Hvordan farver I sort sort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.193 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. februar 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Jeg vil rigtig gerne lave nogle af de fine store sorte roser og blomster, men min sorte fondant er stort set umulig at arbejde med!

Hvis jeg kommer lidt mindre flormelis i, klistrer den til alt og alle og er umulig at forme, og kommer jeg lidt ekstra i, bliver den tør og flosser vildt i kanten.

Jeg har prøvet at komme kakao i først, så der ikke skal så meget pastafarve i, men det gør den bare endnu mere tør og flossende...

Generelt er det her et problem hver gang jeg skal farve noget, hvor der skal meget pastafarve i - den sorte er bare værst.

Så hvordan får I den fine sorte fondant, der ikke sprækker og flosser i kanten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

Mi

Jeg kigger lige med, for jeg stod og kæmpede med min sorte fondant i fredags. Jeg var ved at blive nutz

www.stjerneleg.dk

Anmeld

28. februar 2011

Anasmor

Mit råd er... at hvis du ikke kan få fat i pulver bolche farve til at indfarve mmf´en med, så ville jeg helt sikkert købe den færdiglavet... den sorte fra funcakes (dinkage.dk) er helt vildt god til roser, og bogstaver, så den har jeg altid hjemme eneste problem med købe sort ( eller rød for den sags skyld) fondant kan være at de lige skal have en lille klat sort(eller rød) for at holde farven helt klar da de nogle gange godt kan blive lysere efter at man har æltet det... så jeg giver altid mit købte farvet fondant en lille dut farve.... så er jeg sikker på at farven er helt skarp når pynten er tørret op

Anmeld

28. februar 2011

Magsen

Jeg har slet ikke det problem med sort fondant :b ?

mit råd: brug maizena

Anmeld

1. marts 2011

Mi

Anasmor skriver:

Mit råd er... at hvis du ikke kan få fat i pulver bolche farve til at indfarve mmf´en med, så ville jeg helt sikkert købe den færdiglavet... den sorte fra funcakes (dinkage.dk) er helt vildt god til roser, og bogstaver, så den har jeg altid hjemme eneste problem med købe sort ( eller rød for den sags skyld) fondant kan være at de lige skal have en lille klat sort(eller rød) for at holde farven helt klar da de nogle gange godt kan blive lysere efter at man har æltet det... så jeg giver altid mit købte farvet fondant en lille dut farve.... så er jeg sikker på at farven er helt skarp når pynten er tørret op

Tak, så må jeg måske overgive mig og købe noget fondant

www.stjerneleg.dk

Anmeld

1. marts 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Mange tak for svar

Jeg vil helst selv lave og farve - jeg laver måske 2-3 kager om måneden, så synes ikke jeg kan nå at bruge en hel pakke.

Men det der bolschefarve, er det generelt bedre at farve med når man skal farve noget RIGTIGT blåt, grønt, rødt og sort?
Synes nemlig det kan være et problem med pastafarven hver gang man skal farve noget i en skarp farve.

Og er der nogen der ved, hvor man køber bolschefarven - og hvad den koster?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.