Sproget - opdatering!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

698 visninger
8 svar
0 synes godt om
5. oktober 2008

lonemus

Så er Stefanie endelig begyndt at snakke mere, men det sjove ved det er, at hun faktisk er begyndt at sige sætninger, i stedet for enkelte ord!!

Siden sidst jeg skrev har hun lært at sige: ikke nu, ikke der, ikke den, ikke ødelægge, hej legeplads, sådan, agurk, hej kat, vov-vov og nam-nam.
Alt dette har hun lært på kun 1 måneds tid. Hun er nu begyndt at vise interesse for at se, hvordan ordene udtales. - og prøver rent faktisk at udtale dem, men gider ikke så længe ad gangen, men så prøver vi bare igen senere.

Hun forstår stadig alt hvad man siger til hende - lange og korte sætninger.
Men jeg syntes da bare det er lidt sjovt, at hun nu starter med sætningerne, i stedet for at lære alle enkeltordene først. Måske derfor hun har været så længe om at snakke....:)

Nå, det var bare lige lidt opdatering fra mig.
God regnvejrssøndag :)

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2008

Pia.

Hvor er det flot, hun har da virkelig "fanget" sproget .... Det går så utroligt stærkt...

Tillykke med din lille tallende Pige.

Knus Pia.

Anmeld

5. oktober 2008

lonemus

PiaR skriver:

Hvor er det flot, hun har da virkelig "fanget" sproget .... Det går så utroligt stærkt...

Tillykke med din lille tallende Pige.

Knus Pia.

Hej søde Pia!

Tak for dit indlæg (L)

Ja, jeg er bare så glad for hun er begyndt - de sagde også i vuggestuen, at hun virkelig var begyndt at bruge sit sprog mere...jeg blev bare så glad da de sagde det, for det syntes jeg jo også hun gør herhjemme :)

Hun har lige sagt et nyt ord: "hallo" :)):))

Ih, hvor er mor her stolt af sin store pige - og Alexander klapper med og griner :)

(H) Lone - som elsker sine børn over alt på jorden og bare føler sig som verdens heldigste kvinde :)

Anmeld

5. oktober 2008

bette

hvor gammel er hun?

Anmeld

5. oktober 2008

lonemus

bette skriver:

hvor gammel er hun?

Hun er 2 år og 1½ måned :)

Hun er meget langt fremme med alt det motoriske, forståelse osv., men lidt længere om sproget....alle har sagt til mig, at det nu nok skulle komme og det gør det så nu endelig :)

Lone

Anmeld

5. oktober 2008

1977

Profilbillede for 1977
Hvor er det dejligt at høre :D Kom lige til at tænke på en artikel jeg læste engang. Der stod, at når barnet begynder at få styr på sproget, kan de lære på til 50 nye om dagen :-o Stakkels små hjerner ;)

(H)

Anmeld

5. oktober 2008

lonemus

Jeanne skriver:

Hvor er det dejligt at høre :D Kom lige til at tænke på en artikel jeg læste engang. Der stod, at når barnet begynder at få styr på sproget, kan de lære på til 50 nye om dagen :-o Stakkels små hjerner ;)

(H)

Whau, nej det er da helt synd for dem :)

Så er der ikke noget og sige til, at de nogle gange sover dårligt og drømmer meget :)

Lone

Anmeld

5. oktober 2008

bette

lonemus skriver:

bette skriver:

hvor gammel er hun?

Hun er 2 år og 1½ måned :)

Hun er meget langt fremme med alt det motoriske, forståelse osv., men lidt længere om sproget....alle har sagt til mig, at det nu nok skulle komme og det gør det så nu endelig :)

Lone

okay nå ja.. men alt i sit eget tempo..

glæder mig også til at mikkel begynder at snakke..

Anmeld

6. oktober 2008

twinboys

Stort tillykke... Ja det går stærkt, når de bare lige får startet,....

Majbritt(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.