Dagpenge/ledig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

409 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. marts 2011

ZamanogDania

Jeg står i en svær situation håber I kan hjælpe mig med nogle spørgsmål.

Jeg blev opsagt af min job den 4/2, det var i min prøvetid. Det var min første rigtig job efter barsel(barsel sluttet den 19/11-10) før hen blev jeg færdig udd. som Tandklinikassistent, så gik der ca 2 måneder så gik jeg på barsel.

Nu er jeg på a-kasse/dagpenge.
Idag var jeg til samtale hos jobcenter. De sagde til mig jeg skal til 4 ugers aktevering(staves) derefter finder de et job til mig med løntilskud. Men jeg får de samme penge fra fagforening, som er 628 kr om dagen før skat. Tænk jeg skal arbejde i 37 timer, men får kun omkring 8-9 tusind udbetalt.

Er det rigtig at de finder et job til efter de 4 uger, eller siger de bare det?
Er der nogle som har været ud for det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

9510

Jeg har lige fået en med mig i mandags også med løntilskud, og hun havde også været på et kort  kursus og så blev hun sendt ud...

Så tror godt det kan være rigtigt

Anmeld

2. marts 2011

ZamanogDania

9510 skriver:

Jeg har lige fået en med mig i mandags også med løntilskud, og hun havde også været på et kort  kursus og så blev hun sendt ud...

Så tror godt det kan være rigtigt

Okey. Hvor plejer de at sende folk henne? Får man bare de penge som dagpengesatsen?

Anmeld

2. marts 2011

9510

ZamanogDania skriver:

Okey. Hvor plejer de at sende folk henne? Får man bare de penge som dagpengesatsen?

Hun får det samme i løn som mig, min Chef får bare et tilskud til hendes løn..

Hun er sendt ud som rengøringsassistent, ved ikke hvad de ellers gør, hun er sendt ud efter eget ønske som rengøringsass..

Anmeld

2. marts 2011

ZamanogDania

9510 skriver:

Hun får det samme i løn som mig, min Chef får bare et tilskud til hendes løn..

Hun er sendt ud som rengøringsassistent, ved ikke hvad de ellers gør, hun er sendt ud efter eget ønske som rengøringsass..

aha ok. hun får i det mindste det samme. jeg fik bare at vide at jeg vil kun får de 8-9 tusind kr som jeg får udbetalt hvis jeg starter som løntilskud.
hun var så dårlig til at forklar hende fra jobcenter.

Anmeld

3. marts 2011

9510

ZamanogDania skriver:

aha ok. hun får i det mindste det samme. jeg fik bare at vide at jeg vil kun får de 8-9 tusind kr som jeg får udbetalt hvis jeg starter som løntilskud.
hun var så dårlig til at forklar hende fra jobcenter.

Okay det er da surt at knokle for så lidt,,

Jeg vil da mene at du skal have det samme som dem du arbejder sammen med,,

og så bare din chef får et tilskud til dig og han så skal betale en del

Anmeld

3. marts 2011

De3Guldklumper

Jeg tror bestemt du skal regne med at de finder et løntilskudsjob til dig. Det er noget du selv skal finde - og lur mig om det ikke er det de 4 ugers aktivering skal bruges på

Jeg er selv hele møllen igennem.. Hvis du vil opnå mere end din dagpenge sats så skal du findet et løntilskud i det private - der bliver man ansat på en løn som andre ansatte hvorimod i det offentlige så er det på dp sats. Men du må nok bide i det sure æble for mener det eer noget med at nyledige ikke kan komme inden for det private det første halve år de går ledige

Men pøj pøj med det hele.. Det er en sej kamp du nu skal til at kænpe for dig selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.