Tommelfingeren

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

549 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. februar 2011

SHERO

Nu bliver jeg lige nød til at spørge herinde. Min søn har siden han var 3 måneder suttet tommelfinger, han har altid kun suttet når han skulle sove eller når han var rigtig træt og pylret, men efter jeg stoppede amningen før jul har den bare permenet boet i munden. (han er 13 mdr) Når han får mad skal man tage den ud i mellem mundfuldende, det er kun når han er dybt optaget af leg han ikke sutter. Tandplejen sagde at jeg skulle få ham vænnet af med det, og SP'en sagde det var hans tryghed, men vil om ikke andet gerne prøve at få ham lidt afvænnet igen, for er så bange for hans fingre og hans tænder tager skade hvis han blir ved som han gør nu...

Så er der nogen her der har tommelfinger børn, og er det overhovedet muligt at vænne dem af med tommelfingeren?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

Ciss

Jeg har ikke selv tommel-børn, men min første tanke er, om det er muligt at få hans tryghedssøgen kanaliseret over i noget andet, f eks en bamse, sutteklud eller andet? Han har jo helt sikkert behov for den tryghed, så bare at tage den fra ham uden videre, tror jeg vil være både vanskeligt og temmelig brutalt. Er det f eks muligt at få ham til at lægge den aktuelle arm om halsen på en bamse? Så er det vel vanskeligere for tommelfingeren at nå op til munden, samtidig som han har noget trygt ved ansigtet? Som sagt det er bare tanker og gætninger fra min side, men det er jo en kendt sag, at det kan være vanskeligt at vænne dem af med tommelfingeren, for den er der jo altid...

Anmeld

1. marts 2011

Maise

hmmm aner ikke hvordan man vænder dem af med det, sut istedet har jeg hørt  flere sige. Min far sutter på tommelfinger om natten, no wonder min mor til sidst smed ham ud ( ej det var af andre årsager, men det kribler/gyser stadig i hende når hun tænker på det )

Anmeld

1. marts 2011

sarahb

Få vænnet ham af med det Nu, min mands niece ha fået lov til det konstant da hun var lille, der er dog pege og langefingeren der bliver suttet på. Og hun er 4 nu og de er stadig i munden når hun slapper af, det resulterer i svamp mellem fingerene og så er det bare skide ucharmerende at se en 4 årig sutte fingre...
Min søn på 3 mdr putter fingre i munden konstant og jeg tager dem ud og giver sutten i stedet for jeg vil ikk ha ham vænnet til det. For du kan altid tage sutten fra ham senere men du ka ikke tage fingrene!

Anmeld

1. marts 2011

sarahb

Maise skriver:

hmmm aner ikke hvordan man vænder dem af med det, sut istedet har jeg hørt  flere sige. Min far sutter på tommelfinger om natten, no wonder min mor til sidst smed ham ud ( ej det var af andre årsager, men det kribler/gyser stadig i hende når hun tænker på det )

det gør min svigerindes fars bedste ven også.. hahahah... Det er da for Vildt.

Anmeld

1. marts 2011

Maise

sarahb skriver:

det gør min svigerindes fars bedste ven også.. hahahah... Det er da for Vildt.

ja og meget ucharmerende når en voksen mand gør det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.