Jeg synes det er svært

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

385 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. marts 2011

Dictes mor

Jeg er simpelthen så ked af, at Dicte skal i dagpleje. Jeg har ondt i maven og har meget meget kort vej til tåre. Jeg synes, det er hårdt, ikke for Dicte, men for mig. Jeg ved at Dicte kommer til at få det rigtig godt hos hendes DP og jeg stoler på hende, men jeg kommer jo til at savne hende så meget. Det er det der med den der navlestreng, som skal klippes helt over nu, og jeg føler mig slet slet ikke klar endnu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Dictes mor skriver:

Jeg er simpelthen så ked af, at Dicte skal i dagpleje. Jeg har ondt i maven og har meget meget kort vej til tåre. Jeg synes, det er hårdt, ikke for Dicte, men for mig. Jeg ved at Dicte kommer til at få det rigtig godt hos hendes DP og jeg stoler på hende, men jeg kommer jo til at savne hende så meget. Det er det der med den der navlestreng, som skal klippes helt over nu, og jeg føler mig slet slet ikke klar endnu.

jeg bliver helt ked af det Camilla!

det bliver bedre med tiden, men det vil nok være lidt svært en tid... du skal se, som du siger selv, så får Dicte det godt! og tænk, alle de nye ting hun kommer til at lære!

Anmeld

1. marts 2011

Dictes mor

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg bliver helt ked af det Camilla!

det bliver bedre med tiden, men det vil nok være lidt svært en tid... du skal se, som du siger selv, så får Dicte det godt! og tænk, alle de nye ting hun kommer til at lære!

Det er jo også det jeg ved. Jeg kan simpelthen bare ikke klare tanken om, hvis nu hun bliver ked af det eller kommer til at savne mig, så bliver jeg så ked af det. Og så er det også bare fordi, jeg simpelthen ikke kan forstå, at hun allerede er blevet så stor.

Anmeld

1. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Dictes mor skriver:

Det er jo også det jeg ved. Jeg kan simpelthen bare ikke klare tanken om, hvis nu hun bliver ked af det eller kommer til at savne mig, så bliver jeg så ked af det. Og så er det også bare fordi, jeg simpelthen ikke kan forstå, at hun allerede er blevet så stor.

jeg tror man skal tænke sådan... det tænker jeg også over, hvis hun nu bliver ked eller savner mig...

men de små´s udvikling går også bare SÅ hurtigt! og de bliver alt for hurtigt store... man er bare nødt til at følge med (jeg kan heller ikke følge med....)

Anmeld

1. marts 2011

TbCp

Jeg kan godt huske da Liva startede i dagpleje, jeg synes det var forfærdeligt og havde mest af alt lyst til bare at have hende hjemme.

Så jeg forstår udemærket godt hvordan du har det lige nu!

Det bliver bedre, Dicte får så meget godt med og du lærer også at nyde tiden du har alene

Anmeld

1. marts 2011

oo

jeg er lige ved at græde af at læse det her, jeg kan SÅ godt følge dig!!!

Anmeld

1. marts 2011

ooo

Århhh, du får lige et kæmpe kram herfra.

Det er ikke sjovt at skulle indse, hvor hurtigt tiden er gået, og at din lille baby nu er en lille pige, der skal i dagpleje.

Anmeld

1. marts 2011

JustAnotherName

Ååhh ha, jeg husker det godt. Jeg havde det også HÆSLIGT med at skulle "give slip". Det er følelsesmæssigt hårdt og svært. Men det BLIVER nemmere, når man vænner sig til det, og rigtigt føler sig OK med at overlade ens pusling til andre .....Når ens barn virker glad og tilpas, og ikke græder helt ulykkeligt ved at man går, så er det ikke længere så svært. Faktisk er TANKEN om det nok det aller-sværreste!

Jeg blev i dårligt humør, havde en knude i maven og følte mig både afklaret og samtidig rigtig ked af det - BEGGE GANGE!

Jeg tror aldrig det bliver let ......måske især ikke med ens første barn.
Men heller ikke med det/de efterfølgende. For man har jo været SÅ TÆT sammen i så lang tid. Så det er en kæmpe omvæltning, at skulle til at være så meget fra hinanden.

Og ja, det er nok i virkeligheden langt sværrere for mor end for barnet.

DET SKAL NOK GÅ   ....... Det bliver helt sikkert nemmere og nemmere med tiden. Faktisk kommer der tidspunkter, hvor man lærer at NYDE det også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.