jobsamtale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

491 visninger
9 svar
0 synes godt om
3. oktober 2008

SaNiNa

Har lige været til jobsamtale og var i syv sind om jeg skulle fortælle at jeg var gravide... valgte så at fortælle det og ja så kunne jeg godt fornnemme at jeg ikke fik det...

Hvor er det dog bare ikke okay syntes jeg det drejede sig om et vikariat på 1 månede og men alligevel jeg ville ikke have sagt jo til det for hende som hvade samtaler hvade mere travlt med at tale i telefon og alt mulig andet...

Så jeg søger bare videre igen...

Sanne som blev lidt sur...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2008

Balderson

Hej Sanne

Både og, vil jeg sige..

Selvfølgelig er det trals at få et afslag, fordi man fortæller at man er gravid..

Men jeg kan alså også godt følge arbejdsgiveren.. Selvom det kun er en mdr. så kan du jo ikke garanterer at der ikke kommet noget med følge af din graviditet..

Og du ville jo ikke have det alligevel..

Anmeld

3. oktober 2008

MorCamilla

Øv så træls for dig. Men jeg kan nu godt forstå arbejdsgiveren, for det er jo ikke til at sige om du er nød til at sygemelde dig, f.eks. pga kvalme eller lignende...

Så må du prøve lykken igen..
Kan du evt. ikke få din kommune til at hjælpe dig med at finde et vikar job?

Anmeld

3. oktober 2008

Pia.

Hej sanne.

Det bliver ikke nemt for dig at finde et job som gravid, det er meget få arbejdespladser der ansætter en gravid netop fordi de ikke aner hvornår du må gå fra igen...

så måske du ikke skulle snakke så meget om mavsen når du sidder til samtalerne.... bliver du spurgt direkte ville jeg bestemt råde dig til at holde dig til sandheden men kommer de ikke selv ind på emnet syntes jeg heller ikke du skal gøre det...

Knus Pia.

Anmeld

3. oktober 2008

MorCamilla

Skal man ikke oplyse hvis man er gravid til en job samtale???

Anmeld

3. oktober 2008

moniquesmor

nej det skal man ikke:D

Anmeld

3. oktober 2008

twinboys

PiaR skriver:

Hej sanne.

Det bliver ikke nemt for dig at finde et job som gravid, det er meget få arbejdespladser der ansætter en gravid netop fordi de ikke aner hvornår du må gå fra igen...

så måske du ikke skulle snakke så meget om mavsen når du sidder til samtalerne.... bliver du spurgt direkte ville jeg bestemt råde dig til at holde dig til sandheden men kommer de ikke selv ind på emnet syntes jeg heller ikke du skal gøre det...

Knus Pia.

Ja jeg ville gøre som Pia skriver...

Og senere kan de vel også se det på dig og så kan de jo spørge...

Så bare på med vanten og held og lykke med jobsamtalerne...

Majbritt(H)

Anmeld

3. oktober 2008

Katjaro

Jeg er også typen der er meget ærlig.

Men jeg ville i denne situation afveje for og imod.

Et vikariat i 1 måned...... de behøver ikke at vide at du er gravid. Jeg ville ALDRIG fortælle det.

"Alm" job - jeg tror jeg i tilfælde af at jeg blev tilbudt jobbet - ville fortælle hvordan landet lå - men ikke to sekunder før, med mindre jeg da blev spurgt direkte om det (hvilket de så forresten ikke må - men det er en anden side af sagen)

Hilsen katja

Anmeld

3. oktober 2008

Stumpen

MorCamilla skriver:

Skal man ikke oplyse hvis man er gravid til en job samtale???

Reglerne er faktisk sådan at de ikke må spørge dig direkte om du er gravid eller påtænker og få flere børn, det hører til privatlivetsfred..
(H)

Anmeld

3. oktober 2008

SaNiNa

Tak piger...

hun spurgte jo om jeg hvade nogen børn eller var gravid... Men valgte jo hurtig jobbet fra under samtalen

Tror jeg vil lade være med at sige det næste gang har jo osse kun pligt til at oplyse det 3 måneder før termin... Jeg har valgt kun at søge vikariater da jeg jo næppe får en fastansættelse nu...

Kan i have en rigtig god aften...

Sanne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.