Hej Piger. Jeg skal søge en elevplads på et jobcenter, som kontorelev. Min ansøgning er garanteret virkelig dårlig, så jeg vil meget gerne have nogle input til hvad jeg skal skrive eller lave om
Det ville være rigtig dejligt, hvis i gad læse den og fortælle hvad jeg skal gøre anderledes eller hvad jeg mangler !
:
XX
Dato
Jeg henvender mig til jer, med henblik på en elevplads hos jer, som kontorelev.
Min motivation for at søge hos Jobcenter XX.
Jeg søger job hos jer, da jeg brænder for at blive kontorelev og jeg synes det kunne være rigtig spændene at komme ind hos jer, da man beskæftiger sig med mange forskellige sager.
Jeg gik ud af gymnasiet i 2009, hvor jeg derefter har skullet finde ud af hvad det er jeg brænder for. Det har jeg fundet ud af nu og jeg er mere end klar til at komme igang. I øjeblikket er jeg i erhverspraktik i en børnehave, fordi jeg går ledig og venter bare på at jeg kan komme igang med min drømmeuddannelse.
Om mig selv
Jeg kan lide at have kontakt med mange mennesker og trives med en hverdag fyldt med udfordringer og er ikke bleg for at tage fat, hverken i nye eller i rutineprægede opgaver. Fra min erhvervserfaring fra tidligere fritidsjobs og praktikpladser forskellige steder, har jeg lært at bevare overblikket når der er travlt og især har jeg lært at tackle de situationer der kan forekomme når man arbejder et sted hvor man har kontakt med mennesker hele tiden. Derudover har jeg lært at samarbejde og at gøre sit for at der er en god tone og en god atmosfære på arbejdspladsen.
Jeg mener derfor, at jeg kan tilbyde jer de kvalifikationer, som forventes af en kontorelev. Jeg glæder mig til at høre fra jer, og håber I vil give mig chancen for at vise, hvad jeg kan bidrage med.
Med venlig hilsen
XX
Anmeld