Jer der går hjemme med baby.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

710 visninger
11 svar
0 synes godt om
1. marts 2011

Anonym trådstarter

Hej piger...

Jeg er ano, da dette virkelig er et tabu for mig.. 

Jeg går jo hjemme med min lille dreng på 4 mdr, og jo ældre han bliver jo svære syntes jeg det bliver at finde tid til et måltid altså til mig selv.. Der kan snildt gå en hel dag uden mad, og før jeg får set mig om, er det aften og jeg skal igang med aftensmaden?? Og så kommer jeg i tanke om jeg ikke har fået noget at spise hele dagen. Fordi når han sover, så er der jo en masse andet der skal ordnes.. Og det er jo under ingen omstændig sundt at leve sådan.

Jeg har haft spise problemer før, og døjet med undervægt men efter jeg blev gravid har jeg været rigtig god til at spise normalt og sundt. Men nu syntes jeg det er som om det går ned ad bakke igen, og det ønsker jeg virkelig ikke.. 

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg ville med dette indlæg, måske modtage et godt råd, eller hører om der er andre i samme situation, der kan nikke genkendelse til det der med at det er svært at finde tid til at spise?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

Corn

Nu er jeg et madøre over alle madører... Men vil sige, at det er nemmere at huske selv at spise, når han også skal have en rugbrød, for så spiser vi sammen.

Så nu hvor Aslan er blevet 8 mdr og spiser det samme som os, så spiser vi sammen for selskabets skyld og fordi vi begge skal have

Anmeld

1. marts 2011

FamilenStorm

Anonym skriver:

Hej piger...

Jeg går jo hjemme med min lille dreng på 4 mdr, og jo ældre han bliver jo svære syntes jeg det bliver at finde tid til et måltid altså til mig selv.. Der kan snildt gå en hel dag uden mad, og før jeg får set mig om, er det aften og jeg skal igang med aftensmaden?? Og så kommer jeg i tanke om jeg ikke har fået noget at spise hele dagen. Fordi når han sover, så er der jo en masse andet der skal ordnes.. Og det er jo under ingen omstændig sundt at leve sådan.

Jeg har haft spise problemer før, og døjet med undervægt men efter jeg blev gravid har jeg været rigtig god til at spise normalt og sundt. Men nu syntes jeg det er som om det går ned ad bakke igen, og det ønsker jeg virkelig ikke.. 

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg ville med dette indlæg, måske modtage et godt råd, eller hører om der er andre i samme situation, der kan nikke genkendelse til det der med at det er svært at finde tid til at spise?? 

Hejsa...

Håber ikke det er din "sygdom" der er ved at tage over igen..

Men vil bare sige at jeg også en klovn til at få spist i løbet af dagen.. Har også en lille trold på 4½ mdr. og er som om at jeg ikke rigtig kan spise når hun er vågen.. Så går min opmærksomhed jo til hende.. Og når hun så sover, ja så som du skriver, er der lige lidt andre ting man dumt nok vægter højere..

Ved ikke rigtig om jeg har nogle råd, for så burde jeg nok selv følge dem også Men en ide kunne ihvertfald være at få arrangeret en cafe tur i ny og næ, så får du da noget mad der Det er i hvertfald hovedsaglig på disse ture jeg får frokost

Ellers prøv at sætte en alarm på mobilen til når den lille sover, som minder dig om at du lige skal tage lidt brød inden du går igang med dagens gøremål, og så acceptere at hvis du ikke lige når at støvsuge i dag, at det er ok..

Ved det er lettere skrevet end gjort, for som skrevet tideligere, så er jeg selv rigtig dårlig til at huske at spise..

Håber du finder en metode der kan hjælpe dig..

Knus

Anmeld

1. marts 2011

mortilnoahogmelina

Jeg har det præcis som dig . Og jeg er hverken overvægtig eller undervægtig . 

Jeg har aldrig haft problemer med mad . 

Men det er som om jeg glemmer det nu , jeg synes dagen flyver afsted og ja som du selv beskriver så er der så mange andre ting der skal ordnes når de sover . 

Nu har jeg en søn der er 2 måneder , og han synes kun han skal sove 1 - 2 timer om dagen men tilgengæld sover han hele natten fra kl 19 af til 6 morgen , 

Jeg har ingen råd blot bare fortælle dig jeg er i sammen bås som dig . 

Anmeld

1. marts 2011

Nadia&Daniel

Hej piger...

Som Pernille08 siger: Jeg har ingen råd.

Jeg vil også "bare" sige: har det præcis på samme måde  følger lige med i "debatten"..

Anmeld

1. marts 2011

Anaglad

Anonym skriver:

Hej piger...

Hej...

Jeg synes, at du bør tale med din læge om det, hvis det er noget du har døjet med før, som det jo lader til at være.

Det er i hvert fald vigtigt at passe på og få taget hånd om det før det kan give dig problemer. Man vil jo gerne have du er sund og rask for dig selv, dit barn og din mand. Har du fået fortalt din mand om det? Det er en rigtig god idé at være åben om det, så I sammen kan få det løst.

Prøv evt. at lave en plan, hvor du sørger for at spise noget på bestemte tidspunkter uanset, hvor travlt du må føle du har. Så det ligesom bliver struktureret og du så sørger for at få noget.

Held og lykke med det og se at få talt med kæresten og lægen.

Anmeld

1. marts 2011

Anonym trådstarter

Anaglad skriver:

Hej...

Jeg synes, at du bør tale med din læge om det, hvis det er noget du har døjet med før, som det jo lader til at være.

Det er i hvert fald vigtigt at passe på og få taget hånd om det før det kan give dig problemer. Man vil jo gerne have du er sund og rask for dig selv, dit barn og din mand. Har du fået fortalt din mand om det? Det er en rigtig god idé at være åben om det, så I sammen kan få det løst.

Prøv evt. at lave en plan, hvor du sørger for at spise noget på bestemte tidspunkter uanset, hvor travlt du må føle du har. Så det ligesom bliver struktureret og du så sørger for at få noget.

Held og lykke med det og se at få talt med kæresten og lægen.

Tak for rådet med lægen det vil jeg overveje.. 

Men hensyn til at tale med min mand om det, må jeg ærligt indrømme at det er jeg ikke meget for. Han kender til problemet der var "engang" men han går stadigvæk og tror at problemet var engang.. jeg ved han ikke har det særlig godt med mit problem, og at hvis jeg siger det til ham, vil han tænke rigtig meget på det, og sørge for at jeg spiste tit. o.s.v.. Og det ønsker jeg ikke! 

problemet er ikke så stort som det var engang, da jeg indtager mad.. Åhh hvor jeg hader at kæmpe med det her! 

Min fornuft ved godt, at det er bedst at være åben omkring det. Men det er lættere sagt end gjort! 

Tusind tak fordi du tog dig tid til at skrive.. 

Anmeld

1. marts 2011

Anonym trådstarter

Nadia&Daniel skriver:

Som Pernille08 siger: Jeg har ingen råd.

Jeg vil også "bare" sige: har det præcis på samme måde  følger lige med i "debatten"..

Er rigtig glad for at læse jeg ikke er den eneste med dette problem.. Og jeg hader virkelig mig selv for det! 

Anmeld

1. marts 2011

Sitrani

Hej hej

Jeg har en veninde, som også glemte at spise i løbet af dagen, da hun blev mor.. Hun tabte sig en del, fordi hun jo samtidig også ammede rigtig meget! Men hun havde heldigvis også noget graviditets-fedt at tære på

Hun sagde, at hun helt glemte det, lige som dig.. og det kan jeg godt sætte mig ind i! Jeg har endnu ikke en baby selv, men er sat til 2. juli, så jeg skal jo snart selv i gang med, at få det hele til at fungere...

Hvis jeg var dig, så ville jeg tilsidesætte dagens gøremål, indtil jeg havde fået noget i skrutten - du skal jo tænke på, at det jo også er for dit barn, at du skal spise, hvis du ammer - samt at dit barn jo nok ikke synes det er alletiders med en uoplagt mor, som ikke rigtig har nogen energi, fordi hun ikke spiser noget mad..

Ta' dig tid til at spise - også selvom dit barn er vågent.. Du sidder vel ikke med ham/hende hele tiden? Ku ikke lige huske om det var en dreng eller en pige

Held og lykke med det hele i hvert fald

Anmeld

1. marts 2011

tinasmor

Hej piger...

Det enste råd jeg kan give dig (som du sikkert god ved) er altså at spise når barnet sover. Og i den alder, så sover de jo som regel mindst to gange om dagen, måske min. 45 min men måske mere 1-2 timer hver gang. og I den tid synes jeg da, at der brude være tid til at få en rugbrødsmad. hvis du synes tiden går hrutigt. Så smør evt. maderne om aftenen (dagen før) så de lige er til at tage ud. Du kan jo også tage en mad mens den lille lige ligger 4 min. på maven eller ligger og kigger på legetøj eller lign.

Jeg kan ikke se hvad der er mere vigtigt, end at spise? Hvis det er vask, oprydning osv. så er det jo ikke noget der død og pine SKAL gøres. (måske du har en mand, der kan hjælpe til med det om aftenen) men i hvertfald så må du prioritere at spise.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.