Hvad skete der lige???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.569 visninger
11 svar
0 synes godt om
2. oktober 2008

Lullaby

Yazmin som ALDRIG sover mere end 1½ time ad gangen sov over 3 timer i dp. Hvorfor er det lige at hun gerne vil det der og ikke herhjemme???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2008

moniquesmor

fordi der sker så meget andet omkring dem der nede..:D

Anmeld

2. oktober 2008

Lullaby

Ja men hun laver da det samme. Hun er jo kun 5 mdr så hun kan kun kigge. (?)

Anmeld

2. oktober 2008

netdaddy

Med 3-4 andre børn omkring sig er larmen og aktiviteten jo en noget anden og sikkert mere trættende end den er hjemme hos mor og far.

Anmeld

2. oktober 2008

moniquesmor

jaah også bare det af man kigger gør af det hele kan blive for trætten

Anmeld

2. oktober 2008

MorCamilla

Dagplejer kan mange ting... Man som forældre bare står og måber over... Vores dagpleje kan få Mikkel til selv at tage sine sko på - men her hjemme kan han ikke. Siger han, og bliver hidsig over at han ikke kan. Men hos dagplejen går det fint...

Anmeld

2. oktober 2008

netdaddy

MorCamilla skriver:

Dagplejer kan mange ting... Man som forældre bare står og måber over... Vores dagpleje kan få Mikkel til selv at tage sine sko på - men her hjemme kan han ikke. Siger han, og bliver hidsig over at han ikke kan. Men hos dagplejen går det fint...

Min hustru er selv dagplejer og kan også få børnene til at gøre/spise mange ting som de ikke vil derhjemme.

Jeg tror at det har noget at gøre med at det er lettere at fastholde meninger og holdninger over for andres børn end det er for ens egne børn.

Dermed ikke sagt at man er en dårlig dagplejer fordig man står fast, eller at man er dårlige forældre fordi man ikke står helt så fast som dagplejeren.

Det er nok lidt som med den fantastiske vin man smagte på sin rejse i Syditalien, og købte 12 flasker med hjem af - den smager bare ikke så godt derhjemme i stuen i Skjern (eller hvor man nu bor) som den gjorde på vinslottet. Omgivelserne spiller i den grad også ind.

Anmeld

2. oktober 2008

1977

Profilbillede for 1977
Ja jeg tror du har en pointe der :D Jeg er begyndt at bruge nogle vendinger som min dp gør, og det virker :P

Hvordan har du ellers?

Anmeld

3. oktober 2008

Lullaby

Hvordan har du ellers?

Hvem er det til(?) :)

Anmeld

3. oktober 2008

finkedinke

Jeg er dagplejer. Og det er slet ikke unormalt at der er forskel på børnenes søvn, spisevaner eller generelle opførsel fra dagplejen og til hjemmet.

Selv om din datter ikke er så gammel og bare "sidder og kigger" så suger hun jo nye indtryk til sig og ny lærdom. Alene det at være i et fremmed hjem, måske være lidt på vagt, og forholde sig til de mange nye børn og deres lege og lyde. Alt det er med til at gøre hende træt.

Der er en rytme i dagplejen, den er barnet nødt til at følge for ellers hænger dagen ikke sammen. Det lærer børnene lynhurtigt.
Som netdaddy er inde på,er der forskel på dagplejebørn og egne børn. Netop fordi det er dagplejebørn, har jeg ikke nogen følelser i klemme og kan have en lidt mere fast hånd. Misforstå mig nu ikke:) Jeg er altså ikke ond ved børnene:D

Og så kan dagplejere også trylle en lille smule;) Det hjælper jo også;)

Berith

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.