Franske makroner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2011

muzen

Eva. skriver:

Ja..men der er ikke mange kager uden mel i....og han er ved at være træt af almindelige makroner og kransekage...

okay viste ikke hvad det betød men det er mel allagi eller hvad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2011

muzen

Eva. skriver:

Ja..men der er ikke mange kager uden mel i....og han er ved at være træt af almindelige makroner og kransekage...

jeg har da også en opskrift på flødeboller liggende hvis det var. vildt gode kan jeg sige dig :-D

flødeboller

Anmeld

27. februar 2011

Aves.

muzen skriver:

jeg har da også en opskrift på flødeboller liggende hvis det var. vildt gode kan jeg sige dig :-D

flødeboller

Eiii...tusind tak...dem må jeg også prøve...det er sgu så trist man ikke kan bage en gang boller eller en kage mere... og jeg gør det altså ikke når den store ikke kan spise det..

Anmeld

27. februar 2011

muzen

Eva. skriver:

Eiii...tusind tak...dem må jeg også prøve...det er sgu så trist man ikke kan bage en gang boller eller en kage mere... og jeg gør det altså ikke når den store ikke kan spise det..

men er det alt mel. også majsmel? findes der slet ikke nogle alternativer. og hvad i alverden har han med i sin madpakke?

Anmeld

27. februar 2011

Aves.

muzen skriver:

okay viste ikke hvad det betød men det er mel allagi eller hvad?

Det er ikke som sådan allergi....det er en tarmsygdom der gør at han får ødelagt tarmen hvis han får hvedemel..han har haft det fra han var 1 år men det blev først opdaget for et år siden...da var han næsten 13 år han var hæmmet i vækst, havde smerter, anfald med feber og ondt i maven, hård mave, træthed og en masse andre symptomer...det var først da jeg talte med en hvis datter havde det at jeg bad om at J blev undersøgt...lægen syntes jeg var pjattet, men han havde sørme sygdommen...stakkels dreng som har lidt af det så mange år.

Men nu skal han leve på en livslang diæt og så er hans værdier som hos raske...det tog kun 3 mdr. så var hans tarm hel igen og hans tal normale.

Udover det så er han vokset 16 cm og taget 12 kilo på, på kun 14 mdr. Så det er endt godt..

Anmeld

27. februar 2011

Aves.

muzen skriver:

men er det alt mel. også majsmel? findes der slet ikke nogle alternativer. og hvad i alverden har han med i sin madpakke?

Majsmel kan han godt, men det er nærmest umuligt at bage af...gluten gør at brødet bliver lækker blødt og hæver....brød uden gluten er meget meget kedeligt og koster mange penge...5 skiver rugbrød til 30 kr.

Han får glutenfritbrød med....eller pasta uden gluten...men det er svært og virkelig dyrt at fodre en teenager med glutenfrit kost..

Det er i rug og hvede....og havregryn feks er et blandingsprodukt så det kan han heller ikke, ikke det almindelige...

Aftensmad er nemt nok uden...men al brød, pasta og en del chips, alle kager osv er der jo gluten i..

Anmeld

27. februar 2011

muzen

Eva. skriver:

Majsmel kan han godt, men det er nærmest umuligt at bage af...gluten gør at brødet bliver lækker blødt og hæver....brød uden gluten er meget meget kedeligt og koster mange penge...5 skiver rugbrød til 30 kr.

Han får glutenfritbrød med....eller pasta uden gluten...men det er svært og virkelig dyrt at fodre en teenager med glutenfrit kost..

Det er i rug og hvede....og havregryn feks er et blandingsprodukt så det kan han heller ikke, ikke det almindelige...

Aftensmad er nemt nok uden...men al brød, pasta og en del chips, alle kager osv er der jo gluten i..

PUHA det kan jeg slet ikke sætte mig ind i. det må være forfærteligt her bager vi alt vores brød selv. kan slet ikke forstille mig ikke og kunne få det!! hmm der har du godt nok givet mig noget og tænke over

glutenfri

Anmeld

27. februar 2011

Aves.

muzen skriver:

PUHA det kan jeg slet ikke sætte mig ind i. det må være forfærteligt her bager vi alt vores brød selv. kan slet ikke forstille mig ikke og kunne få det!! hmm der har du godt nok givet mig noget og tænke over

glutenfri

Jeg bagte også alt før....og syntes det var så lækkert...men det er slut med det...ja, det er ikke alt som er en selvfølge der bliver ved med at være det...det bliver en anden ungdom for J når alle de andre kan spise fastfood og drikke øl..

Anmeld

27. februar 2011

SD21

muzen skriver:

ja lad mig sige det sådan at hos den lille var de et kæmpe hit han er 2 år og kunne slet ikke stoppe igen

de gulde med appelsin smag var der kommet alt for meget appelsin aroma i så de smagte vildt syntetiske så næste gang bliver det med frisk pressede appelsin/lime/citron saft

Hehe okay, jeg må prøve dem en dag så

Anmeld

27. februar 2011

muzen

Eva. skriver:

Jeg bagte også alt før....og syntes det var så lækkert...men det er slut med det...ja, det er ikke alt som er en selvfølge der bliver ved med at være det...det bliver en anden ungdom for J når alle de andre kan spise fastfood og drikke øl..

stakkels dreng. det var sku bedre hvis det først var kommet når han var blevet voksen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.