Barsel og sygemelding

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

378 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. februar 2011

Anonym trådstarter

Hvad gør man når man skal sygemeldes med rygproblemner under barsel og knap nok kan løfte sit eget barn eller lign.?
Er det så en far der træder ind, eller hvad pokker????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Hvad gør man når man skal sygemeldes med rygproblemner under barsel og knap nok kan løfte sit eget barn eller lign.?
Er det så en far der træder ind, eller hvad pokker????

Det kan stort set ikke lade sig gøre :0( stod selv med samme problematik! Ring til din fagforening

Anmeld

28. februar 2011

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

Det kan stort set ikke lade sig gøre :0( stod selv med samme problematik! Ring til din fagforening

er ikke i fagforening..

Anmeld

28. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

er ikke i fagforening..

Får du KH, løn eller barselsdagpenge? Og er du tilknyttet en arb. Giver?

Anmeld

28. februar 2011

tazz

Jeg var i mødregruppe med en pige, som blev indlagt og dermed sygemeldet under barslen, og de havde ingen problemer med, at manden gik på barsel i stedet.

Manden har jo lige så meget ret til barsel som kvinden, så det er jo som hvis I byttede halvvejs i barslen, som mange gør.

Anmeld

28. februar 2011

Ansemusen

Hvis moren er for syg til selv at passe barnet derhjemme, så har ALLE fædre ret til barsel uanset arbejdspladsens holdning til dette. Dog afhænger det af stedets regler omkring det, hvor mange penge manden får på barsel. Mange steder betaler man ingenting til faren, men man får dagpengesats, som er max. 14.000-og noget mener jeg.

Anmeld

28. februar 2011

Anonym trådstarter

tazz skriver:

Jeg var i mødregruppe med en pige, som blev indlagt og dermed sygemeldet under barslen, og de havde ingen problemer med, at manden gik på barsel i stedet.

Manden har jo lige så meget ret til barsel som kvinden, så det er jo som hvis I byttede halvvejs i barslen, som mange gør.

kunne heller ikke forstå hvis andet? er det mon gennem lægen...

Anmeld

28. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

kunne heller ikke forstå hvis andet? er det mon gennem lægen...

det var præcis for at råde dig bedst muligt jeg spurgte som jeg gjorde...

hvis du er tilknyttet en arb. giver så skal de kontaktes vedr. dette... hvis du er tilknyttet kommunen er det dem du skal kontakte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.