Min søn kan ikke lide mig..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.758 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. februar 2011

Anonym trådstarter

.. Eller jo det ved jeg selvfølgelig godt han kan, men det føles godt nok ikke sådan. Han er SÅ sur og pylret når vi er hjemme, og weekenderne er et helved. Han er glad og leger og hygger i dagplejen, glad når han bliver afleveret og glad når vi henter. Men når vi har været hjemme i en halv time sker der et eller andet. Der skal ingenting til så blir han hysterisk, kaster sig ned og skriger. Kan være over de mindske ting, som hvis legetøjet ikke lige gør som han vil, eller hvis han taber sin sut. Hvis vi har været i køkkenet og han derefter kommer ind i stuen blir han sur. på trods af det er der hans legetøj er. Jeg føler mig virkelig som verdens dårligeste mor, når han bare ikke er til at gøre tilfreds. Han spiser som en mand i dagplejen, og herhjemme skal jeg være glad hvis jeg får en halv rugbrød i ham. Kun aftensmaden (til tider) der glider let ned.

Det føles som om han keder sig her hjemme uden de andre børn, selvom jeg prøver at aktivere ham. Men det eneste han synes er sjovt er alle de ting han ikke må, som at åbne og rode i skabene i køkkenet eller pille ved dvdafspilleren mv. (og så blir han selvf sur når han ikke må det)

Aaargh er simpelthen ved at gå ud af mit gode skind her hjemme, for det er slet ikke hyggeligt længere, og blir så ked af det over at han kan hygge sig med alle andre end mig. Han har problemer med ørene så det kan selvfølgelig have noget at sige, men bare underligt det kun er hjemme det en isue...

Øv hvor er det altså hårdt at være mor til tider... (han er 15 mdr)

Ville ikke så meget med mit indlæg, havde bare brug for at "sige det højt"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2011

sarahb

tror det er meget normalt, sådan en fase har vi også været igennem herhjemme... Den trækker tænder ud, men det gik i hvert tilfælde over herhjemme

Anmeld

27. februar 2011

Anonym trådstarter

sarahb skriver:

tror det er meget normalt, sådan en fase har vi også været igennem herhjemme... Den trækker tænder ud, men det gik i hvert tilfælde over herhjemme

åhh det er jeg glad for at høre (ikke at i har været det samme igennem) men at det nok bare er en fase...

Anmeld

27. februar 2011

Nettemor

jeg har ikke så meget erfaring med det selv endnu  (min søn er 11 mdr) men umiddelbart tror jeg det er meget normalt. du skal tænke på at det er hjemme han skal prøve grænser af.. og hvis han ikke kan få lov at reagere hjemme hvor skal han så. hvis du forstår hva jeg mener..

men et stort trøstende skal du da lige ha med på vejen..

Anmeld

27. februar 2011

Majeha

Sådan var min søn også i den alder... og er det stadig han er 2 år, men det er blevet lettere at aktivere ham, da der er flere ting vi kan lave sammen. f.eks. gå ture eller tage på legepladsen, hvor han får rørt sig en masse. hjælpe mig med maden og rengøringen og sådan nogle ting. Men  nogle gange er han bare i det "mugne hjørne", og så lader jeg ham bare være... så må han hysse færdig og såkan vi "snakke" sammen igen. Mht. at rode skabe ud er det blevet bedre, men nogle fy-ting er bare sjove at lege med.

Anmeld

27. februar 2011

misslea

Først får du lige et  for det må altså være en hård omgang at komme igennem...!

Min datter er kun 4½ måned, så har ikke selv erfaring med den slags endnu, men jeg arbejder som pædagog (når jeg ikke er på barsel), og jeg har tit haft samtaler med forældre, som oplever netop det, du gennemgår nu!

Det gør SÅ ufattelig ondt på forældre, når de føler, at deres barn er mere "glad" når det ikke er hjemme! Men sådan behøver det SLET ikke at hænge sammen!

Dit barn afprøver grænserne i trygge rammer. Et barn ved nemlig godt, at forældrene er lig med ubetinget kærlighed, og det er HELT naturligt, at et barn afprøver grænser og især prøver forældrene af derhjemme!

Et barn er ikke særlig gammel før det sagtens kan finde ud af, at mor og far har nogle følelser for barnet, og har en "svaghed" overfor barnet, som det professionelle personale i vuggestue og dagpleje ikke har! Barnet kan derfor ofte kører mor og far længere ud, end fx. en pædagog i vuggestuen! Barnet ved godt, at der er mange andre børn at tage hensyn til for pædagogerne, så derfor kan det ikke "betale sig" at forsøge at få al opmærksomheden.

Det er heller ikke særlig gammelt før det ved, at der gælder andre regler ude og hjemme, og derfor opfører det sig også meget anderledes, når det er ude i forhold til hjemme!

Når dit barn er derhjemme sammen med dig, vil det derfor ofte forsøge at afprøve din tålmodighed, dine grænser og din opmærksomhed, og det er fuldstændig naturligt!

Jeg er sikker på, at det bare er en fase, og det har BESTEMT INTET at gøre med, at din barn ikke kan li' dig, som du også selv er inde på!

Det er selvfølgelig vigtigt, at du stadig holder fast ved dine grænser, hvad man må og ikke må osv.... Men prøv måske at indrage ham så meget, som du overhovedet kan i det daglige. Det har du måske allerede prøvet... men det er en god idé at holde ham beskæftiget! Tag ham med ud at handle, med i vaskekælderen, med i køkkenet, en tur på legepladsen osv! Og ellers bare fortsæt med at bevare roen, når han bliver hidsig. Det er vigtigt, at du ikke også hidser dig op (selvom det kan være svært)! Tal til ham i et roligt stemmeleje, og forsøg på bedste vis at sætte ham igang med noget andet eller berolige ham på anden måde! Det er vigtigt, at du signalere FULDSTÆNDIG ro og overskud, selvom du ikke føler det indvendigt...!

Rigtig meget pøj pøj med det...

Håber det snart går den rigtige vej..

Anmeld

27. februar 2011

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

ORK,det kunne være mig der havde skrevet det her indlæg!Men tror også bare det er en fase,for det går da meget bedre nu,men synes godtnok også det varede længe og var hårdt.Min søn er 22 mdr. nu,og det har vel varet siden han var omkring 12 mdr.

Anmeld

27. februar 2011

Snefnug1984

Det er meget normalt.. han søger opmærksomhed og prøver dine grænser af

Anmeld

27. februar 2011

Anonym trådstarter

Ihh tak tøser, det hjælper SÅ meget.. For har godt nok være trist de sidste par dage... :-)

Anmeld

27. februar 2011

tinasmor

Anonym skriver:

.. Eller jo det ved jeg selvfølgelig godt han kan, men det føles godt nok ikke sådan. Han er SÅ sur og pylret når vi er hjemme, og weekenderne er et helved. Han er glad og leger og hygger i dagplejen, glad når han bliver afleveret og glad når vi henter. Men når vi har været hjemme i en halv time sker der et eller andet. Der skal ingenting til så blir han hysterisk, kaster sig ned og skriger. Kan være over de mindske ting, som hvis legetøjet ikke lige gør som han vil, eller hvis han taber sin sut. Hvis vi har været i køkkenet og han derefter kommer ind i stuen blir han sur. på trods af det er der hans legetøj er. Jeg føler mig virkelig som verdens dårligeste mor, når han bare ikke er til at gøre tilfreds. Han spiser som en mand i dagplejen, og herhjemme skal jeg være glad hvis jeg får en halv rugbrød i ham. Kun aftensmaden (til tider) der glider let ned.

Det føles som om han keder sig her hjemme uden de andre børn, selvom jeg prøver at aktivere ham. Men det eneste han synes er sjovt er alle de ting han ikke må, som at åbne og rode i skabene i køkkenet eller pille ved dvdafspilleren mv. (og så blir han selvf sur når han ikke må det)

Aaargh er simpelthen ved at gå ud af mit gode skind her hjemme, for det er slet ikke hyggeligt længere, og blir så ked af det over at han kan hygge sig med alle andre end mig. Han har problemer med ørene så det kan selvfølgelig have noget at sige, men bare underligt det kun er hjemme det en isue...

Øv hvor er det altså hårdt at være mor til tider... (han er 15 mdr)

Ville ikke så meget med mit indlæg, havde bare brug for at "sige det højt"

Tror det er en fase. Vi havde i hvertfald også en der var sådan og det gik heldigvis over igen (men det var fandme ikke sjovt mens det stod på)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.