Det er absolut ikke for sent!

Jeg har selv 2 hunde og er opvokset med hund- og elsker dyr!
Den bedste måde at opdrage på er ros og godbider, ikke noget med råberi, det forstår hunden ikke alligevel.
Det ville være en god ide at tage til noget træning- det er nok bedst hvis du starter med "alenetræning" altså, hvor det kun er dig, træneren og hunden, så hunden starter med at lærer at hører efter dig, også kan i tage en alm. træning senere hvor der er andre hunde.
Men der er en simpel øvelse du kan starte med derhjemme-
få hundens opmærksomhed, kald på den, og med det samme du har øjenkontakt med den, så give den en godbid, men først når den kigger på dig, så finder den hurtig ud af at den får noget lækkert når du siger dens navn og når den kigger på dig, ved den øvelse lærer den at komme når i kalder på den, når i har trænet den i et stykke tid og hunden har forstået det, så kan i træne "sit", der gør du akkurat det samme, du siger bare "sit" efter du har sagt hundens navn, og når den har sat sig og kigger på dig, så får den en godbid- hvis den aldrig har lært at sitte, så kan du hjælpe den lidt ved at trykke den på numsen, altså trykke numsen ned, indtil den sidder, og i det sekund den sidder, giver du den en godbid, ellers ved den bare rejse sig igen.
Jeg håber at du kan bruge mit svar

Held og Lykke med det

Rikke - Mor til Maja på 11 mdr.
Anmeld