Jeg fødte Lukas ved AKS. Vandet gik kl. 05, og jeg blev kørt på sygehuset da hovedet ikke stod fast. Jeg blev så sendt hjem igen for at vente på veer. De kom i løbet af formiddagdagen, og ved 18 tiden kørte vi på fødegangen. Jeg var 2 cm. åben
Han ville ikke helt ned i bækkenet, og jeg åbnede mig ikke særligt meget, så da jeg fik feber og fostervandet blev grønt besluttede de sig for AKS. Da havde jeg lige fået en epidural, så det tog kun 1/2 time fra beslutningen var taget til han var ude. Jeg nåede kun at åbne mig 4 cm på al den tid, så jeg synes AKS var en rigtig god ide!
Da Lukas var 6 mdr. blev jeg gravid igen. Jeg var til samtale med en fødselslæge. Faktisk var det den samme læge som forløste Lukas, så hun fik lige en balle over mit grimme ar. Det kunne hun godt se "var det meget sent" spurgte hun da hun så det...
Vi blev enige om at jeg skulle forsøge at føde vaginalt. Første gang jeg ringede til fødegangen da jeg fik veer, fik jeg besked på at komme ind. Jeg var rent faktisk ikke i aktiv fødsel, men de beholdte mig alligevel. Jeg fik morfin og en seng at sove i. Vi kørte derind ved 22-tiden, og ved 4-tiden gik vandet, og så begyndte jeg så småt at få veer. Først på eftermiddagen fik jeg en epidural, og kl. 15.37 fødte jeg Klara - 15 1/2 mdr. efter jeg havde født Lukas ved AKS.
(men jeg synes sgi jeg kom mig hurtigere efter kejsersnittet end efter den vaginale fødsel...
)
Anmeld