Hej med dig.
Vil bare sige at jeg kender det. Min kæreste og jeg er begge studerende og jeg er gravid. Vi får begge 4900 udbetalt om måneden, som jo så bare er su efter skat og boligstøtte på 600 kr.
VI har ikke su-lån eller anden indkomst, og har begge udgifter til studiebøger hvert semester, men vores økonomi hænger sammen, så det kan lade sig gøre.
Du skal tænke på om i kan få højere boligstøtte når barnet kommer. Vi stiger fx til 2300 kr 
Dernæst får i familie ydelse i kvartalet, som jo også er en del penge.
Vi ligger ikke penge til side til baby ting for tager i genbrugsen og spørger rundt blandt familie og venner om de har noget vi kan låne. og min mor giver en barnevogn. Resten kan vi købe hen af vejen.
Når det kommer til studiebøger vil jeg anbefale at du købe brugt på pensum.dk hvor jeg i gennemsnit har sparret 1000 kr pr. semester
Og så kan du låne på biblioteket og tage kobier billigt der 
Når det kommer til andre udgifter, så tjek om dit mobil abonnoment er det billigst? om i kan spare på kanal-pakke til tv? om hvor megeti bruger på mad om måneden? VI er to og bruger 1600 om måneden og lever altså godt. Ingen fastfood men fx stjerneskud i går og karfoffelmor, kyllig og ærter i dag. Jeg bager selv madpakkebrød da det er billigst og handler kun i rema, fakta og spar.
Håber det hjælper jer 
Anmeld