Hvorfor er mine bryster ikke ømme mere? (Bekymret)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.334 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. februar 2011

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Hej kvinder!

Jeg er i dag 9+5 henne i min graviditet og indtil jeg var 7 uger henne var mine bryster godt ømme. Efter den uge er mine bryster ikke ømme mere. Dog højst mine brystvorter (hvis ikke det er noget jeg bilder mig selv ind)

Er virkelig bekymret for burde de netop ikke nu være ømme og producere mælk til mine bryster? (Jeg går ud fra de bliver ømme fordi man producerer mælk til brysterne) Og hvad har det af betydning for bebs?

Jeg nævnte det for min læge her sidste dag da jeg var til den første lægeundersøgelse men han kommenterede det ikke.

Håber der er nogen derude der kan berolig mig og sige at det er helt normalt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

Filippa & Liva

Jeg tror slet slet ikke du skal være bekymret..

Graviditet er jo så individuelt fra kvinde til kvinde, måske bliver dine bryster lige pludselig super ømme igen og måske ikke.. Uanset hvad skal de nok "ordne" det de nu engang skal.

Jeg er selv i uge 7 og har ikke været plaget voldsomt meget af ømme bryster, tror det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde.

Anmeld

28. februar 2011

Tanja1234

Da jeg var i starten af min graviditet svingede mine bryster meget.. I perioder var de helt hårde og ømme og så kunne der være fx en uge hvor det kun var brystvorterne der var lidt ømme eller slet ikke noget. Tror det er helt normalt ligesom kvalmen kan være værre nogle dage end andre

Anmeld

28. februar 2011

Moar2011

Tror sleeet ikke at du skal være bekymret, selvom at det er svært ikke at være det ..

men kan trøste dig med, at igennem min graviditet har jeg altså ikke haft ømme bryster, og jeg er idag i uge 27

Anmeld

28. februar 2011

afrobabies

Omsorgsgiver skriver:

Hej kvinder!

Jeg er i dag 9+5 henne i min graviditet og indtil jeg var 7 uger henne var mine bryster godt ømme. Efter den uge er mine bryster ikke ømme mere. Dog højst mine brystvorter (hvis ikke det er noget jeg bilder mig selv ind)

Er virkelig bekymret for burde de netop ikke nu være ømme og producere mælk til mine bryster? (Jeg går ud fra de bliver ømme fordi man producerer mælk til brysterne) Og hvad har det af betydning for bebs?

Jeg nævnte det for min læge her sidste dag da jeg var til den første lægeundersøgelse men han kommenterede det ikke.

Det er meget forskelligt hvor ømme brysterne bliver, det er også forskelligt i løbet af graviditeten, de behøver ikke at være ømme hele tiden, så der kan godt være en periode, hvor du ikke mærker så meget

Anmeld

28. februar 2011

Mother-love

mine bryster holdte også op med at være ømme omkring samme tid og har måske været det nogle meget få dage siden og jeg er 25+4 i dag. og jeg har fået kæmpe bryster hehe

så tror ikke du skal være bekymret, tror bare du skal nyde de ikke er ømme, det gør jeg ihvertfald..

Anmeld

28. februar 2011

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Mange, mange tak for jeres hurtige svar   Det hjalp en hel del på mine bekymringer!

Så vil jeg prøve at nyde min graviditet end at være bekymret på det mindste. Man er jo en hel del mere opmærksom på det hele når man er førstegangsgravid

Anmeld

28. februar 2011

afrobabies

Omsorgsgiver skriver:

Mange, mange tak for jeres hurtige svar   Det hjalp en hel del på mine bekymringer!

Så vil jeg prøve at nyde min graviditet end at være bekymret på det mindste. Man er jo en hel del mere opmærksom på det hele når man er førstegangsgravid

Det er helt forståeligt, der kan være mange usikre perioder

Anmeld

28. februar 2011

Muffinmus

ja ja, slap du bare af, de er lgie som de skal være...

Nogle dage kan man have meget ondt hvor efter det forsvinder i flere dage måske, det er heller ikke unormalt.

Og ofte kan man ikke mærke det store til dem efter 3 mdrs tid:-)

men det er meget forskelligt, f.eks havde jeg med min søn ondt i dem fra uge 6-12, men med min datter var det fra ugfe 12-20....så stor forskel på de to gange.

Anmeld

3. marts 2011

Rebecca55

Omsorgsgiver skriver:

Hej kvinder!

Mine stoppede også med at være ømme omkring samme tidspunkt... Nu gør de for det meste kun ondt hvis jeg fryser. Men på trods af de ikke er ømme på samme måde mere, vokser de rigtig meget alligevel.

Tror ikke det er noget du skal bekymre dig om...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.