Jeg synes, du lyder helt normal.
Jeg tror mere, der er noget galt, hvis man ikke på et eller andet plan er lidt nervøs for, hvordan man kommer til at klare sin nye opgave. Og de sidste dage har man jo gooood tid til at tankerne kan kværne rundt. Dårlig nattesøvn er også helt normalt. Ikke bare er det vanskeligt at finde gode sovestillinger, men så kværner tankerne videre i nattemørket, og man er træt, og da virker tankerne endnu værre. Den sidste ventetid er tung - ikke baer fysisk. Og selvfølgelig bliver man da også nervøs før en operation. Jeg har heller aldrig været på operationsbordet og jeg ville være vanvittig nervøs, hvis det var mig. Også selvom jeg kender flere, som har fået PK, og det er gået superfint og helt efter planen. Men så er man altså også rimeligt nervøs før første fødsel, så den nervøsitet er vist ikke til at komme udenom.
Men hvor er det fantastisk, at du bliver mor på torsdag!!!
Prøv at fokusere på alt det positive som kommer efter kejsersnittet. For i det store perspektiv, så er det det som virkelig tæller. Selve operationsdagen er bare en enkelt dag. Oplevelsen af at have sin egen lille fantastiske baby liggende ind til kroppen er ubeskrivelig. Og den får du på torsdag! Og efter det tager du en dag ad gangen, så finder du ud af det hele stille og roligt. Men her tirsdag og onsdag kan det sikkert være en god ide at forkæle dig selv lidt.
Lykke til med det hele!
Anmeld