Jeg er simpelthen så ked af, at Dicte skal i dagpleje. Jeg har ondt i maven og har meget meget kort vej til tåre. Jeg synes, det er hårdt, ikke for Dicte, men for mig. Jeg ved at Dicte kommer til at få det rigtig godt hos hendes DP og jeg stoler på hende, men jeg kommer jo til at savne hende så meget. Det er det der med den der navlestreng, som skal klippes helt over nu, og jeg føler mig slet slet ikke klar endnu.
Ååhh ha, jeg husker det godt. Jeg havde det også HÆSLIGT med at skulle "give slip". Det er følelsesmæssigt hårdt og svært. Men det BLIVER nemmere, når man vænner sig til det, og rigtigt føler sig OK med at overlade ens pusling til andre .....Når ens barn virker glad og tilpas, og ikke græder helt ulykkeligt ved at man går, så er det ikke længere så svært. Faktisk er TANKEN om det nok det aller-sværreste!
Jeg blev i dårligt humør, havde en knude i maven og følte mig både afklaret og samtidig rigtig ked af det - BEGGE GANGE!
Jeg tror aldrig det bliver let ......måske især ikke med ens første barn.
Men heller ikke med det/de efterfølgende. For man har jo været SÅ TÆT sammen i så lang tid. Så det er en kæmpe omvæltning, at skulle til at være så meget fra hinanden.
Og ja, det er nok i virkeligheden langt sværrere for mor end for barnet.
DET SKAL NOK GÅ
....... Det bliver helt sikkert nemmere og nemmere med tiden. Faktisk kommer der tidspunkter, hvor man lærer at NYDE det også.
Anmeld