er jeg unormal??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

723 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. marts 2011

Maja88

ja så er det jo på torsdag, jeg bliver mor for første gang..

er som sådan bevidst ikke nervøs over det, men tror min krop er det ubevidst...

gør ikke andet end at tude... sover ikke ordentlig om natten..

jeg skal have PKS og er begyndt at blive mere og mere nervøs.

1 er jeg først får et mødetidspunkt i morgen

2. jeg er aldrig blevet opereret før. og hvad nu hvis der sker noget når de skærer i mig? er jeg nu bedøvet nok???

3: bliver jeg nu en god mor??? Hva nu hvis jeg ikke kan trøste den lille...

osv osv.

ja alle de ting farer igennem mit hovede i de her tider.. og det gør faktisk jeg har haft hovedpine i over en uge,,¨

er jeg unormal eller?? (undskyld det blev langt)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

Maja88

slet ingen kloge ord?

Anmeld

1. marts 2011

Kindfed

Nej, men jeg kan sige nogle af mine egne ord =) Du er da så normal, at det gør ondt. Du vil gerne være sikker på, at du kommer til at gøre det bedste, og det er da den bedste start på det at være mor, som du kan få.

Og mht. til dit kejsersnit, så er det naturligvis ikke den sjoveste del af det hele at tænke på. Men jeg kan berolige dig så vidt, at jeg har været med til hundredevis af kejsersnit og aldrig er der en, der ikke har været bedøvet ordentligt, før de begynder at skære. De spørger dig meget grundigt om du kan mærke ditten og datten, du er jo ved fuld bevidsthed, så du har altid mulighed for at sige til. Til gengæld kan du mærke, at de rumsterer i dig, men ikke med smerte. 

Anmeld

1. marts 2011

Maja88

Kindfed skriver:

Nej, men jeg kan sige nogle af mine egne ord =) Du er da så normal, at det gør ondt. Du vil gerne være sikker på, at du kommer til at gøre det bedste, og det er da den bedste start på det at være mor, som du kan få.

Og mht. til dit kejsersnit, så er det naturligvis ikke den sjoveste del af det hele at tænke på. Men jeg kan berolige dig så vidt, at jeg har været med til hundredevis af kejsersnit og aldrig er der en, der ikke har været bedøvet ordentligt, før de begynder at skære. De spørger dig meget grundigt om du kan mærke ditten og datten, du er jo ved fuld bevidsthed, så du har altid mulighed for at sige til. Til gengæld kan du mærke, at de rumsterer i dig, men ikke med smerte. 

tak skal du have

men føler mig bare så pyldret.. tuder konstant og iiiiihhhh.

og babyen har lige valgt at vende sig om sig egen akse et par gange om dagen og kan jeg slet slet ikke håndtere.. og ved ikke hvorfor.. og alle mennesker spørger om jeg er klar til at blive mor... og hvad svarer man så lige?

Anmeld

1. marts 2011

Ciss

Jeg synes, du lyder helt normal.

Jeg tror mere, der er noget galt, hvis man ikke på et eller andet plan er lidt nervøs for, hvordan man kommer til at klare sin nye opgave. Og de sidste dage har man jo gooood tid til at tankerne kan kværne rundt. Dårlig nattesøvn er også helt normalt. Ikke bare er det vanskeligt at finde gode sovestillinger, men så kværner tankerne videre i nattemørket, og man er træt, og da virker tankerne endnu værre. Den sidste ventetid er tung - ikke baer fysisk. Og selvfølgelig bliver man da også nervøs før en operation. Jeg har heller aldrig været på operationsbordet og jeg ville være vanvittig nervøs, hvis det var mig. Også selvom jeg kender flere, som har fået PK, og det er gået superfint og helt efter planen. Men så er man altså også rimeligt nervøs før første fødsel, så den nervøsitet er vist ikke til at komme udenom.

Men hvor er det fantastisk, at du bliver mor på torsdag!!!

Prøv at fokusere på alt det positive som kommer efter kejsersnittet. For i det store perspektiv, så er det det som virkelig tæller. Selve operationsdagen er bare en enkelt dag. Oplevelsen af at have sin egen lille fantastiske baby liggende ind til kroppen er ubeskrivelig. Og den får du på torsdag! Og efter det tager du en dag ad gangen, så finder du ud af det hele stille og roligt. Men her tirsdag og onsdag kan det sikkert være en god ide at forkæle dig selv lidt.

Lykke til med det hele!

Anmeld

1. marts 2011

Maja88

Ciss skriver:

Jeg synes, du lyder helt normal.

Jeg tror mere, der er noget galt, hvis man ikke på et eller andet plan er lidt nervøs for, hvordan man kommer til at klare sin nye opgave. Og de sidste dage har man jo gooood tid til at tankerne kan kværne rundt. Dårlig nattesøvn er også helt normalt. Ikke bare er det vanskeligt at finde gode sovestillinger, men så kværner tankerne videre i nattemørket, og man er træt, og da virker tankerne endnu værre. Den sidste ventetid er tung - ikke baer fysisk. Og selvfølgelig bliver man da også nervøs før en operation. Jeg har heller aldrig været på operationsbordet og jeg ville være vanvittig nervøs, hvis det var mig. Også selvom jeg kender flere, som har fået PK, og det er gået superfint og helt efter planen. Men så er man altså også rimeligt nervøs før første fødsel, så den nervøsitet er vist ikke til at komme udenom.

Men hvor er det fantastisk, at du bliver mor på torsdag!!!

Prøv at fokusere på alt det positive som kommer efter kejsersnittet. For i det store perspektiv, så er det det som virkelig tæller. Selve operationsdagen er bare en enkelt dag. Oplevelsen af at have sin egen lille fantastiske baby liggende ind til kroppen er ubeskrivelig. Og den får du på torsdag! Og efter det tager du en dag ad gangen, så finder du ud af det hele stille og roligt. Men her tirsdag og onsdag kan det sikkert være en god ide at forkæle dig selv lidt.

Lykke til med det hele!

tak for dit svar,.....

prøver virkelig også bare at fokusere på det positive,,, men føler mig lidt skræmt ved det er nu...

og resten af livet er det ikke bare manden og jeg mere,... men nej der er også et barn...

tror da også bare det er hormonerne som spiller mit et pus men ihh altså også.

men ja kan jo samtidig ikke vente med at se hvad vi får og mærke den lille ved mig. glæder mig til at se det ville væsen, jeg har ventet så længe på nu,... og som jeg allerede elsker overalt på jorden.

Anmeld

1. marts 2011

SussieThyssen

Ork søde ven...du skal se..det går alt sammen.
Jeg har også fået PKS men i fuld bedøvelse, og jeg syntes det var det nemmeste i verden.
Og det er helt normalt at man er ved at tisse i bukserne over alt det, der skal ske. Man pylrer for sig selv, for barnet, for fremtiden, ja for alt hvad der pylres kan.
Men...det forsvinder igen.
Og selvfølgelig bliver du en supermor...ingen tvivl om det.
Så du får lige et kæmpeknus med på vejen..og så venter jeg spændt både på FB og at se billeder af dit dejlige vidunder.

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. marts 2011

Maja88

SussieThyssen skriver:

Ork søde ven...du skal se..det går alt sammen.
Jeg har også fået PKS men i fuld bedøvelse, og jeg syntes det var det nemmeste i verden.
Og det er helt normalt at man er ved at tisse i bukserne over alt det, der skal ske. Man pylrer for sig selv, for barnet, for fremtiden, ja for alt hvad der pylres kan.
Men...det forsvinder igen.
Og selvfølgelig bliver du en supermor...ingen tvivl om det.
Så du får lige et kæmpeknus med på vejen..og så venter jeg spændt både på FB og at se billeder af dit dejlige vidunder.

Kærligst
Sussie

årgh Sussie...

bliver altid så lettet når jeg får et svar fra dig

Anmeld

1. marts 2011

SussieThyssen

Maja88 skriver:

årgh Sussie...

bliver altid så lettet når jeg får et svar fra dig

*Kram-kram-kram og endnu et kram*

Du ved hvor jeg er

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.