Hej...
Jeg skriver anonymt for min mands skyld.
Vi har en søn på 19 mdr som de sidste 1-2 mdr blankt har afvist sin far ved ALT! Jeg ved godt der er perioder hvor de er morsyge osv, men er det normalt at det er SÅ udtalt?! Far kan hverken putte, tage ham i bad, skifte ble osv osv. han skriger konstant ind til jeg kommer ind og tager over... Og gør jeg ikke det - ja så skriger han til de er færdige og så løber han ud til mig.
er jeg fx på toilettet eller i bad, så står vores søn ude foran døren og venter på mig indtil jeg er færdig.. han brokker sig osv. Selvom far tilbyder at lege med ham..
En sjælden gang imellem kan far gå - hvis der fx sker noget rigtig spændende og far siger "kom og se.."..
Det påvirker selvfølgelig min mand at han bliver afvist gang på gang - og det er også hårdt for mig at jeg dårlig kan tage et bad andet end sønnen står og skriger udenfor døren... de gange jeg ikke er hjemme der accepterer sønnen fint at det er far der putter fx. men er jeg tilstede i huset er det KUN mig der duer!
Er det ødipuskomplekset eller hvad spiller ind?
Min mand er den der afleverer sønnen om morgenen, og de ses også 2-3 timer inden sengetid om aftenen, så vi ser alle hinanden hver dag.... det har som sagt stået på i 1-2 mdr efterhånden... andre der har oplevet at en forældre konstant bliver afvist?!

Anmeld