er ved at springe i luften!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

905 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. marts 2011

Mor Christa

Ihhh!! Er ved at blive sindssyg.

Bor i vestjylland lige nu.. jeg går på barsel og min kæreste går vinterfyrret.. Planen var at jeg skulle starte på uni til sommer i Odense - det kræver derfor at vi flytter til fyn. YES det glæder jeg mig til.. Lige nu er vi ved at finde BILLIG hus! Det er faktisk så billigt at det er billigere at sidde i end en lejlighed.. Og tilmed er huset i SUPER stand.. og det er SÅ fedt det hele.

Vi ringede så til vores bankdame og hun sagde f.... NEJ til at vi må købe huset.. og vi skal ikke engang låne andet end 50.000 kroner og så betale huset af med cirka 2000 i måneden.. Det efterlader os med 7000 kroner til OS SELV efter ALT er betalt.. og dette er kun hvis min kæreste IKKE har arbejde, men går på Akasse... og det sagd ehun nej til. Hun vil GERNE låne os til huset hvis han får arbejde.. MEN HVOR FINDER MAN ARBEJDE PÅ FYN?? Er der nogen der ved om nogen søger eller har andre ideer? Har været på jobindex og jobnet osv osv...

er ved at blive sindssyg.. TÆNK hvis jeg nu ik kan få lov at starte på uni fordi vores bankdame ikke gider låne os pengene... eeeeeehj!!!!!

Lortedag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

serinasmor

har ikke forstand på sådan noget .. men er det ikke tilladt at spørge en anden bank??

mener at have hørt man skal hente tilbud ind på banker som det er smartest at gøre med forsikringer

Anmeld

4. marts 2011

LC

Kan i ikke som alternativ flytte i lejlighed i Odense... Ved godt at det ikke er så fedt som ejet hus, men hvis det er det der skal til for at du kan starte på uni?

Og ej hvor øv, er desværre rigtig mange der ikke kan låne penge i øjeblikket. Men hvis det ikke er mere, så ville jeg forsøge i en anden bank. Banker er jo som alle andre butikke du køber en ydelse idet du jo trods alt betaler renter, der er desværre bare alt for mange som mener at de stadig skal have samme bank som deres forældre har og derfor aldrig har undersøgt om der er andre steder hvor de har bedre muligheder.

Anmeld

4. marts 2011

Mor Christa

serinasmor skriver:

har ikke forstand på sådan noget .. men er det ikke tilladt at spørge en anden bank??

mener at have hørt man skal hente tilbud ind på banker som det er smartest at gøre med forsikringer

synes det er en super idé at skifte bank for uuuhh.. hvor er jeg sur på vores nuværende bank !!! Vil prøve at se om jeg kan finde en anden bank der vil gå med til det

Anmeld

4. marts 2011

Mor Christa

LC skriver:

Kan i ikke som alternativ flytte i lejlighed i Odense... Ved godt at det ikke er så fedt som ejet hus, men hvis det er det der skal til for at du kan starte på uni?

Og ej hvor øv, er desværre rigtig mange der ikke kan låne penge i øjeblikket. Men hvis det ikke er mere, så ville jeg forsøge i en anden bank. Banker er jo som alle andre butikke du køber en ydelse idet du jo trods alt betaler renter, der er desværre bare alt for mange som mener at de stadig skal have samme bank som deres forældre har og derfor aldrig har undersøgt om der er andre steder hvor de har bedre muligheder.

jo, vil HELT sikkert prøve at skifte bank Er SÅ træt af det hele. jo, i princippet kunne vi godt flytte til Odense i en lejlighed, men det er virkelig bare penge ud ad vinduet i forhold til at bo i det hus. fordi en lejlighed sniger sig jo hurtigt op i 6000 - 8000 kroner, hvor imod huset er på 2000.. Vi får derfor MANGE flere penge til os selv hvis vi flytter i hus.. Ihh
Er lidt frustreret, så undskyld hvis det blev lidt rodet

Anmeld

4. marts 2011

AnneBJ

MissChrista skriver:

synes det er en super idé at skifte bank for uuuhh.. hvor er jeg sur på vores nuværende bank !!! Vil prøve at se om jeg kan finde en anden bank der vil gå med til det

Ja helt sikkert - ring rundt til nogle banker og forhør dig! Det er meget forskelligt hvad de kræver som rådighedsbeløb!

Anmeld

4. marts 2011

LC

Ja, det kan jeg godt se hvis ikke i får flere udgifter end 2000kr på huset.

Tænker bare at der i huset også kommer el, vand varme, renovation, beskatning af ejendom - så tænker om det ikke alligevle løber op, det er der jo ikke i en lejlighed.

Men er helt enig med dig i at det er penge ud af vinduet at bo i lejlighed fram for hus. Men hvis der ikke er anden udvej for at du kan starte på uni, er det måske bedre end ikke at flytte.

Anmeld

4. marts 2011

Bshizzle

Kan sagtens forstå jer.. ..

Men jeg kan slet ikke forstå at du vil give jeres Bankdame skylden for hvis du ikke starter på Uni..
En "akut" lejlighed er da bedre end at droppe Uni.. i guess..

Hvad arbejde søger din kæreste ?..
For jeg kunne vel ramse en masse ligegyldige job ideer op

Anmeld

4. marts 2011

Mor Christa

Bshizzle skriver:

Kan sagtens forstå jer.. ..

Men jeg kan slet ikke forstå at du vil give jeres Bankdame skylden for hvis du ikke starter på Uni..
En "akut" lejlighed er da bedre end at droppe Uni.. i guess..

Hvad arbejde søger din kæreste ?..
For jeg kunne vel ramse en masse ligegyldige job ideer op

problemet er ogsaå bare hvis vi ikk må låne til udbetaling osv, så må vi nok heller ikk låne til lejlighedsindskud.. jo, vi har regnet vand, varme og el og forsikringer osv osv med.. efter ALT er betalt (undtagen mad) har vi stadig lige omkring 7000 til os selv!

han er udlæært murer men ikk bleg for at prøve noget nyt

Anmeld

4. marts 2011

SussieThyssen

Der er jo ikke andet at gøre end at gå på de gule sider og så finde alle mulige virksomheder i området, hvor det "kommende" hus ligger og så tage ud på virksomhederne og forhøre sig om de måske står og mangler en mand.
Det er tit, at man har bedre held i sprøjten ved at møde personligt op og sige dav.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.