Skide bogstaver...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.899 visninger
14 svar
0 synes godt om
25. februar 2011

mullesmith2

Hvordan dælan får man de bogstaver til at slippe linealen?? har prøvet med maizena og det var bare umuligt at få lavet nogen ordentlige bogstaver, hvordan gør i andre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2011

Anasmor

1: din fondant må ikke være for blød eller for hård... ælt tylosepulver i din mmf hvis det er det du bruger... ½ tsk til 250 g er passende

2: hvis din fondant stadig driller så køb denne http://dinkage.dk/fondant-sugarpaste-66/funcakes-fondant-hvid-250-gr-646.html den får alle problemer til at gå væk med et wush... rul denne tyndt ud, lad den sætte sig i 2-3 minutter, og så er det ingen sag at lave bogstaver mere.. Har den sorte, og den er simpelthen SÅ god.. lavede de helt små bogstaver uden nogen problemer overhovedet..  Skal have købt den hvide så jeg selv kan indfarve den farve jeg ønsker

Ellers send mig en pb hvis det stadig driller... hjælper gerne

Anmeld

25. februar 2011

ZamanogDania

Jeg har fået et trick at vide sidste uge. Det var at komme lidt palmin smør på din glas komfruer, også kom din fondant ovenpå den også prøv og trykke der. Men ikke tryk hårdt, men tryk nok til at du kan se bogstaverne. Så bliver bogstaven liggende på glaspladen det prøvede jeg igår og det gik faktisk meget. Håber du forstår meningen er så dårlig til forklar.

Anmeld

25. februar 2011

Lou87

mullesmith2 skriver:

Hvordan dælan får man de bogstaver til at slippe linealen?? har prøvet med maizena og det var bare umuligt at få lavet nogen ordentlige bogstaver, hvordan gør i andre?

Altså.. det du mener, er det når man har trykket skabelonen nedover fondanten og de så ikk vil ud ??
For så søger jeg da godt nok også råd..
Har købt dem her og ska lave min første kage i morgen og ville da være ked af jeg heller ikk ku få det til og lykkes

http://www.kraemmerhus.com/shop/funky-alphabet-numbers-453p.html
Nogen der kender dem ??? og ved om de er nemme
(de er i virkeligheden råhvide altså skabelonen)

Anmeld

25. februar 2011

Snefnug1984

Altså.. det du mener, er det når man har trykket skabelonen nedover fondanten og de så ikk vil ud ??
For så søger jeg da godt nok også råd..
Har købt dem her og ska lave min første kage i morgen og ville da være ked af jeg heller ikk ku få det til og lykkes

http://www.kraemmerhus.com/shop/funky-alphabet-numbers-453p.html
Nogen der kender dem ??? og ved om de er nemme
(de er i virkeligheden råhvide altså skabelonen)

Funky letters er såmænd nemme nok at bruge, hvis man ruller fondanten tyndt ud osv. som Anasmor forklarer  Ellers smører du lidt palmin på fondanten, inden du trykker, så falder de nemmere ud af udstikkeren, synes jeg

Anmeld

25. februar 2011

Lou87

Snefnug26 skriver:

Funky letters er såmænd nemme nok at bruge, hvis man ruller fondanten tyndt ud osv. som Anasmor forklarer  Ellers smører du lidt palmin på fondanten, inden du trykker, så falder de nemmere ud af udstikkeren, synes jeg

Okay.. jeg har bare købt sådan en æske med færdig fondant
Så håber jeg det er den nemme slags, for kan ikk nå og bestille det hun snakker om til i morgen jo
Tak for svar - jeg er total dÅm i et køkken..
Og alt grejet har stået der en uge nu, men kan ikk tage mig sammen til og gå igang i frygt for det hele ender galt og er total hidsigprop så ved jeg blir sur og opgir hvis det ikk bare lykkes nogenlunde første gang

Anmeld

25. februar 2011

Snefnug1984

Lou87 skriver:

Så håber jeg det er den nemme slags, for kan ikk nå og bestille det hun snakker om til i morgen jo
Og alt grejet har stået der en uge nu, men kan ikk tage mig sammen til og gå igang i frygt for det hele ender galt og er total hidsigprop så ved jeg blir sur og opgir hvis det ikk bare lykkes nogenlunde første gang

Hihi.. øvelse gør mester og med kagebagning, skal man desværre have en anelse tålmodighed

Anmeld

25. februar 2011

Anasmor

Lou87 skriver:

Ingen panik over købefondant... Rul det tyndt ud, tryk linealen godt ned i fondanten og "slå" den ned i bordet... og ud kommer bogstavet

Smør evt linealen lidt med palmin, så slipper bogstavet nemt...

Anmeld

25. februar 2011

Manakauapo

Masser af maizena!

Dust linealen med maizena og stik så bogstavet ud. Så slår du linealen ned i bordkanten og ud kommer bogstavet lige så fint!

Anmeld

25. februar 2011

Lou87

Snefnug26 skriver:

Hihi.. øvelse gør mester og med kagebagning, skal man desværre have en anelse tålmodighed

Hehe ja jeg ved det jo godt..
Ska også bare lære og styre temperamentet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.