Første dag i børnehave overstået:-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

654 visninger
2 svar
0 synes godt om
1. marts 2011

Polkaprik

Ja dagen i dag var længe ventet og alle glædede sig rigtig meget

Men jeg må sige at jeg gik hjem med en noget anden fornemmelse i maven end da jeg kom i morges!

Puha min store pige blev lige pludselig meget lille... Hun er ikke så stærk motorisk og blev flere gange væltet omkuld af de andre børn. Men jeg vidste nok godt det ville blive sådan, men det var lidt hårdt at se

Og så skulle der jo også lige være et par stykker af de børn der kræver lidt mere end det sædvanlige. Dog synes jeg pædagogerne taklede dem på en rimelig god måde det meste af tiden. Men man kan jo ikke have en voksen sat af til dem hele tiden. Under frokosten sad den ene af disse børn så uden en voksen ved bordet og jeg sidder så jeg har frit udsyn til ham. Pludselig sidder han og fægter med sin kniv og siger til en pige ved hans bord "Luk røven eller jeg stikker dig i halsen med en kniv!" og hugger så ud efter hende og en anden pige! Ingen af pædagogerne opdager dette... Øv altså.. Synes sgu det var lige i overkanten og kunne bare mærke jeg fik en knude i maven

Synes slet kke jeg glæder mig til at skulle afsted i morgen, men håber dog at jeg kan få et andet indtryk så jeg kan få glæden tilbage over at min store dejlige pige er startet i BH

Skulle bare lige lufte ud.

Michelle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

Ciss

Nej, det lyder heller ikke hyggeligt!

Men det er jo flot, at pædagogerne ellers gjorde et godt stykke arbejde. Efter nogen dage bliver det sikkert lettere at se, om dette var enkelttilfælde, eller om det er noget som til stadighed gentager sig.

Jeg syntes også, at det virkede meget voldsomt, når min lille pige begyndte i børnehaven. Hun er i tillæg lille af vækst, så hun virkede jo ekstra lille sammenlignet med de ældre børn. Men pædagogerne har gjort det godt, og hun stortrives i børnehaven nu. Og som hun er vokset efter at hun begyndte! Lærer noget nyt hele tiden.

Så det kan altså godt blive rigtig fint, selvom det kan virke voldsomt til at begynde med. Skal krydse fingre for jer at det bliver en god dag i morgen!

Anmeld

1. marts 2011

Polkaprik

Ciss skriver:

Nej, det lyder heller ikke hyggeligt!

Men det er jo flot, at pædagogerne ellers gjorde et godt stykke arbejde. Efter nogen dage bliver det sikkert lettere at se, om dette var enkelttilfælde, eller om det er noget som til stadighed gentager sig.

Jeg syntes også, at det virkede meget voldsomt, når min lille pige begyndte i børnehaven. Hun er i tillæg lille af vækst, så hun virkede jo ekstra lille sammenlignet med de ældre børn. Men pædagogerne har gjort det godt, og hun stortrives i børnehaven nu. Og som hun er vokset efter at hun begyndte! Lærer noget nyt hele tiden.

Så det kan altså godt blive rigtig fint, selvom det kan virke voldsomt til at begynde med. Skal krydse fingre for jer at det bliver en god dag i morgen!

Jo jeg synes bestemt at det var dejligt at se at det lod til at de kunne rumme drengen. Synes det havde været langt værre hvis man kunne mærke at han var et irritationsmoment. Men jeg kan stadig godt blive bekymret. Men jeg har også en datter der aldrig har brugt det med at slå, bide eller på anden måde været fysisk over for andre børn når ikke hun har fået sin vilje eller nogen har taget hendes legetøj. Hun forsøger nogle gange at holde fast i det legetøj hun har men tager nogle det fra hende bliver hun bare ked. Så når man ser hele den facon de små poder omgåes hinanden på med at nive i kinderne, slå eller som den omtalte dreng, hugge ud med med en kniv.

Men som sagt håber jeg at jeg i morgen kan gå hjem med en bedre mavefornemmelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.