Dagpenge under 25?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

475 visninger
4 svar
0 synes godt om
28. februar 2011

Nitz - <3 David

Jeg har lige meldt mig ledig efter en sygdoms periode. Men har nu læst på fagforeningens hjemmeside at unge under 25 kun kan få 1.915,- om ugen.

Men jeg ved ikke om jeg læser det rigtigt. for det står på følgende måde: "under 25 og efter 6 måneders ledighed" 

Er det så fordi at man efter 6 måneders ledighed som under 25 årig går ned til 1.915,- om ugen.. Eller starter man på 1.915,- ?

Der står at man kun får 50% af max-satsen hvis man ingen uddannelse har. Jeg har en HG. Men ses det for at være en uddannelse? jeg har desværre ikke kunne finde noget på nettet omkring det

Håber der er nogle der kender til reglerne ;P

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

CA

Jeg vil mene, at det er når du er under 25 og har gået ledig i seks måneder. Du starter højere. Men det nemmeste er vist at ringe til din fagforening. De kan give dig hurtigt og klart svar. Det kan være ret indviklet selv at læse sig frem til. Pøj pøj

Anmeld

1. marts 2011

tingimor

Nitz skriver:

Jeg har lige meldt mig ledig efter en sygdoms periode. Men har nu læst på fagforeningens hjemmeside at unge under 25 kun kan få 1.915,- om ugen.

Men jeg ved ikke om jeg læser det rigtigt. for det står på følgende måde: "under 25 og efter 6 måneders ledighed" 

Er det så fordi at man efter 6 måneders ledighed som under 25 årig går ned til 1.915,- om ugen.. Eller starter man på 1.915,- ?

Der står at man kun får 50% af max-satsen hvis man ingen uddannelse har. Jeg har en HG. Men ses det for at være en uddannelse? jeg har desværre ikke kunne finde noget på nettet omkring det

Håber der er nogle der kender til reglerne ;P

mener bestemt at det efter 6 mån man falder i løn og det er fordi der er kommet den nye regle at efter 6 mån så bliver alle under 25 smidt i udd eller i aktivering.  min mand gik ledig i 2 mån her for lidt over et år siden og der fik han i hverfald ikke så lidt i fagforening 

Anmeld

1. marts 2011

Ni-ko-li-ne

du går ned i sats efter 6 mdr... fordi man gerne ser at yngre mennesker går i uddannelse

Anmeld

1. marts 2011

Nitz - <3 David

Okay 1000 tak.. Det var også bare fordi jeg sad der igår aftes og havde lige læst det.. Så der blev jeg lige lidt nervøs.. for jeg kan ski ikke leve for så lidt.. og jeg satser da på jeg finder noget at lave inden 6 mdr.. Ihvertfalt noget vikar job.. Det bliver nok ikke nemt at finde fast job når man er gravid - Men ikke umuligt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.