Kan svangerskabsforgiftning selvforskyldt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

415 visninger
2 svar
0 synes godt om
25. februar 2011

Anonym trådstarter

Hej! Min veninde har termin d. 22. marts, men har fået konstateret svangerskabsforgiftning, så ligger nu på sygehuset til aflastning.

Jeg kan ikke lade være med og tænke på om det er hendes egen skyld? Hende og kæresten har et MEGET turbulent forhold, hvor de flere gange ugentlig skændtes og flere gange i løbet af deres 3 årig forhold har smidt hinanden ud af boligen. Man kan kun ryste på hovedet, når hun kommer og fortæller at nu er hun blevet smidt ud igen og NU vil hun ALTSÅ finde sin egen lejlighed, og så ender det med at hun blir´ gode venner med kæresten et par timer efter, og kommer hjem igen.

For en 14 dages tid siden flyttede hende og kæresten i ny bolig, og der tog hun bare fat i flytterkasser og lign., på trods af jordmoderens råd om at ta´ den med ro.

Som før spurgt; kan det være selvforskyldt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2011

Ryberg

nej det kan ikke være selvforskyldt..

svangerskabsforgiftning handler om, at noget med hendes livmoder danner resistens mod mandens celler... således at de bekæmper hinanden... (lidt ligesom deres forhold) ...

Sagt på fagsprog:

kvindens immunforsvar reagerer mod stoffer fra faderen. Denne teori støttes af, at de kvinder der rammes primært er førstegangsfødende kvinder, kvinder der har oplevet det før med samme partner og kvinder, der tidligere har født problemfrit, men nu er gravid med en anden mand.

Hvis hun bliver gravid med ham igen, er sandsynligheden for at hun udvikler det igen meget lille... finder hun en ny mand og bliver gravid med ham, kan det komme igen

Det er min forståelse af det...

Men skænderier er IKKE godt når man har svangerskabsforgiftning, der skal man SLAPPE af og være HELT rolig.. ellers går det galt

og at flytte og tage ved skal man heller ikke.. så det er lidt selvforskyldt...

(troede du mente om skænderierne kunne lave svangerskabsforgiftning - undskyld)

Anmeld

25. februar 2011

Dorthe1986

Om det kan give svangerskabsforgiftning skal jeg ikke kunne sige, men stress i graviditeten er ikke godt i hvert fald... Og det er jo stressende for en at leve i et så turbulent forhold.

Tænker bare... hvad har de tænkt sig, når barnet kommer? Vil de så også smide hinanden ud i tide og utide?

Håber det bedste for dem og deres kommende baby

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.