Kære alle -vi må gøre noget, før børn brænder!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

545 visninger
8 svar
0 synes godt om
25. februar 2011

Frk. Himmelblå

Kære alle

I må hjælpe. Vi må hjælpe. Allesammen!

Så vær søde at dele dette link med alle, I kender. Viden er magt. 

http://politiken.dk/udland/ECE1205641/brev-fra-tripoli-det-er-endnu-vaerre-end-man-har-fortalt-dig/

Sæt det på jeres facebook og andre sociale medier...

Gadaffi har proklameret, at han vælger en martyr-afgang. Forestil jer de andre martyrer, vi har hørt om, - fattige folk med hjemmekonstruerede bomber, der dræber sagesløse midt i mylretiden. Forestil jer så dernæst en ubegribeligt velhavende og skruppelløs magthaver vælge tilsvarende exit!

Læs brevet her, del jeres viden,  og lad os håbe, at DK og resten af verden griber ind. Og at vi på den måde kan undgå, at (flere) sagesløse børn og forældre brænder levende! 

TAK!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2011

Frk. Himmelblå

Er jeg den eneste, der har det sådan?

Anmeld

25. februar 2011

Loa

Jeg var ikke engang klar over det foregik i den grad 

Anmeld

25. februar 2011

Frk. Himmelblå

Loa skriver:

Jeg var ikke engang klar over det foregik i den grad 

Det er virkelig uhyggeligt.

Tænk at putte sine børn om aftenen uden at vide, om de næste gang slår øjnene op for sidste gang i en brændende seng! Jeg kan ikke holde tanken ud. Men vi kan ikke bare skyde det fra os, hvis vi overhovedet har bare den mindste mulighed for at påvirke situationen.

Jeg føler med den kvinde!

Anmeld

25. februar 2011

Thalia

Ærligt, så er jeg ikke overbevist om ægtheden af det brev. Altså - man sidder i panik og frygter for sin families liv, men har alligevel tid til lige at udtale sig lidt om international politik???

Jeg er slet ikke i tvivfl om at situationen dernede er skrækkelig, og jeg håber inderligt at man fra vestlig side vælge at gribe ind så det ikke ender i folkemord. Men brevet der lugter altså lidt af fabrikation i mine øjne.

Anmeld

25. februar 2011

TrineCT

Har sat den ind på min facebook, for den skal videre i systemet.

Trine

www.smart-babytøj.dk

Anmeld

25. februar 2011

Chewy

Thalia skriver:

Ærligt, så er jeg ikke overbevist om ægtheden af det brev. Altså - man sidder i panik og frygter for sin families liv, men har alligevel tid til lige at udtale sig lidt om international politik???

Jeg er slet ikke i tvivfl om at situationen dernede er skrækkelig, og jeg håber inderligt at man fra vestlig side vælge at gribe ind så det ikke ender i folkemord. Men brevet der lugter altså lidt af fabrikation i mine øjne.

Jeg er enig! Det er absolut frygteligt, at mennesker skal lide, som de tydeligvis gør i Libyen. Men jeg tror ikke et sekund på ægtheden af det brev. Det er alt for velskrevet til at være et brev fra en kvinde i nød til sin veninde. Det havde været meget mere følsomt og dette er super rationelt skrevet osv.

Nå, men det ændrer jo ikke på, at vi må gøre noget. Af det jeg kan læse mig til, så er verden godt klar over, at vi må gribe ind. Både Obama og Fogh har kaldt folk sammen i Nato, og det tyder da på velvilje til at gribe ind. Så jeg vælger at sætte min lid til, at de ved hvad de gør, og griber ind, når det er rigtigt at gøre. Det er jo en stor beslutning, og den skal tages med omhu. Man skal jo huske, at en indgriben også kan betyde civile tab, og i større antal hvis man ikke tænker sig godt om...

Men det er helt sikkert godt du rejser flaget for det Libyiske folk

Anmeld

25. februar 2011

Maise

Gadaffi er stjerne psykopat med storhedsvandvid. Ifølge ham er Libyen hans land. Manden vil gøre alt for ikke at tabe ansigt. Jeg er slet ikke i tvivl om at det ender i et større blodbad. Er spændt på hvad der sker idag i tripoli i løbet af idag nu hvor oprørsstyrkerne er rykket ind der. PUHA det er skrækkeligt.

Anmeld

25. februar 2011

Lone Jakobsen

nu indrømmer jeg gerne at jeg slet ikke har fulgt med i nyhederne den sidste tid. så ved knap hvad dette er om.

men giver de andre ret i at brevet sikkert ikke er skrevet af en kvinde der er panikslagen og angst. det er alt for velskrevet og udtrykker ikke angst. om end det er meget ubehageligt læsning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.