Afviser far....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.360 visninger
3 svar
0 synes godt om
2. marts 2011

Anonym trådstarter

Hej...

Jeg skriver anonymt for min mands skyld.

Vi har en søn på 19 mdr som de sidste 1-2 mdr blankt har afvist sin far ved ALT! Jeg ved godt der er perioder hvor de er morsyge osv, men er det normalt at det er SÅ udtalt?! Far kan hverken putte, tage ham i bad, skifte ble osv osv. han skriger konstant ind til jeg kommer ind og tager over... Og gør jeg ikke det - ja så skriger han til de er færdige og så løber han ud til mig.

er jeg fx på toilettet eller i bad, så står vores søn ude foran døren og venter på mig indtil jeg er færdig.. han brokker sig osv. Selvom far tilbyder at lege med ham..

En sjælden gang imellem kan far gå - hvis der fx sker noget rigtig spændende og far siger "kom og se.."..

Det påvirker selvfølgelig min mand at han bliver afvist gang på gang - og det er også hårdt for mig at jeg dårlig kan tage et bad andet end sønnen står og skriger udenfor døren... de gange jeg ikke er hjemme der accepterer sønnen fint at det er far der putter fx. men er jeg tilstede i huset er det KUN mig der duer!

Er det ødipuskomplekset eller hvad spiller ind?

Min mand er den der afleverer sønnen om morgenen, og de ses også 2-3 timer inden sengetid om aftenen, så vi ser alle hinanden hver dag.... det har som sagt stået på i 1-2 mdr efterhånden... andre der har oplevet at en forældre konstant bliver afvist?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

tinasmor

MIn datter er noget ældre (næsten 3) men hun har lige haft en periode hvor det er præcis det samme. Hun er ellers rigtig far syg og det har kun været i de perioder som du også beskriver: mor skal putte, mor skal læse aftens historie, mor skal hjælpe med jakken, mor skal hjælpe på wc osv. Hun tuede hvis det var ham der kom ind og sagde godmorgen osv. Min mand tog det meget ilde op og var rigtig ked af det. Jeg blev ved med at sige til ham, at det var en periode. Efter et par uger eller 3 er det nu næsten tilbage til normal basis igen, hvor hun ikke siger sådan mere.

For ca et halvt år siden var det lige omvendt så var det kun far der måtte skifte, putte osv.

Anmeld

2. marts 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej...

Jeg skriver anonymt for min mands skyld.

Vi har en søn på 19 mdr som de sidste 1-2 mdr blankt har afvist sin far ved ALT! Jeg ved godt der er perioder hvor de er morsyge osv, men er det normalt at det er SÅ udtalt?! Far kan hverken putte, tage ham i bad, skifte ble osv osv. han skriger konstant ind til jeg kommer ind og tager over... Og gør jeg ikke det - ja så skriger han til de er færdige og så løber han ud til mig.

er jeg fx på toilettet eller i bad, så står vores søn ude foran døren og venter på mig indtil jeg er færdig.. han brokker sig osv. Selvom far tilbyder at lege med ham..

En sjælden gang imellem kan far gå - hvis der fx sker noget rigtig spændende og far siger "kom og se.."..

Det påvirker selvfølgelig min mand at han bliver afvist gang på gang - og det er også hårdt for mig at jeg dårlig kan tage et bad andet end sønnen står og skriger udenfor døren... de gange jeg ikke er hjemme der accepterer sønnen fint at det er far der putter fx. men er jeg tilstede i huset er det KUN mig der duer!

Er det ødipuskomplekset eller hvad spiller ind?

Min mand er den der afleverer sønnen om morgenen, og de ses også 2-3 timer inden sengetid om aftenen, så vi ser alle hinanden hver dag.... det har som sagt stået på i 1-2 mdr efterhånden... andre der har oplevet at en forældre konstant bliver afvist?!

Det er helt normalt, at de kan have sådan en periode, og I skal bare lade trolden skrige...det går over igen.
Vel er det frustrerende for farmand og mor, men I må holde ved.
Det bunder i flere ting, bl.a. at han vil styre og have kontrol over dig (kemisk/biologisk styret) og afviser din mand som manden i huset (alphahannen)
Men bare rolig, det vender igen.
Så I skal altså ikke give efter.

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. marts 2011

Barbamama

Ja det forekommer også herhjemme. Min datter er 20mdr og det har været sådan i et godt stykke tid. Et lille eksempel er når min datter vågner om morgenen. Hvis min kæreste går ind til hende skriger hun og råber neeeej neeeej neeeej. Hvis jeg går derind er hun helt rolig og siger godmorgen. SKøre unge!!! Men det er blevet meget bedre for hun har slet ikke gidet ham og nu vil hun ham gerne igen. Men det er stadig mig der er mest "populær" hvis man kan sige det sådan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.