Nogen som ved det?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

651 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. februar 2011

Mauser.

Halløj .. 

- Et lidt specielt spørgsmål herfra, jeg har funderet lidt over .. 

-Min kæreste (faderen til mit kommende barn) er ikke dansk statsborger, han har selvfølgelig permanent opholdstilladelse og har boet i Danmark i 18 år.

- Jeg er selvfølgelig dansk statsborger, men undrer mig over hvordan og hvorledes med vores barn? man har hørt diverse skræk historier om man ikke automatisk bliver dansk statsborger når ens far eller mor ikke er det!?? 

Tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2011

Filippa & Liva

Hej søde..

Jeg har ikke 100% styr på hvordan den slags fungerer, men jeg er ret sikker på at så længe du som moderen er dansk statsborger bliver dit barn også..ellers er der vist nogle regler omkring hvordan barnet kan blive dansk statsborger, ved eks. dåb..

Har du prøvet at søge på nettet om info?

Anmeld

27. februar 2011

oo

i danmark følger barnet moderen, så dit barn fødes med danskt statsborgerskab. andre lande følger det faderen eller begge forældre. en i vennekredsen har fx både dansk og amerikansk statsborgerskab og min kusine og fætter har både dansk og iransk statsborgerskab

Anmeld

27. februar 2011

Filippa & Liva

Tjuhl skriver:

i danmark følger barnet moderen, så dit barn fødes med danskt statsborgerskab. andre lande følger det faderen eller begge forældre. en i vennekredsen har fx både dansk og amerikansk statsborgerskab og min kusine og fætter har både dansk og iransk statsborgerskab

mente nok at barnet følger moderen.

Anmeld

27. februar 2011

Mauser.

BigBabyWish skriver:

Hej søde..

Jeg har ikke 100% styr på hvordan den slags fungerer, men jeg er ret sikker på at så længe du som moderen er dansk statsborger bliver dit barn også..ellers er der vist nogle regler omkring hvordan barnet kan blive dansk statsborger, ved eks. dåb..

Har du prøvet at søge på nettet om info?

Hej smukke 

Ja jeg kiggede lidt på det, men syntes VIRKELIG at det er forvirrende .. ellers må jeg jo kontakte kommunen ? 

Nu er min kæreste ikke muslim, så ja så døber vi da bare barnet hvis det er det der skal til. 

Anmeld

27. februar 2011

Mauser.

Tjuhl skriver:

Åh smart .. Mange tak, min kæreste er faktisk også iraner  .. 

Jamen så er jeg mere rolig, har det med at bekymre mig og alt for mange ting i øjeblikket .. smiler 

Anmeld

27. februar 2011

Filippa & Liva

Mulleunge skriver:

Jamen så er jeg mere rolig, har det med at bekymre mig og alt for mange ting i øjeblikket .. smiler 

Anmeld

27. februar 2011

oo

Mulleunge skriver:

det kommer helt af sig selv når der er sådan en lille spirrevip der lægger sig til rette i ens mave

Anmeld

27. februar 2011

otlitrom

Statsborgerskab følger moderen, så i Jeres tilfælde bliver det danskt.

...Og jeg var så lidt langsom, haha... Sådan kan det gå, når man ikke læser de andres svar

Anmeld

27. februar 2011

Mauser.

kitty skriver:

Statsborgerskab følger moderen, så i Jeres tilfælde bliver det danskt.

...Og jeg var så lidt langsom, haha... Sådan kan det gå, når man ikke læser de andres svar

hihi .. det gør ingenting 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.