Hvad skal jeg egentlig hos lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

654 visninger
19 svar
0 synes godt om
3. marts 2011

Anonym trådstarter

Jeg aner ikke hvad jeg skal hos lægen i morgen, har i nogle idéer? Det er jo i princippet første lægebesøg, men så alligevel ikke. Jeg har været inde hos en sygeplejerske og få lavet vandrejournal, målt blodtryk, snakket om vitaminer osv. og fået brochuerer. Så har jeg fået taget blodprøve. Sygeplejersken sagde jeg ikke skulle have underlivsundersøgelse til lægebesøget, så hvad skal jeg overhovedet? Skal jeg bare have svag på blodprøverne eller hvad? Sygeplejersken fortalte også selv om scanninger og udleverede papir på hvornår de forskellige lægebesøg, jordemoderbesøg og scanninger var. Så er lidt blank hvad jeg egentlig skal

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2011

Klumpedumpe

Det var da et godt spørgsmål! Som jeg desværre ikke har et klogt svar på... Jeg har mit første lægebesøg om halvanden uge og har også undret mig over, at jeg skal til sygeplejersken i en halv time og så til lægen i et kvarter bagefter, men hvorfor? For på en halv time skulle jeg vel nok få ordnet det jeg skal hos sygeplejersken + evt spørgsmål? Nu skal jeg så godt nok henvises til moderkagebiopsi, og det er jo så nok lægen, der skal ordne det, men ellers? Ved mine første to graviditeter skulle man kun ind til lægen, som ordnede 'det hele'. Jeg vil meget gerne høre om det, når du har været der :-))Knus

Anmeld

3. marts 2011

Anonym trådstarter

Klumpedumpe skriver:

Det var da et godt spørgsmål! Som jeg desværre ikke har et klogt svar på... Jeg har mit første lægebesøg om halvanden uge og har også undret mig over, at jeg skal til sygeplejersken i en halv time og så til lægen i et kvarter bagefter, men hvorfor? For på en halv time skulle jeg vel nok få ordnet det jeg skal hos sygeplejersken + evt spørgsmål? Nu skal jeg så godt nok henvises til moderkagebiopsi, og det er jo så nok lægen, der skal ordne det, men ellers? Ved mine første to graviditeter skulle man kun ind til lægen, som ordnede 'det hele'. Jeg vil meget gerne høre om det, når du har været der :-))Knus

Ja det er da sært! Jeg skal nok sige til! Kan du så svare på, om det er fint nok min kæreste kommer med, eller om lægen anser det som underligt? Det er bare for han kan deltage i så meget som muligt, og han vil gerne med

Anmeld

3. marts 2011

sweet

Anonym skriver:

Ja det er da sært! Jeg skal nok sige til! Kan du så svare på, om det er fint nok min kæreste kommer med, eller om lægen anser det som underligt? Det er bare for han kan deltage i så meget som muligt, og han vil gerne med

kæresten kan sagtens gå med dig der ind

Anmeld

3. marts 2011

Anonym trådstarter

sweet skriver:

kæresten kan sagtens gå med dig der ind

Godt nok! Det er jo lidt nyt, så man føler sig måske lidt dum, når man ikke ved hvad det handler om

Anmeld

3. marts 2011

sweet

Anonym skriver:

Godt nok! Det er jo lidt nyt, så man føler sig måske lidt dum, når man ikke ved hvad det handler om

tror bare du skal til en samtale hvor de høre om hvordan du har det og evt mærker lidt på maven... hvis du har fået lavet det andet ved sygeplejersken så tror jeg bare det er det du skal ved lægen..

Anmeld

3. marts 2011

sweet

Anonym skriver:

hvor langt er du henne??

Anmeld

3. marts 2011

Snefnug1984

Inde ved lægen spurgte hun ind til arvelige sygdomme, kommende lægebesøg osv. Men ikke så meget nyt end da man var inde ved sygeplejersken..

Anmeld

3. marts 2011

Klumpedumpe

Ja, lad ham endelig komme med :-)Nogle gange har de også nogle spørgsmål, man ikke selv lige havde tænkt på - og som man først kommer i tanke om, når man er kommet hjem ;-)

Anmeld

3. marts 2011

Anonym trådstarter

sweet skriver:

hvor langt er du henne??

Jeg er i tiende uge Men ja, du har nok ret i det er det jeg skal så. Men har også mange spørgsmål, så det er egentlig godt nok!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.