arbejdsglæde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: er i glade for jeres job

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

839 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. marts 2011

karina1980

tja efter 3 mdr på mit nye job, er arbejdsglæden forsvundet, der er igen en masse internt fnidder(typisk kvinder)

de spændende personer som var på min køreliste er delt ud på andre og tja nu sucks min køreliste i den grad og tiltrods for vi har talt om det sker der intet, samtidig er der total kaos i min løn og det gør jo ikke lysten til at arbejde større

så pt kigger jeg nysgerrigt på om der dukker noget spændende op

men hvordan har i det med jeres job?

begrund gerne, der kan svares anonymt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2011

Anonym

Jeg får en god løn! Det er jeg glad for.... men det er så også ved at være det eneste positive...

Lige nu ser jeg bare frem til skolestart til august, så jeg hænger i et par måneder endnu!

Anmeld

3. marts 2011

Anonym

Jeg er lærer og er ikke glad for mit job... Jeg elsker at undervise men der er efterhånden så meget andet der gør livet mega surt at jeg ikke gider mere... staten og kommunen der inføres ting og andre spares væk og det er bare ikke "sjovt" mere...

Efter jeg har fået min søn kan jeg slet ikke forestille mig at skulle tilbage på arbejde og ende med at bruge mange flere timer end man bliver betalt for, for at kunne være sig selv bekendt.

Anmeld

3. marts 2011

SussieThyssen

karina1980 skriver:

tja efter 3 mdr på mit nye job, er arbejdsglæden forsvundet, der er igen en masse internt fnidder(typisk kvinder)

de spændende personer som var på min køreliste er delt ud på andre og tja nu sucks min køreliste i den grad og tiltrods for vi har talt om det sker der intet, samtidig er der total kaos i min løn og det gør jo ikke lysten til at arbejde større

så pt kigger jeg nysgerrigt på om der dukker noget spændende op

men hvordan har i det med jeres job?

begrund gerne, der kan svares anonymt

Jeg har stemt "andet".
Jeg er nemlig lige startet i nyt job i tirsdags og kan ikke sige ret meget om det endnu, men jeg tror, jeg bliver glad for det, for jeg har utroligt søde kolleger på kontoret, der er enormt hjælpsomme og tålmodige.
I dag var første dag, hvor min hjerne ikke lukkede ned og gik i sort efter to timer, så jeg tror, at jeg nok skal få det lært LOL
Jeg glæder mig da til i morgen, og det er utroligt dejligt at komme tilbage på arbejdsmarkedet og se noget andet end hjemmets fire vægge

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. marts 2011

9510

Elsker mit job, har været der i 4 år,

Anmeld

3. marts 2011

Anonym

Hej.

Jeg vælger at være anonym, da jeg også er offentlig ansat. OG jeg ønsker ikke at få mit navn offentliggjort, hvis nogle alligevel kan genkende mig.

Jeg er ssa og arbejder på et plejehjem. Jeg har i lang tid været noget så træt af mit arb. Er så træt af det personlig pleje. Virkelig kedeligt og træt af det samme og det samme.

Men er vejleder for ssh elever også. Har haft et par ssh1'er. Det er fint at starte med, men har nu en ssh2'er. Det er mere gods i den opgave.

Men noget af det, der virkelig har rykket tænder ud på mig, er at jeg skal arbejde weekender og helligdage + at jeg ikke rigtig kan "få lov" til at dygtiggøre mig i form af kurser og efteruddannelse. Det har virket som om, min leder nok skulle bestemme om det var noget at for mig det kursus osv. Det har drænet mig for drømme. Jeg er en person der er nødt til at skal have nogle fremtidsmuligheder, planer og drømme. Jeg har følt, at mine planer gang på gang er blevet manet til jorden. Og det er dræbende for mig.

Men jeg er også en person der nemt kan finde muligheder i de ting, jeg har nallerne i, så jeg har nye ideer og planer. Og det giver mig ny energi.

For mig er det ikke borgerne, der er "interessante og drivkraften" det er selve arbejdet. Jeg kan godt synes, at nogle borgere er interessante, men de kan jo dø på ethvert tidspunkt i det her fag. Jeg synes, du skal finde interessen i faget og ikke i selve hver borger og deres komplikationer.

Man kan sige meget indenfor det offentlige, men man har mange stillingsbetegnelser og opgaver der. Måske kan du forbybe dig i noget omkring arbejdsmiljø, sikkerhed, tillidsrep, vejleder, blekoordinator osv. Få noget i rygsækken og bliv brand-god til netop det du brænder for. Det giver erfaring og anerkendelse. Og det giver arbejdsglæder.

Tror heller ikke, det er "lykken" at skifte arbejde uden at have kæmpet for det man vil.

VH AnO Ssa.

Anmeld

3. marts 2011

slettet_7530

Jeg har stemt ja elsker det

Anmeld

3. marts 2011

MariaJ

Jeg har stemt "elsker mit job". Det er selvfølgelig ikke alle arbejdsopgaver jeg ser frem til med lige stor spænding, men overordnet set giver mit arbejde mig en masse glæde og positiv energi og jeg har slet ikke lyst til at skifte til noget andet 

Jeg synes dog også det går lidt i perioder. Der kan være tider med en masse internt fnidder, og andre tider, hvor samarbejdet bare kører, og det spiller da helt sikkert ind på arbejdsglæden. Måske skal du lige give det lidt tid. Jeg synes tit man kan få en lille "nedtur" på et nyt job, når den første glæde ved alt det nye har lagt sig, og hverdagen melder sig og man opdager de konflikter og mindre heldige ting, der jo findes på næsten alle arbejdspladser.

Anmeld

6. marts 2011

karina1980

Anonym skriver:

Hej.

Jeg vælger at være anonym, da jeg også er offentlig ansat. OG jeg ønsker ikke at få mit navn offentliggjort, hvis nogle alligevel kan genkende mig.

Jeg er ssa og arbejder på et plejehjem. Jeg har i lang tid været noget så træt af mit arb. Er så træt af det personlig pleje. Virkelig kedeligt og træt af det samme og det samme.

Men er vejleder for ssh elever også. Har haft et par ssh1'er. Det er fint at starte med, men har nu en ssh2'er. Det er mere gods i den opgave.

Men noget af det, der virkelig har rykket tænder ud på mig, er at jeg skal arbejde weekender og helligdage + at jeg ikke rigtig kan "få lov" til at dygtiggøre mig i form af kurser og efteruddannelse. Det har virket som om, min leder nok skulle bestemme om det var noget at for mig det kursus osv. Det har drænet mig for drømme. Jeg er en person der er nødt til at skal have nogle fremtidsmuligheder, planer og drømme. Jeg har følt, at mine planer gang på gang er blevet manet til jorden. Og det er dræbende for mig.

Men jeg er også en person der nemt kan finde muligheder i de ting, jeg har nallerne i, så jeg har nye ideer og planer. Og det giver mig ny energi.

For mig er det ikke borgerne, der er "interessante og drivkraften" det er selve arbejdet. Jeg kan godt synes, at nogle borgere er interessante, men de kan jo dø på ethvert tidspunkt i det her fag. Jeg synes, du skal finde interessen i faget og ikke i selve hver borger og deres komplikationer.

Man kan sige meget indenfor det offentlige, men man har mange stillingsbetegnelser og opgaver der. Måske kan du forbybe dig i noget omkring arbejdsmiljø, sikkerhed, tillidsrep, vejleder, blekoordinator osv. Få noget i rygsækken og bliv brand-god til netop det du brænder for. Det giver erfaring og anerkendelse. Og det giver arbejdsglæder.

Tror heller ikke, det er "lykken" at skifte arbejde uden at have kæmpet for det man vil.

VH AnO Ssa.

uhh jeg ville ønske jeg kunne fordybe mig i andet også, men er aftenvagt, så det begrænser det en hel del.

de personer som har været spændende, har jo været det netop fordi de har mit intr. område.

må jo nok indrømme at jeg i den grad ikke brænder for gamle og terminale borger, men for de lidt mere skæve eksitenser(staves) der findes i hjemmeplejen.

kursus mæssigt, får vi også rigtig mange nej stks nej, fik nej til sårpleje fordi hun ikke mente at jeg ville se ret meget af det hos dem

så her begrænses jeg også i den grad til at finde noget intresant.

men ja må vel bare se om jeg kan finde noget der kan få gang i glæden igen

Anmeld

6. marts 2011

karina1980

MariaJ skriver:

Jeg har stemt "elsker mit job". Det er selvfølgelig ikke alle arbejdsopgaver jeg ser frem til med lige stor spænding, men overordnet set giver mit arbejde mig en masse glæde og positiv energi og jeg har slet ikke lyst til at skifte til noget andet 

Jeg synes dog også det går lidt i perioder. Der kan være tider med en masse internt fnidder, og andre tider, hvor samarbejdet bare kører, og det spiller da helt sikkert ind på arbejdsglæden. Måske skal du lige give det lidt tid. Jeg synes tit man kan få en lille "nedtur" på et nyt job, når den første glæde ved alt det nye har lagt sig, og hverdagen melder sig og man opdager de konflikter og mindre heldige ting, der jo findes på næsten alle arbejdspladser.

uhh jamen her har det været helt fra start at der var konflikter, og pt har jeg brugt en masse tid på at løse det, og i en kort stund hjalp det

tja jeg ved ikke, altså pt holder jeg jo bare ved, noget skal der jo til at betale huslejen og så håber jeg da på at det vender igen og at jeg kan finde glæden, for normalt elsker jeg jo mit job, selvfølgelig ikke alt ved det, men det meste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.