Æv æv silas bider

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

364 visninger
4 svar
0 synes godt om
27. februar 2011

bullerbassen

Ja Silas er desværre begyndt at bide - I starten var det kun mig , har spurgt i dagplejen og der har han ikke bidt .

Men men har lige haft besøg af vores klippedame , som har en dreng på Silas alder. Vi sidder og snakker lige om hans biden og jeg siger han heldigvis ikke har bidt nogle børn og i det samme græder hendes dreng . Vi skynder os ind i stuen og der sidder han med et kæmpe bide mærke på kinden

Aghh hvor er det bare trælst - frygter ski helt mødregruppe næste gang ( hvor hun også er i )

Hvad filan stiller jeg op med ham ??? Har sagt nej flere gange men det forstår han ski ikke - han fortsætter bare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2011

Aves.

bullerbassen skriver:

Ja Silas er desværre begyndt at bide - I starten var det kun mig , har spurgt i dagplejen og der har han ikke bidt .

Men men har lige haft besøg af vores klippedame , som har en dreng på Silas alder. Vi sidder og snakker lige om hans biden og jeg siger han heldigvis ikke har bidt nogle børn og i det samme græder hendes dreng . Vi skynder os ind i stuen og der sidder han med et kæmpe bide mærke på kinden

Aghh hvor er det bare trælst - frygter ski helt mødregruppe næste gang ( hvor hun også er i )

Hvad filan stiller jeg op med ham ??? Har sagt nej flere gange men det forstår han ski ikke - han fortsætter bare

Det er jo en periode mange børn er igennem, inden de får sprog og kan sige til og fra...men i den alder leger børn jo ikke som sådan sammen, så jeg ville bare være ved ham hele tiden, så ikke han har muligheden for at bide et barn.

Kan godt forstå du er ked ved han gør det...mine har heldigvis aldrig bidt eller oplevet at blive bidt...men Konrad render rundt lige nu med et stort sår i panden som blev limet og det hele...fordi en eller anden unge havde kastet legetøj lige i hovedet på ham...det er sgu lidt hårdt når man har et stille barn der aldrig gør sådan noget...men vil lige sige at det ikke kan sammenlignes med din lille trold, som jo ikke gør det bevidst eller ved hvad det er han udsætter andre for...min søn bliver 5 år og går i bh, så det er lidt noget andet...

Men vær ved ham, det ville jeg...det går over igen..                                

Anmeld

27. februar 2011

Mi

Åhhh...det er bare så hårdt at være forældre til et barn som bider. Jeg har oplevet flere af disse børn gennem mit arbejde, og jeg må sige at det er uhyggeligt svært at stoppe. Barnet bider jo typisk fordi det ikke kan bruge sproget effektivt nok, og at bide er super effektivt! Mit eneste råd er at i og dp skal være så opmærksomme som muligt, så i kan gribe ind inden det sker. Og heldigvis vokser han fra det. Men i må bare ikke begynde at skælde ham meget ud, bide igen eller lignende, for det hjælper ikke og er bare med til at fustrere ham yderligere.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

27. februar 2011

Halbschön

bullerbassen skriver:

Ååh jeg kender dit problem.. Jeg har selv en bidebasse.. Da han var omkring de 8mdr bed han af og til.. Altid kun os.. Det gik over igen, så det var dejligt.. Men nu er det startet igen for ca to måneder siden.. Han er 16mdr nu.... Og han har efterhånden et fuldt tandsæt, så det gør virkelig ondt når han bider..

Vi skælder ham ud når han gør det, men han griner bare når vi skælder ham ud.. Og det er uanset hvilke ulykker han har lavet.. Og det er SÅ provokerende.. Jeg håber at det bare er en periode han er i...

Nogle har rådet os til at bide igen, men det kan jeg simpelthen ikke få mig selv til.. Jeg har flere gange spurt dp mor om han bider derovre, men det gør han ikke.. Til gengæld kom han selv hjem med et bidemærke på kinden i forrige uge..

Så hvis nogen har nogle gyldne råd til en bidebasse, så tager jeg glædeligt imod dem...

Anmeld

27. februar 2011

bullerbassen

R&N skriver:

Ååh jeg kender dit problem.. Jeg har selv en bidebasse.. Da han var omkring de 8mdr bed han af og til.. Altid kun os.. Det gik over igen, så det var dejligt.. Men nu er det startet igen for ca to måneder siden.. Han er 16mdr nu.... Og han har efterhånden et fuldt tandsæt, så det gør virkelig ondt når han bider..

Vi skælder ham ud når han gør det, men han griner bare når vi skælder ham ud.. Og det er uanset hvilke ulykker han har lavet.. Og det er SÅ provokerende.. Jeg håber at det bare er en periode han er i...

Nogle har rådet os til at bide igen, men det kan jeg simpelthen ikke få mig selv til.. Jeg har flere gange spurt dp mor om han bider derovre, men det gør han ikke.. Til gengæld kom han selv hjem med et bidemærke på kinden i forrige uge..

Så hvis nogen har nogle gyldne råd til en bidebasse, så tager jeg glædeligt imod dem...

Det lyder ligesom hjemme hos os - her har det bestemt heller ingen effekt at vi siger nej.

Jeg har faktisk bidt igen .Vores den ene store dreng bed også, og der  hjalp det jeg bed igen. Men det hjælper ikke nu.

Ved godt mange siger det må man ikke, men som du siger han bider vrikelig hårdt.

Har også spurgt dagplejen mor om han bider der og det siger hun nej til. Sad faktisk netop og fortalte at han ikke bed andre børn, da hendes dreng så satte i et vræl og pænt nok havde han det STØRSTE bidemærke i kinden - æv æv jeg fik det skidt

Ved godt det er en fase og det er fordi han ikke kan forklare sig, men gud hvor er det hårdt.

Frygter ski han bider alle børnene i dagplejen..

Kæmpe  til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.