Hvad er det rigtige at gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.744 visninger
13 svar
0 synes godt om
26. februar 2011

Anonym trådstarter

Hej

Jeg har et lille problem med min søn. Når han får pålæg på brødet så vil han kun spise pålæget. Hvad gør i andre? Får de nyt pålæg på eller får de lov til at spise brødet uden pålæg, med det resultat at de ikke spiser ret meget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2011

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

Hej

Jeg har et lille problem med min søn. Når han får pålæg på brødet så vil han kun spise pålæget. Hvad gør i andre? Får de nyt pålæg på eller får de lov til at spise brødet uden pålæg, med det resultat at de ikke spiser ret meget?

Her vil han ikke have alm pålæg, så her får han alt der kan smøres på; krydder pate - leverpostej - smøre oste - the pølse mm. Med godt med smør under...

Når han blot tager leverpostej'en og ligger brød tilbage, så kommer der ikke mere oven på. Hvis man altid giver efter og blot lægger mere på gang på gang - lærer de aldrig at spise op.

Når han nægter al mad, skal han alligevel sidde ved bordet mens vi andre spiser.

Anmeld

26. februar 2011

Anonym trådstarter

Mor til Frederic skriver:

Her vil han ikke have alm pålæg, så her får han alt der kan smøres på; krydder pate - leverpostej - smøre oste - the pølse mm. Med godt med smør under...

Når han blot tager leverpostej'en og ligger brød tilbage, så kommer der ikke mere oven på. Hvis man altid giver efter og blot lægger mere på gang på gang - lærer de aldrig at spise op.

Når han nægter al mad, skal han alligevel sidde ved bordet mens vi andre spiser.

Okay, han er også god til at kratte smørepålæg af, men han plejer heller ikke at få mere pålæg på, netop af den grund du skriver, håber da at god tålmodighed giver pote i sidste ende.

Anmeld

26. februar 2011

mamax3

Anonym skriver:

Hej

Min datter laver samme nummer men jeg lægger ik nyt pålæg på. Og der går ik længe før hun så os spiser rugbrødet.

Anmeld

26. februar 2011

Anonym trådstarter

mamax3 skriver:

Min datter laver samme nummer men jeg lægger ik nyt pålæg på. Og der går ik længe før hun så os spiser rugbrødet.

Hvad gør man så når knægten ikke vil spise brødet bagefter?

Anmeld

26. februar 2011

Fam. Madsen

her hjemme får min søn ikke mere på og får afvide at han skal spise op inden han må gå fra boret.. og det har givet porte nu der spiser han stortset alt der er dog noget han ikke kan lide men han skal smage inden han må sige han ikke kan lide det.. 

så kæmp vider det skal nok komme

Anmeld

26. februar 2011

mamax3

Anonym skriver:

Hvad gør man så når knægten ikke vil spise brødet bagefter?

prøv at lade det stå... nu er min datter kun 23 mdr, men da min datter på 5½ lavede samme nummer i en alder af 3 fik hun at vide hun ik fik andet før rugbrødet os var spist... det virkede... 

Anmeld

26. februar 2011

Anonym trådstarter

Fam. Madsen skriver:

her hjemme får min søn ikke mere på og får afvide at han skal spise op inden han må gå fra boret.. og det har givet porte nu der spiser han stortset alt der er dog noget han ikke kan lide men han skal smage inden han må sige han ikke kan lide det.. 

så kæmp vider det skal nok komme

Årh det håber jeg godtnok. For er ved at være godt træt at den evige dårlige stemning ved bordet når vi spiser middagsmad.

Anmeld

26. februar 2011

Anonym trådstarter

mamax3 skriver:

prøv at lade det stå... nu er min datter kun 23 mdr, men da min datter på 5½ lavede samme nummer i en alder af 3 fik hun at vide hun ik fik andet før rugbrødet os var spist... det virkede... 

Ja det kommer jo nok med tiden. Han er kun 1½ år, og er heldigvis godt i stand, så han overlever jo nok

Anmeld

26. februar 2011

Fam. Madsen

Anonym skriver:

Årh det håber jeg godtnok. For er ved at være godt træt at den evige dårlige stemning ved bordet når vi spiser middagsmad.

det er mega hårdt i den tid det står på men giver i jer engang så finder han hurtig ud af jeg skal bare blive ved så får jeg min vilje.. vi har haft rigtig mange skrige tur med sønnen her hjemme.. så ved hvordan du har det... 

hvor gammel er din søn??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.