Hej tøser.
Samtale igår med pædagogerne på Theas stue... Øh... ved faktisk ikke hvad jeg skal synes.
Jeg synes at jeg ligesom er nødtil at styre samtalen?? hvilket også er ok for hun er jo mit barn men jeg er jo ikke ibørnehaven og ser jo ikke hvad der sker. Men vi snakker løst og fast om Thea ( mest løst ) Ikke en måde jeg er vant til at holde møde på med forældre. Har altid en dagsorden og en ny dato... Men okay.
Synes at samtalen mest drejer sig om hvilke problemer de har med hende. Så som at hun ikke gider komme ind til frugt og at hun sidder og kaster sit rugbrød på gulvet. Mange tanker flyver igennem mit hoved. Øh..hvem taler de om?? Sådan sidder hun slet ikke hjemme. Møg unge hvorfor lystre hun ikke bare. Hun røv keder sig. Hun har ikke respekt for dem. Hvem bestemmer egentlig deroppe???
Det er jo lidt svært for mig at fjernstyre hende hjemmefra og det vil jeg heller ikke. De er de voksne og hun er 4. Så sig dog skal.
Jeg spørger hende om det med at komme ind til frugt. Hun svarer at det er kedeligt at sidde så længe. Jeg siger at det skal hun også selvom det er kedeligt. Men kan sagtens følge hende.
Vi kommer ind på at få en ud fra PPR og kigge på hende. De foreslår at hvis hun ikke får det bedre så .... her stopper jeg dem og siger at hverken Thea eller jeg kan holde denne situation ud meget længere så det skal de få gang i nu.
Vi bliver også enige om et klistermærke/kryds system der skal få Thea til at arte sig!!
På det tidspunkt var jeg hold op med at høre efter og sad og tænkte på at hvis jeg gik her ville jeg også lade være med at komme ind til frugt. Men nu ser vi et stykke tid - max. en uge mere. Elleres må jeg ta' skrappere midler i brug!
Jeg tror ikke Thea respektere dem, ikke fordi hun er en fræk og grim pige men fordi de ikke har fortjent hendes respekt. Prøv dog at sige skal og hold fast. Hun køre rundt med dem hvis i spørger mig. Hun kan ikke finde grænser og gør som det passer hende og det gør hende ked og trist og meget lille pige agtig.
Nå men for det ikke skal være løgn så er der også noget med Tilde i skolen.
Jeg skal forbi klassen og give Tilde en besked inden jeg skal på arbejde. Manden har afleveret så halvdelen er jo glemt
.
Da jeg kommer ind i klassen ser jeg Tilde sidde ved et bord for sig selv med ryggen til de andre!!! Og tankerne flyver i hovedet på mig igen. Øh..hvem er det der sidder der?? Sådan sidder hun slet ikke hjemme. Møg unge hvorfor lystre hun ikke bare. Hun røv keder sig.
Men læreren stopper mig og fortæller at Tilde har svært ved ikke at forstyrre de andre og sig selv og derfor har de flyttet hende. De har også indført et smiley system som hun udfylder hverdag til slut på dagen.
Øh...hvem har fået den besked, for vi har ikke.
Nå men da Tilde kommer hjem og jeg spørger hende siger pigebarnet: "Jeg blev først færdig med opgaven idag fordi jeg ikke havde nogen til at forstyrre mig og jeg har nu to mellem og en glad smiley"

Jeg har her til aften givet min veninde alt vores baby tøj - skal ikke have flere børn. Tænker at vi nok slet ikke skulle ha' haft nogen! 
Nå et lang og sikkert kringlet indlæg fra mig.
Kristine 
- mor til to unger der åbenbart ikke passer ind nogen steder.