Børnehave: "Må vi komme med Augusta hjem og lege ?"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

626 visninger
4 svar
0 synes godt om
6. oktober 2008

A.I.G.

Min datter startede i børnehave for knap 2 mdr siden.

HVER DAG når jeg henter bliver jeg/hun spurgt om hvornår de må komme med hende hjem og lege, det er mellem 2-5 piger der konstant spørger.
Hånden på hjertet tror jeg at halvdelen er ligeglade med min datter og nogle af dem leger hun ikke synderligt med derhenne.

Forstå mig ret, jeg er ikke ved at pille ved min datters selvværd, jeg mener selv hun i kapløb med sin søster er jordens skønneste.
Jeg tror bare oprigtigt ikke at halvdelen af pigerne vil min datter nævneværdigt, nærmere bare se hendes værelse.

Jeg ved ikke om interessen øges fordi jeg henter hende tidligere end de fleste derhenne (kl. 14) så de fornemmer der er større tidsmæssigt overskud til det.....

Vi har 2 kommende aftaler med 2 forskellige piger, som min datter gerne vil have med hjem, men .............

Men jeg ved ikke hvordan jeg skal formulere min tanke, tager I bare alle der spørger med hjem, eller hur ?
Jeg synes det virker lidt tosset og de spørger konstant og jeg kan jo ikke svare nej (skrev den konfliktsky) men jeg kan jo heller ikke blive ved med at skubbe spørgsmålene, der falder KONSTANT.

Anette, der forsøger at lære børnehavereglerne at kende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2008

Anja

Har en dreng på 4 år og det er kun de børn vi kender godt, hvor vi også kender forældrene, der kommer med hjem. Ind til videre er det kun 2 forskellige drenge, der kommer her og vores dreng kommer ofte hos den ene, men har ikke lyst til at være alene hjemme hos den anden. Der er ofte nogen, der spørger, om de må komme med ham hjem, men for det første er det nogle gange børn, han kun sjældent taler om og dernæst er det nok (som du også skriver) fordi han bliver hentet tidligt.

Så nej, vi inviterer ikke børn, vi ikke kender godt med hjem at lege.

Anmeld

6. oktober 2008

Lullaby

Vi har vores første legedate på onsdag med en pige fra bh. Bella har snakket meget om hende og til sidst måtte jeg ringe. Hun skal så med hende hjem men det er fordi at jeg først er hjemme kl 4 og derfor så ville det være for sent. Jeg ser sådan på det at dem der gerne vil med os hjem og nævner det flere gange kommer med hjem efter aftale med mor og far selvfølgelig. :) Herregud. Hvis det bare er fordi de gerne vil se værelset så er det bare sådan men det kunne jo også være fordi at de bare leger supersjovt i bh og derfor gerne vil andre steder hen :D

Anmeld

6. oktober 2008

fam.4xc

Caroline har kun haft Noah hjemme og de er nære venner fra vuggstuen også og leger ALTID sammen når vi er hos min søster som bor lige ved siden af Noah - Caroline var også hjemme til hans fødselsdag forleden selvom hun ik går på hans stue...

Men jeg kender det godt, og jeg synes slet ik behovet er der allerede for at sku ha legekammerater med hjemme... Så her får pigerne bare af vide at det kan de ik for de skal jo hjem og være sammen med deres mor og far inden de skal spise mad og i seng ;)

Caroline vil ik hentes før lidt over 15 - heldigt for det er også der jeg skal hente når jeg starter job - men det er fordi de åbenbart leger allerbedst lige der og hun blir så ked når jeg kommer før og river legen op.

Krammer(H)

Anmeld

6. oktober 2008

tascia

jeg syntes faktisk det er okay at sige fra, for som du selv skriver, er det egentlig Augusta de vil eller er det hendes værelse??

jeg tror man skal give det lidt tid og se hvem hun lege med, snakker om etc.

Vi har faktisk modsatte problem! Sissel har endnu ikke fanget fidusen i at det er fedt at lege med de andre (2og2), og det gør det selvfølgelig heller ikke bedre at hun er ene pige ud af 14 på hendes stue :-o så enten skal de være yngre eller ældre, og de ældre har knyttet bånd til hinanden, og de yngre er som Sissel måske heller ikke helt kommet der til at man "leger" sammen.. så jeg tror vi har haft 2 legeaftaler siden hun startede i inst.

//Natascia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.