Hvornår fortalte I på jobbet at I var gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.583 visninger
13 svar
0 synes godt om
2. marts 2011

Anonym trådstarter

Jeg er så meget i tvivl hvornår jeg ska fortælle det. Jeg er næsten lige blevet fastansat så det er dårlig timing. Desuden er vi en i underskud i personale. Frygter de fyrer mig. Ved godt de ik må men de ka jo sige det er en anden årsag Samtidig tænke jeg at de måske ik fyrer mig for så mangler de jo en mere. Hva gjorde I og hvad ville I ha gjort?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

Isabella_mor

tidligt.!

da jeg var 6 uger henne... fordi at jeg har et hårdt fysisk arbejde og jeg ville passe på mig selv så derfor fortalte jeg det så tidligt..

min chef's reaktion var så.. du kan jo stadig nå at miste det..!  idiot. 

men fuck ham. jeg skulle bare sige det i god tid fordi at jeg ville passe på min lille baby.. 

Anmeld

2. marts 2011

fønix

Anonym skriver:

Jeg er så meget i tvivl hvornår jeg ska fortælle det. Jeg er næsten lige blevet fastansat så det er dårlig timing. Desuden er vi en i underskud i personale. Frygter de fyrer mig. Ved godt de ik må men de ka jo sige det er en anden årsag Samtidig tænke jeg at de måske ik fyrer mig for så mangler de jo en mere. Hva gjorde I og hvad ville I ha gjort?

jeg ville vente til jeg var 12 uger henne og havde været til scanning og lægetjek så jeg havde en termin at give.. men jeg mener der er nogen regler for hvornår du SKAL fortælle det men kan altså ikke lige huske dem

håber ikk de fyre dig pga det da

Anmeld

2. marts 2011

Janni.

Jeg var gravid da jeg blev ansat, man kunne dog ikke se det endnu, men jeg fortalte det ved ansættelses samtalen 

Anmeld

2. marts 2011

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

tidligt.!

da jeg var 6 uger henne... fordi at jeg har et hårdt fysisk arbejde og jeg ville passe på mig selv så derfor fortalte jeg det så tidligt..

min chef's reaktion var så.. du kan jo stadig nå at miste det..!  idiot. 

men fuck ham. jeg skulle bare sige det i god tid fordi at jeg ville passe på min lille baby.. 

Århhhh en idiot. Der er også nogle ting på mit job jeg ska være obs på så overvejer at sige det nu. Er også 6 uger henne

Anmeld

2. marts 2011

Gittemor09

Anonym skriver:

du har ikke krav på at sige det før 3 mdr. før din termin ifølge lovgivningen...

har lige hørt et oplæg omkring det nemlig

men kan faktisk ikke huske om det er noget med at de så ikke må fyre dig hvis du først siger det omkring de 3 mdr. før termin....

men ihvertfald senest der

Anmeld

2. marts 2011

Anonym trådstarter

fønix skriver:

jeg ville vente til jeg var 12 uger henne og havde været til scanning og lægetjek så jeg havde en termin at give.. men jeg mener der er nogen regler for hvornår du SKAL fortælle det men kan altså ikke lige huske dem

håber ikk de fyre dig pga det da

Jeg har fået terminsdato men kun 6 uger henne og ka ik rigtig få fri til scanning hvis ik de ved hvorfor jeg ska ha fri. Vi ska gå til læge osv den dag vi har tidlig fri men ka jo ik selv bestemme scanningstid

Anmeld

2. marts 2011

tingimor

fortalt det da jeg ca var 14 uger henne 

Anmeld

2. marts 2011

fønix

Anonym skriver:

Jeg har fået terminsdato men kun 6 uger henne og ka ik rigtig få fri til scanning hvis ik de ved hvorfor jeg ska ha fri. Vi ska gå til læge osv den dag vi har tidlig fri men ka jo ik selv bestemme scanningstid

okay du kan jo vente til du får et brev ang scanning og så sige det der at du bliver nød til at få fri på det tidspunkt... ellers så bare fortæl det nu så ved de det

Anmeld

2. marts 2011

Clisolka

Jeg fortalte det efter nakkefoldsscanningen - min mave begyndte at bule ret tidligt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.