noge der har prøvet en MR scanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

720 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. februar 2011

Anonym trådstarter

Jeg skal på sygehuset i morgen og have den lavet.Noget med at jeg skal have radioaktivt stof i blodet, drikke en masse vand og så ellers sætte mig til at vente 2 timer på at det er rundt i kroppen og så ligge stille i en MR scanner i næsten en hel tim deuden at bevæge mig.

Det lyder ærligt talt ret nedtursagtigt og har slet ikke lyst til det.

nogen erfaringer???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

Hvem?

Anonym skriver:

Jeg skal på sygehuset i morgen og have den lavet.Noget med at jeg skal have radioaktivt stof i blodet, drikke en masse vand og så ellers sætte mig til at vente 2 timer på at det er rundt i kroppen og så ligge stille i en MR scanner i næsten en hel tim deuden at bevæge mig.

Det lyder ærligt talt ret nedtursagtigt og har slet ikke lyst til det.

nogen erfaringer???

Jeg har prøvet det og det er ikke så slemt, men det er hårdt at lægge der (jeg skulle lægge på siden) i så lang tid, men det er nu ikke det værste jeg har oplevet.

Anmeld

28. februar 2011

sne190810

Jeg har også prøvet det. Det er ikke så slemt som det lyder, men til gengæld virkelig virkelig kedeligt ...

Rigtig god tur, jeg håber du klarer skærerne

Pøj oh held og lykke

Anmeld

28. februar 2011

Fenja09

Jeg har prøvet det nogle gange efterhånden, de første gange gik helt fint. Den sidste gang røg jeg på skadestuen efter fordi en ung sygeplejerske skulle sprøjte kontrast ind i min blodåre og hun ramte forkert ( det vidste jeg ikke, men det gjorde SÅ ondt), så kontrasten kom uden for blodåren - hun forsøgte 3 gange inden det lykkedes hende at ramme korrekt, men derefter var den time i MR-scanneren ulidelig, det føltes som om nål sad skævt ind i min arm, trods det at der ingenting var.

MEN normalt og alle de andre gange jeg har været afsted har der ikke været noget. Det har bare været irriterende at ligge og vente og høre på lydene som den udsender - man ender med at finde en "sang-rytme" hehe

Anmeld

28. februar 2011

Anonym trådstarter

Har man tøj på imens, sit eget eller andet eller hvordan, det står der nemlig intet om i mine papirer og hader seriøst at smide tøjet.

Og hvorfor var i derinde og få den foretaget?? tænker jeg vil tage en bog med indtil selve scanningen skal laves, så jeg ikk keder mig i de 2 timers ventetid.

Er lidt nervøs for at få klavs derinde  for jeg er ikke ret god til små trænge steder.

Skal have scannet mine led pga smerter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.