Microovns venlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.592 visninger
18 svar
0 synes godt om
24. februar 2011

TineA

Har brug for lidt hjælp.

Jeg har lavet sveskemos, frosset den ned i silicone-isterningbakker, men læser nu, at det er NO-GO.

Hm.. Når jeg skal lune lidt grød i microen, så må man jo heller ikke bare bruge en alminde IKEA-"Tupperware" - Vel?

Men hvad dælen gør jeg så? Hvad gør I?

Har hørt, at de små avent-bøtter er gode. Må de fryses og "microbølges"? Og er det egentlig ikke også dem, som man kan opbevare MME-pulver i?

Ja, mange keeeedelige bøtte-spørgsmål, men jeg ved, at I kan hjælpe, så kom glad

Tine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

jannebjerre

Jeg er nok ikke den rette at spørge kan jeg hører
Jeg har altid bare brugt de dersens ikea bøtter

Anmeld

24. februar 2011

TineA

jannebjerre skriver:

Jeg er nok ikke den rette at spørge kan jeg hører
Jeg har altid bare brugt de dersens ikea bøtter

Hehe, det har jeg bare hørt/læst, at det frigiver grimme grimme stoffer, der kan give kræft..  

Anmeld

24. februar 2011

Kløver

W.. skriver:

Har brug for lidt hjælp.

Jeg har lavet sveskemos, frosset den ned i silicone-isterningbakker, men læser nu, at det er NO-GO.

Hm.. Når jeg skal lune lidt grød i microen, så må man jo heller ikke bare bruge en alminde IKEA-"Tupperware" - Vel?

Men hvad dælen gør jeg så? Hvad gør I?

Har hørt, at de små avent-bøtter er gode. Må de fryses og "microbølges"? Og er det egentlig ikke også dem, som man kan opbevare MME-pulver i?

Ja, mange keeeedelige bøtte-spørgsmål, men jeg ved, at I kan hjælpe, så kom glad

Tine

hmm jeg vidste ikke man ikke bare kan bruge almindelige bøtter i microovn, og undrer mig lidt hvorfor

Vi har dog de der små bøtter fra avent og de er super gode, vi bruger dme lige pt til at opbevare kogt kold vand i, til at lave mme af, til at supplere op med

Anmeld

24. februar 2011

Marie1

Jeg fryser også sveskemos i isterningebakker (ikke silikone). Når de er frosne, prikker jeg dem ud og opbevarer dem i en frysepose i fryseren. Når jeg så skal varme nogen i microovnen, tager jeg et par terninger ud og lægger dem i en lille glasskål der kan tåle microovn. Jeg har købt disse små skåle for 15 kr i isenkram.

Anmeld

24. februar 2011

jannebjerre

W.. skriver:

Hehe, det har jeg bare hørt/læst, at det frigiver grimme grimme stoffer, der kan give kræft..  

Anmeld

24. februar 2011

TineA

Maja84 skriver:

hmm jeg vidste ikke man ikke bare kan bruge almindelige bøtter i microovn, og undrer mig lidt hvorfor

Vi har dog de der små bøtter fra avent og de er super gode, vi bruger dme lige pt til at opbevare kogt kold vand i, til at lave mme af, til at supplere op med

Det var smart. Men kan de komme i fryseren og i microen?

Det er noget med, at de bøtter frigiver nogle stoffer, når de er i microen - hvad ved jeg? Jeg læser bare en masse her og der og prøver så vidt muligt at lade være med at gøre noget, der ikke er godt for baby

Anmeld

24. februar 2011

TineA

Marie1 skriver:

Jeg fryser også sveskemos i isterningebakker (ikke silikone). Når de er frosne, prikker jeg dem ud og opbevarer dem i en frysepose i fryseren. Når jeg så skal varme nogen i microovnen, tager jeg et par terninger ud og lægger dem i en lille glasskål der kan tåle microovn. Jeg har købt disse små skåle for 15 kr i isenkram.

Super, tak for svar Hvad fryser du så ned i isterningbakker? Altså, fryser du mos ned fx?

Anmeld

24. februar 2011

Kløver

W.. skriver:

Det var smart. Men kan de komme i fryseren og i microen?

Det er noget med, at de bøtter frigiver nogle stoffer, når de er i microen - hvad ved jeg? Jeg læser bare en masse her og der og prøver så vidt muligt at lade være med at gøre noget, der ikke er godt for baby

så vidt jeg ved ja, men har ikke afprøvet

Anmeld

24. februar 2011

TineA

Maja84 skriver:

så vidt jeg ved ja, men har ikke afprøvet

Mon ikke de kan tåle det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.