Lærte man ikke at stave engang..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2011

Nalle

RiUL skriver:

Lige præcis! Det rør mig virkelig ikke at folk staver eller skriver lidt forkert til dagligt.. Synes man går lidt for meget op i at "være perfekt" hvis man sidder og får ondt i øjenene over andres stavefejl

Så må de jo selv lærer dem at stave hehe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2011

Muffinmus

Er fra ´80 og jo, selvfølgelig lærte vi at stave, men nogle har jo bare ikke den gave og fred være med det.

Jeg staver ganske udemærket, men til gengæld er jeg totalt tal-spasser og har aldrig forstået matematik.

Så min tanke her er at hvis folk staver lige så ringe af samme årsag som at jeg er en tumpe til tal, så forstår jeg mere end godt hvor svært de har ved det.

Og staver jeg forkert, ja gu gør jeg da det, oftest er det dog tastefejl, men dem får jeg sørme heller ikke altid rettet.

Og i sidste ende er jeg vel egentligt også ret ligeglad.

Og nej,  jeg kunne på ingen måde finde på at slå op i en ordbog for at stave et ord korrekt herinde, det rager mig en høstblomst:-)

Anmeld

3. marts 2011

Vingummien

Det er nu ikke noge tjeg tænke rover, når jeg skriver et indlæg, så skriver jeg et indlæg om der er en ordbog ved min side eller ej. Jeg er nok en af dem der fatter minus omkring endelser Men jeg overlever, og folk svar emig da alligevel, så helt galt kan det nu ikke være

Og trods nogle laver lidt små fejl uanset om det er fordi det er svært for dem eller om det er en tastefejl, så forstår jeg nu hvad de skriver om, og for mig er det ligesom det det handler om

Så skriv da som i vil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.