Gas!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.242 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. marts 2011

NinaE

Hej tøser.

Er jeg den eneste der er præget af gas! Altså i maven
Specielt om aftenen er jeg så oppustet at maven er helt spændt ud og enormt øm. Jeg ligner om aftenen én der er i 8. måned, og jeg er kun lige ved at passere de 3.
Er der nogle der har nogle gode tips, for det gør virkelig ondt. Er der noget mad I undgår, som giver mere gas i maven? Jeg kan nemlig ikke helt selv regne den ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

-Sigrid-

Undgå bønner, men det er vist mere generelt

Anmeld

1. marts 2011

sweet

NinaE skriver:

Hej tøser.

Er jeg den eneste der er præget af gas! Altså i maven
Specielt om aftenen er jeg så oppustet at maven er helt spændt ud og enormt øm. Jeg ligner om aftenen én der er i 8. måned, og jeg er kun lige ved at passere de 3.
Er der nogle der har nogle gode tips, for det gør virkelig ondt. Er der noget mad I undgår, som giver mere gas i maven? Jeg kan nemlig ikke helt selv regne den ud.

desværre ikke nogen gode ider her fra... har selv samme problem og får også hård mave af noget medicin jeg får... men tager sådan noget flydende lactolose som er mild mod maven og sætter gang i den... men hvis det bare er pga luft du har i maven så ved jeg faktiske ikke helt hvad du skal gøre udover at få pruttet når du kan mærke du skal

Anmeld

1. marts 2011

NinaE

sweet skriver:

desværre ikke nogen gode ider her fra... har selv samme problem og får også hård mave af noget medicin jeg får... men tager sådan noget flydende lactolose som er mild mod maven og sætter gang i den... men hvis det bare er pga luft du har i maven så ved jeg faktiske ikke helt hvad du skal gøre udover at få pruttet når du kan mærke du skal

Jeg prutter alt det jeg overhovedet kan og det hjælper et kort stykke tid

Nej det er nemlig ikke forstoppelse - det er ren luft. Og meget ubehageligt.

Anmeld

1. marts 2011

sweet

NinaE skriver:

Jeg prutter alt det jeg overhovedet kan og det hjælper et kort stykke tid

Nej det er nemlig ikke forstoppelse - det er ren luft. Og meget ubehageligt.

altså første gang jeg var gravid pruttede jeg også helt vildt hele tiden og havde stadigvæk helt vildt oppustet mave.. denne gang er det bare forstoppelse jeg har men det sntes jeg så gør mere ondt da det er ømt i tarmene og plus ens mave puster sig vildt op pga graviditeten..

Anmeld

1. marts 2011

Sitrani

Hej

Jeg har selv samme problem engang i mellem.. Næsten hver aften.. Har hørt, at det er meget normalt at føle sig ekstra stor og oppustet om aftenen - ved ikke hvorfor

Men det er super-ubehageligt, og det føles også som om min mave skal til at springe.. det strækker også ude i siderne, som om huden er helt stram, selvom den ikke er det rigtigt... meget underligt...

Har ikke rigtig nogen råd, andet end, at det plejer at hjælpe lidt, hvis jeg ligger mig på siden, med en blød pude under maven, så den bliver understøttet.. så er det som om, at den slapper mere af på en eller anden måde.... Nogen har også fortalt mig, at det kan være plukveer - men det synes jeg nu lyder til at være ret tidligt - er selv 22+3 i dag...

Held og lykke med maven (både på den ene og den anden måde )

Anmeld

1. marts 2011

NinaE

STN skriver:

Hej

Jeg har selv samme problem engang i mellem.. Næsten hver aften.. Har hørt, at det er meget normalt at føle sig ekstra stor og oppustet om aftenen - ved ikke hvorfor

Men det er super-ubehageligt, og det føles også som om min mave skal til at springe.. det strækker også ude i siderne, som om huden er helt stram, selvom den ikke er det rigtigt... meget underligt...

Har ikke rigtig nogen råd, andet end, at det plejer at hjælpe lidt, hvis jeg ligger mig på siden, med en blød pude under maven, så den bliver understøttet.. så er det som om, at den slapper mere af på en eller anden måde.... Nogen har også fortalt mig, at det kan være plukveer - men det synes jeg nu lyder til at være ret tidligt - er selv 22+3 i dag...

Held og lykke med maven (både på den ene og den anden måde )

Heh.... det er præcis sådan jeg har det. Jeg tænkte også om det kunne være plukveer, men det er alt for tidligt, plus at plukveer jo kommer og går igen efter lidt tid (så vidt jeg har forstået?) og jeg er bare oppustet og øm hele aftenen.

Selvom der ikke er kommet nogle gode råd er jeg nu meget glad for, at jeg ikke er den eneste, der har det sådan

Anmeld

1. marts 2011

sweet

NinaE skriver:

Heh.... det er præcis sådan jeg har det. Jeg tænkte også om det kunne være plukveer, men det er alt for tidligt, plus at plukveer jo kommer og går igen efter lidt tid (så vidt jeg har forstået?) og jeg er bare oppustet og øm hele aftenen.

Selvom der ikke er kommet nogle gode råd er jeg nu meget glad for, at jeg ikke er den eneste, der har det sådan

mit begynder også at være rigtig slemt når vi når omkring 16 tiden og så bliver det bare værre og værre i løbet af aften

Anmeld

1. marts 2011

NinaE

Samme her!
Synes ellers ikke jeg har så meget besvær med at gemme min graviditet (venter lige med at fortælle bl.a. kolleger det til efter NF), men når vi kommer lidt ud på eftermiddagen føler jeg bare at alle kan se det!

Anmeld

1. marts 2011

sweet

NinaE skriver:

Samme her!
Synes ellers ikke jeg har så meget besvær med at gemme min graviditet (venter lige med at fortælle bl.a. kolleger det til efter NF), men når vi kommer lidt ud på eftermiddagen føler jeg bare at alle kan se det!

det samme her.. vil helst vente med at sige noget til jeg er 12 uger henne.. også fordi jeg har tabt så mange gange så vil gerne være sikker først inden folk skal vide det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.