Skal han til læge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

505 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. marts 2011

Anonym trådstarter

Min dreng på lige knap 10 mdr. har her til morgen ca. 38,7 i feber. Han er rimelig frisk - ikke i det gear han plejer at være, men ikke overvældende slatten. Han spiser ca. ½ af hvad han plejer, men da han er en rund lille ædedolk, er det også ok. Han er pivet og vil gerne hænge, men meget gerne snakke og hygge og kravle rundt på en.

Han hoster en del slim op, men har stort set været forkølet heler efteråret og vinteren.

Det der tricker mig er morgentemp´en. Synes den er lidt høj, og hvis den stiger i løbet af dagen, bliver den jo rimelig høj. Så skal jeg ringe til egen læge og få ham tjekket, eller skal jeg se tiden an og så evt. tage til vagtlægen?

Han er ved at få en tand eller to, men synes ikke han plejer at få SÅ høj temp...

Hvad ville I gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

Kvindemin

Anonym skriver:

Min dreng på lige knap 10 mdr. har her til morgen ca. 38,7 i feber. Han er rimelig frisk - ikke i det gear han plejer at være, men ikke overvældende slatten. Han spiser ca. ½ af hvad han plejer, men da han er en rund lille ædedolk, er det også ok. Han er pivet og vil gerne hænge, men meget gerne snakke og hygge og kravle rundt på en.

Han hoster en del slim op, men har stort set været forkølet heler efteråret og vinteren.

Det der tricker mig er morgentemp´en. Synes den er lidt høj, og hvis den stiger i løbet af dagen, bliver den jo rimelig høj. Så skal jeg ringe til egen læge og få ham tjekket, eller skal jeg se tiden an og så evt. tage til vagtlægen?

Han er ved at få en tand eller to, men synes ikke han plejer at få SÅ høj temp...

Hvad ville I gøre?

Jeg vil IKKE tage til læge

- god bedring

Anmeld

2. marts 2011

Anonym trådstarter

Takker

Det er også min første indskydelse - utroligt man bliver sådan helt i tvivl Det er ikke første barn, eller første gang han har feber for den sags skyld...

Anmeld

2. marts 2011

SaNiNa

Nej jeg ville nok se tiden lidt an. tænder kan jo drille rigtig meget også selvom han ikke har reageret på det før.

Rigtig god bedring med ham

Anmeld

2. marts 2011

Sabsy

Anonym skriver:

Hvad ville I gøre?

Jeg vil bare ønske god bedring Og forresten kan børn ikke få feber af tænderne, dog hvis det er kindtænder.. (min bedste venindes mor er børnetandlæge) - Det har jeg ihvertfald fået skåret ud i pap af hende

Anmeld

2. marts 2011

Carina1977

Min søn kunne sagtens have over 40 i feber uden at vi behøvede at kontakte lægen. Man skal ligge mærke til, hvordan de opfører sig. f.eks. om man kan komme i kontakt med dem, om de vil pludre og lege, om de vil spise/drikke osv.

Hvis de opfører sig sådan rimelig ok, så må man se tiden an. Ved små børn kan feberen pludselig stige ret hurtigt, for så at  falde igen. Deres almen-tilstand kan også lynhurtigt ændre sig. Så det handler vel i bund og grund om at observere.

Som forælder vil man jo altid tvivle på, hvad man skal gøre.....og så er det jo ligegyldigt om man er 1. eller 2. gangs mor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.