Kæmper i også for jeres børn???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

656 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. oktober 2008

twinboys

Kæmper i også for jeres børn i jeres kommune, nu når de skal spare så mange penge???

Her vil vi ikke finde os i det....

Vi opfordrer jer forældre, sammen med personalet og de andre institutioner til at møde op foran RÅDHUSET torsdag den 9.oktober kl. 16.30.

Bare for at minde politikerne, om at vores børn også er deres FREMTID!!!

Der vil ikke være inspirerende ture ud af huset… Der er ikke nok personale!!!

Dit barn har lavet i bleen… Men der er ingen voksne, der har tid!

Dit barn er træt og har brug for lidt omsorg… Men der er ingen hænder!

Dit barn har slået hovedet og bløder… Men der er intet personale i syne!

BL.A. DETTE KAN BLIVE HVERDAG, HVIS BUDGETFORSLAGET GENNEMFØRES!!!

Det vil blive delvis umuligt at:

- Tilgodese det enkelte barns trivsel

- Give nærhed og omsorg

- At få tid til børn med særlige behov

- Foretage sprogscreeninger

- Udarbejde læreplaner

- Sikre et godt børnemiljø

Vi kan ikke acceptere budgetforslaget. Derfor har vi besluttet at vise vores utilfredshed, ved at mødes torsdag den 9.oktober kl. 16.30 foran Rådhuset. Hvor 2. høring af budgetforslaget finder sted denne dag kl. 17.00

Jo flere vi er, jo bedre!!! Kom alle, forældre, personale samt bedsteforældre, venner m.fl.

Da det er et fredeligt opråb til kommunen, så tag dine børn med, det er jo dem det drejer sig om.

Lav evt. en banner og tag med…

MØD OP FOR DIG SELV OG FOR DINE BØRN, DET ER DERES FREMTID DET GÆLDER…!!!!!

Mvh Casper & Majbritt Holzmann ( Forældre til Oliver i Lærkereden & Alexander i Cathrine Asyl )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2008

fam.4xc

lige pt kæmper jeg for at få de klamme drikkekrus væk fra Carolines bh som alle børnene deler af ude på toilettet!!

Og nu er det da kommet dertil at det tages op på P møde i morgen - så det glæder jeg mig til at høre hvad de får ud af ;)

Anmeld

7. oktober 2008

Bastian

Ja det gør vi da så sandelig. Ikke kun på grund af nedskæringerne på institutionsområdet, men også fordi min søn har autisme og på det grundlag skal have pædagogisk støtte, vi som forældre skal have bevilget kurser så vi kan lære mere om hans handicap osv osv. Jeg bruger mange timer på møder, ansøgninger og klager, fordi kommunerne er så presset på økonomien, at der skal et stort arbejde til for at de skal overholde lovgivningen.

Godt initiativ - jeg håber at politikerne er lydhøre, om ikke andet at de husker på at der skal er kommunalvalg og at I er dem der skal være med til at sikre deres plads i kommunalbestyrelsen.

Anmeld

7. oktober 2008

ekzunz

Bastian skriver:

Ja det gør vi da så sandelig. Ikke kun på grund af nedskæringerne på institutionsområdet, men også fordi min søn har autisme og på det grundlag skal have pædagogisk støtte, vi som forældre skal have bevilget kurser så vi kan lære mere om hans handicap osv osv. Jeg bruger mange timer på møder, ansøgninger og klager, fordi kommunerne er så presset på økonomien, at der skal et stort arbejde til for at de skal overholde lovgivningen.

Godt initiativ - jeg håber at politikerne er lydhøre, om ikke andet at de husker på at der skal er kommunalvalg og at I er dem der skal være med til at sikre deres plads i kommunalbestyrelsen.

Jeg er fuldtids-stedmor til en dreng med autisme, og vi har for første gang skulle tale med kommunen om hvad han kan få osv. Puh ha.....han skal gå ud af sin elskede skole efter 9. kl. fordi de har besluttet at der kun er krav på 10 års skolegang og han startede i BH-klasse. Og nu er det efterår, og det er bare svært at få plads på en ordentlig ungdomsuddannelse med så kort varsel. Vi kunne selvfølgelig have været forudseende, men både vi og skolen har aldrig stillet ? ved hans skolegang - vi har bare troet....det skal man så bare ikke:-/ Det er en helt ny verden, udelukkende pga. kommunesammenlægningen der gør vi nu er en del af Hillerød Kommune.
Han kan heller ikke længere få musik-terapi, da det er et fritidstilbud og så skal vi selv betale - selv om det foregår i skoletiden??
Jeg aner intet - men jeg kan da godt se at jeg skal til at sætte mig ind i §41 osv...

Rikke

Anmeld

7. oktober 2008

A.I.G.

fam.4xc skriver:

lige pt kæmper jeg for at få de klamme drikkekrus væk fra Carolines bh som alle børnene deler af ude på toilettet!!

Og nu er det da kommet dertil at det tages op på P møde i morgen - så det glæder jeg mig til at høre hvad de får ud af ;)

Du er da også en ildsjæl Camilla ;o)

Men til trådstarter ...... hånden på hjertet, jeg kæmper ikke for børnene.

Jeg må indrømme, at så længe jeg er tilfreds med mine børns rammer, ja så jeg så meget et egoistisk menneske, at jeg læner mig tilbage og værdsætter min situation.
Og jeg gider ikke kæmpe kampen fra andre.

Det ser forfærdeligt ud på skrift, men jeg må jo være ærlig....

Anette

Anmeld

7. oktober 2008

Bastian

Znuzke skriver:

Bastian skriver:

Jeg er fuldtids-stedmor til en dreng med autisme, og vi har for første gang skulle tale med kommunen om hvad han kan få osv. Puh ha.....han skal gå ud af sin elskede skole efter 9. kl. fordi de har besluttet at der kun er krav på 10 års skolegang og han startede i BH-klasse. Og nu er det efterår, og det er bare svært at få plads på en ordentlig ungdomsuddannelse med så kort varsel. Vi kunne selvfølgelig have været forudseende, men både vi og skolen har aldrig stillet ? ved hans skolegang - vi har bare troet....det skal man så bare ikke:-/ Det er en helt ny verden, udelukkende pga. kommunesammenlægningen der gør vi nu er en del af Hillerød Kommune.
Han kan heller ikke længere få musik-terapi, da det er et fritidstilbud og så skal vi selv betale - selv om det foregår i skoletiden??
Jeg aner intet - men jeg kan da godt se at jeg skal til at sætte mig ind i §41 osv...

Rikke

Ja det er noget af en kamp. Der er en debatgruppe her på baby.dk. Skriv endelig hvis du har brug for råd osv.

Anmeld

7. oktober 2008

twinboys

Rart at høre... Majbritt(H)

Anmeld

7. oktober 2008

1977

Profilbillede for 1977
twinboys skriver:

Kæmper i også for jeres børn i jeres kommune, nu når de skal spare så mange penge???

Både ja og nej. Vi har børnemangel så det batter, så på mange områder er vi heldige. Men vi har da alligevel besparelser som rammer. Der er ingen penge til legetøj og udflugter i år, og det samme til næste år. Dvs. der er ingen penge så børnene kan lave julegave mm. Selv juleafslutningen er sparet væk. Men så er det jo godt at vi som forældre kan gå ind og hjælpe lidt til :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.