dårlig samvittighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

561 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. marts 2011

Anonym trådstarter

hej skønne mennesker 

jeg går nu og er gravid og har det rigtigt svært ved alle de forandringer. jeg er 12 uger henne, og har simpelhen så dårlig samvittighed. jeg vil så gerne have en stor mave og alligevel ikke. frygter så meget at tage på og ved ikke hvad jeg skal gøre for at få den følelse væk. mit humør svinger så meget. det ene øjeblik tænker jeg jubii jeg er begyndt at få en lille bitte mave og andre gange tænker jeg bare neeeej jeg ser jo mega fed ud. jeg ved ikke hvad jeg skal gøre med den følelse.

hver gang jeg ser nogen med stor mave tænker jeg årh det er så snyd. men i min verden der bliver maven bare ikke større for mig før barnet er født og kan jo ikke lade sig gøre. virker så dobbelt at jeg synes det snyd de andre har det men jeg skal godt nok ikke have det.  virker sikkert helt vildt forvirrende men håber i forstår hvad jeg mener. 

håber der er andre der ude der ved hvad jeg snakker om eller måske har en ide til hvad jeg skal gøre?, vil jo gerne have mit barn har det godt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

Bshizzle

Du skal da bare være SUPER stolt af at du skal være Mor til et Barn du bærer på...!!  

Om nogen overhovedet skulle tænke på om du er fed eller ej.. det må de da om!

Du er Gravid.. KUN naturligt og smukt med en flot stor mave med tiden!.  

Anmeld

1. marts 2011

katoef

Hehe ja den kender de fleste men bare vent til du har født.

Jeg var SÅ ulykkelig jeg tog ikke på i starten men i 3 trimester sagde det KNALD! og så var jeg lige 20kg tungere.

Jeg fødte for 2 måneder siden og min "slaske" er allerede ved at blive pænere  

Tro mig når du har født så griner du af din "slaske"

Vik

Anmeld

1. marts 2011

Anaglad

Anonym skriver:

hej skønne mennesker 

jeg går nu og er gravid og har det rigtigt svært ved alle de forandringer. jeg er 12 uger henne, og har simpelhen så dårlig samvittighed. jeg vil så gerne have en stor mave og alligevel ikke. frygter så meget at tage på og ved ikke hvad jeg skal gøre for at få den følelse væk. mit humør svinger så meget. det ene øjeblik tænker jeg jubii jeg er begyndt at få en lille bitte mave og andre gange tænker jeg bare neeeej jeg ser jo mega fed ud. jeg ved ikke hvad jeg skal gøre med den følelse.

hver gang jeg ser nogen med stor mave tænker jeg årh det er så snyd. men i min verden der bliver maven bare ikke større for mig før barnet er født og kan jo ikke lade sig gøre. virker så dobbelt at jeg synes det snyd de andre har det men jeg skal godt nok ikke have det.  virker sikkert helt vildt forvirrende men håber i forstår hvad jeg mener. 

håber der er andre der ude der ved hvad jeg snakker om eller måske har en ide til hvad jeg skal gøre?, vil jo gerne have mit barn har det godt. 

Hej..

Jeg tror helt klart det er hormonerne. Jeg var også meget optaget af, om jeg nu ville blive fed og, hvordan jeg mon ville klare den store mave, når den kom.. jeg har altid været meget optaget af min vægt og af at være i form.. så havde da nogle turer i starten.. men nu er jeg 35 uger gravid og nyder min dejlige baby i maven! Det er så fantastisk en oplevelse at være gravid.. at mærke sparkene og forestille sig, hvordan ens barn bliver.. du skal glæde dig.

Kroppen forbereder en hele graviditeten igennem til den store opgave, der er forbundet med at blive mor.. så du skal nok klare det.

Tillykke med det!

Anmeld

1. marts 2011

Anonym trådstarter

jeg er så glad og stolt over at skulle være mor. jeg frygter bare så meget at tage på. føler mig så tyk så går på vægten hva viser den at jeg har tabt mig. det er bare så svært at forholde sig til at blive større men at der intet sker med vægten den falder kun. og gør jeg får så dårlig samvittighed. barnet skulle jo gern kunne vokse sig stor og stærk. jeg har en ide om at babyen sagtens kan blive stor uden maven behøver at vokse.  hænger jo bare ikke sammen. nogle dage får jeg bare sådan et ædeflip og får så dårlig samvittighed bag efter, burde jeg bare ikke. burde glemme det og bare spise men kan jeg ikke. efter jeg er blevet gravid føler jeg at jeg skal tabe mig og ikke tage på burde finde mig en vægt som viser det modsatte så kunne det være jeg spiste 

Anmeld

1. marts 2011

Sitrani

Du skal da bare være stolt af, at være så priviligeret, at være gravid og bære dit lille barn inden i maven! Glem alt om at tage på eller tabe sig - det er ganke normalt både at tabe sig, og at tage på, når man er gravid.. Jeg tabte mig 3 kg i starten, men nu har jeg så taget 6 kg på oven i min start vægt! Men det kan ikke ses specielt meget.. Synes jeg selv

Tænk på, at det din krop er i gang med lige nu, er helt naturligt.. Og bare glæd dig til du skal være mor, og at din krop før det den gør, fordi den skal sørge for, at din baby har det godt...

Og som en lille opmuntring kan jeg da sige, at de fleste jeg har snakket med, som har været gravide, har tabt sig rigtig meget, da de gik i gang med at amme..... Også det overskydende fedt, som de tog på under graviditeten... Min veninde er f.eks. helt slank nu, og hun var ellers ikke lille til at starte med.....

Håber du kommer til at elske din mave, når den først har vokset sig sådan rigtig gravid-stor.. Det ligner altid at man bare har taget på lige i starten, men bare rolig, det skal nok komme...

Hilsen Sille, 22+3

Anmeld

1. marts 2011

tinasmor

Jeg har det altså lidt på samme måde. Elsker min gravide (store mave) det er bare selve kiloerne jeg er fokuseret på. jeg har taget et par kilo på mere end jeg burde (i følge den kurve der er i Politikens graviditetsbog) Jeg er ikke så nervøs for det mens jeg er gravid. har ikke noget i mod at være stor gravid. Men nej, jeg er mere nervøs for, at når man har født. Så er det ikke fedt at rende rundt med så mange ekstra kilo og stadigvæk ligne man er gravid. jeg prøver dog at tænke på, at jeg ved nr 1 havde tabt det efter 9 måneder, og hvis jeg kan det igen, så er jeg godt tilfredt. Men jeg er altså også lidt for fokuseret på den dumme vægt. Men kan nu godt lide maven som den er nu (men ved den bliver ENDNU større, da jeg kun er halvvejs)

Anmeld

1. marts 2011

Anonym trådstarter

skal nok prøve at glemme alt om vægten! og tak for at i ville dele det med mig. synes bare det er hårdt at se maven får en bule. føles så urealistisk. selvom jeg har flere test og er begyndt til noget andet halløj med gravide og lægetjek og det hele. kan bare ikke passe jeg er gravid. selvom jeg sidder hele dagen og tjekker ting til den lille. tror det er derfor det er så svært for mig at tage på. det er langt fra gået op for mig at det er mig som skal have et barn og ikke en anden.

skal have et lille barn  må tage og blive en lille tyk gris så den lille kan få nok mad  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.