Akvarie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.334 visninger
20 svar
0 synes godt om
4. marts 2011

Hansen97

Hej

Nogen her som har en interesse der hedder akvarier og fisk??

Jeg kunne godt tænke mig at få en masse fif osv.. Har ikke rigtig interesseret mig for det. Vi har haft et akvarie i 2 år ca som manden har taget sig af.. men nu begynder interessen efter jeg fik mine Bali-hajer ;-)

Så nu har en stor sugemalle, 10 sværddrager, 3 Bali-hajer, nogle barber og en guppy??...

Så nu skal det være.. det ser lidt rodet ud nu (akvariet) så nu skal der vist en kvinde ind over og få "ryddet" op i det ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

Ann.

Ville aldrig sætte guppy'er med andre fisk. Det er en stimefisk (staves?)

Og i øvrigt er guppy'er koldtvandsfisk og ikke tropefisk som de andre.

Anmeld

4. marts 2011

Hansen97

TrineLærke skriver:

Ville aldrig sætte guppy'er med andre fisk. Det er en stimefisk (staves?)

Og i øvrigt er guppy'er koldtvandsfisk og ikke tropefisk som de andre.

Er ikke sikker på det er en guppe... kan ikke huske hvad den hedder men den har været der fra starten sammen med en slørhale som nu er død... men den er en 3 år gammel.. det er de andre der er nye fisk...

Vores akvarie ligger på 22-24 grader...

Anmeld

4. marts 2011

Ann.

112233 skriver:

Er ikke sikker på det er en guppe... kan ikke huske hvad den hedder men den har været der fra starten sammen med en slørhale som nu er død... men den er en 3 år gammel.. det er de andre der er nye fisk...

Vores akvarie ligger på 22-24 grader...

Når det er tropefisk, mener jeg bestemt at det er for koldt. Mener det skal ligge på imellem 26-28 grader.

Anmeld

4. marts 2011

Hansen97

TrineLærke skriver:

Når det er tropefisk, mener jeg bestemt at det er for koldt. Mener det skal ligge på imellem 26-28 grader.

men de overlever fint ?? der har ingen problemer været.. vi har også 3 neonfisk...

Anmeld

4. marts 2011

Hansen97

Og det er så heller ikke en guppy men en cichlide..

Anmeld

4. marts 2011

L.J.L

Hej

Nogen her som har en interesse der hedder akvarier og fisk??

Jeg kunne godt tænke mig at få en masse fif osv.. Har ikke rigtig interesseret mig for det. Vi har haft et akvarie i 2 år ca som manden har taget sig af.. men nu begynder interessen efter jeg fik mine Bali-hajer ;-)

Så nu har en stor sugemalle, 10 sværddrager, 3 Bali-hajer, nogle barber og en guppy??...

Så nu skal det være.. det ser lidt rodet ud nu (akvariet) så nu skal der vist en kvinde ind over og få "ryddet" op i det ;-)

vi har haft mange akvarier og mange forskellige fisk igennem tiden. Lige nu har vi et 180 liter hjørneakvarie med scalare, lidt sværddrager og nogle perleguramier, og så naturligvis en del bundfisk.

Det lyder som noget af en broget blanding du har dig derhjemme Hvor stort et akvarie går de i?

Anmeld

4. marts 2011

Hansen97

linselouise skriver:

vi har haft mange akvarier og mange forskellige fisk igennem tiden. Lige nu har vi et 180 liter hjørneakvarie med scalare, lidt sværddrager og nogle perleguramier, og så naturligvis en del bundfisk.

Jo mere jeg sætter mig ind i det jo mere fascinerende syntes jeg det er...

Og det første jeg skal have gjort er at købe nogle rejer der kan rydde lidt op...

Anmeld

4. marts 2011

Bshizzle

Her hjemme har vi et akvarie på 60 L fyldt med Neon, Guppy, sugemaller mm..  

Samt har vi et kæmpe akvarie på 800 L med en masse forskellige fisk... Amerikanske og afrikanske som går rigtig fint sammen.

Anmeld

4. marts 2011

L.J.L

112233 skriver:

Jo mere jeg sætter mig ind i det jo mere fascinerende syntes jeg det er...

Og det første jeg skal have gjort er at købe nogle rejer der kan rydde lidt op...

Rejer vil jeg fraråde dig, de bliver hurtigt spist af akvariets øvrige fisk. Køb dig hellere nogle flere sugemaller, gerne ansictrus, de yngler også nemt, og det er så hyggeligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.