min venindes forklaring.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

460 visninger
4 svar
0 synes godt om
26. februar 2011

Anonym trådstarter

på vegne af min veninde!

min veninde og hendes forlovede har en søn sammen. Men for tiden skændes de rigtig meget, så meget at hendes forlovede ikke ved om de skal fortsætte forholdet. Og han har så sagt at hvis der bliver det mindste skænderi imellem dem igen, kommer hans familie og pakker hans ting og tager den lille med! min veninde mener ikke at hun har en jordisk chance for at få barnet da de har været igennem en IQ test og hans er højre end hendes, udover får de støtte udefra. Min veninde har derimod ikke rigtig kontakt til sin egen familie og ikke kan få støtten samlet op derfra. Så hun står alene med det. Hvad kan hun gøre?! kan han bare tage drengen med sig hvis det ender med de går fra hinanden? de deler fælles forældremyndighed ovs.. men han har hele sin familie på hans side?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2011

Caroline86

øøøhhh... jeg kan ikke helt forstå den med at han skulle have mere ret til barnet fordi hans IQ er højere?

Men NEJ.. han kan ikke bare fjerne barnet når de har fælles forældre myndighed.

Hvis jeg var hende ville jeg skynde mig at få fat i kommunen og forklare dem situationen så hun evt. har dem på sin side hvis det skulle komme dertil...

det lyder som en vildt træls situation, men det er desværre nok om at være den hurtigste til at tage affære. Og hun behøver jo ikke gå fra ham, hvis hun ikke vil (selvom jeg nok ville gøre det hvis han truer hende på den måde), men så har hun lagt et godt fundament for sig selv ift. kommunen!

Jeg ønsker hende held og lykke!

Anmeld

26. februar 2011

Sildefisk

Nu er det gudskelov sådan, at man i Danmark ikke bare kan kræve forældremyndigheden, af den ene eller anden grund! Hvis forældrene ikke selv kan komme til enighed, plejer parterne at mødes i statsamtet, hvor der sidder jurister, der afgør hvem der bør have barnet så og så meget.

Vigtigst er alt er jo barnets tarv og det er altid det, der vejer tungest på vægtskålen!

Jeg har svært ved at tro på at det beror på IQ, for så ville det da godt nok være et unfair bedømmelses grundlag!

Anmeld

26. februar 2011

Nemesis

Der er så meget i denne sag, som tydeligvis ikke falder indenfor normalområdet, så jeg ville råde hende til at snakke med den støtte de har i hjemmet, med hendes sagsbehandler og SFV.

Du skriver intet sted noget alderen på barnet, men uanset hvad så har de allerede hjælp i hjemmet og derfor kan der være ting i det her der gør, at barnet måske har det bedre hos sin far.

Men hun er nødt til at snakke med dem som har kendskab til hende og hendes situation.

Sisse

Anmeld

26. februar 2011

Rockertand

Øhh....er hun retarderet eller? Underlig ting at drage en IQ ind i det her, med mindre hun direkte er retarderet og ikke kan tage vare på et barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.