smerter i bækken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

397 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. februar 2011

ledermus

Jeg er idag 35+4 og har nydt min graviditet meget men nu synes jeg efterhånden ikke det er så sjovt mere da jeg er begyndt at have meget ondt i bækken og skamben. Det gør ondt når jeg går og når jeg rejser mig og hver gang jeg vender mig i sengen om natten.

Mit spørgsmål til jer er om der er noget jeg kan gøre for at lindre smerterne?

De er ved at være uudholdelige

HJÆLP MIG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

ledermus

Slet ingen der har forslag til hvad der kan hjælpe???

Anmeld

28. februar 2011

fønix

ledermus skriver:

Slet ingen der har forslag til hvad der kan hjælpe???

jeg har godt nok ikke prøvet det samme, men jeg tænker at en varmepude måske kan hjælpe lidt på det

Anmeld

28. februar 2011

ledermus

Skulle man måske afprøve...

Anmeld

28. februar 2011

AnneBJ

Det kan muligvis også hjælpe at du så vidt muligt vender dig med parallelle, samlede ben i sengen. 

Sover med en pude mellem knæene

Undlad at sidde med krydsede ben

Og ellers følge de "guidelines" der er, når man har bækkenløsning (dem kan du google dig til) Ikke fordi jeg tror du har det, men alle gravide er belastet i bækkenet til sidst, fordi barnet fylder så meget. Det kan afhjælpe lidt, at huske de der små, men effektive råd!

Anmeld

28. februar 2011

Lullaby*

Jeg snakkede med min jordmoder omkring det og gik til min læge og fik konstateret bækkenløsning, med omgående sygemelding forholdsvis tidligt i graviditeten.

Nogen af rådene kan du måske have glæde af.

Din læge kan evt. henvende dig til en fys, det kan måske lindre lidt. ellers kan du benytte dig af de rigtige stillinger og forflytte dig på hensigtsmæssige måder: brug en plastpose at sidde på når du skal ind og ud af bilen, en pude/ammepude mellem benene om natten når du sover på siden, undgå for så vidt mulig støvsugning og gulvvask, husk at hvile hvile hvile, og ellers bare at skåne dig selv, det er din krop og kun du kan mærke når noget er galt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.