tandlægerne ved ikke hvad de snakker om

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

509 visninger
8 svar
0 synes godt om
24. februar 2011

serinasmor

...

serina blev 1 år og vi blev indkaldt til tandlægebesøg ... der nævnte vi at hun jo havde fået de første 8 tænder inden hun var 10 mdr så om det kunne passe at hun ville få resten af tænderne tidligt også .. for vi var begyndt at se begyndene pyller der kunne tyde på det .... næææææh nej , sagde tandlægedamen- vi skulle da slet ikke regne med tænder igen før hun blev 18 mdr... og nu hvor hun er 13½ mdr har hun så 11 tænder og det ser ud til at den 12. er på vej .... 18 mdr ... *tsk* ....  hvor er det dumt altså .... når ens barn så tydeligt IKKE følger normen så er det nærmest som om de ikke tror på én ...

jeg ville ikke rigtig andet med dette indlæg end at undre mig "højlydt" -bare lidt

serinasmor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

Aprilmor11

serinasmor skriver:

...

serina blev 1 år og vi blev indkaldt til tandlægebesøg ... der nævnte vi at hun jo havde fået de første 8 tænder inden hun var 10 mdr så om det kunne passe at hun ville få resten af tænderne tidligt også .. for vi var begyndt at se begyndene pyller der kunne tyde på det .... næææææh nej , sagde tandlægedamen- vi skulle da slet ikke regne med tænder igen før hun blev 18 mdr... og nu hvor hun er 13½ mdr har hun så 11 tænder og det ser ud til at den 12. er på vej .... 18 mdr ... *tsk* ....  hvor er det dumt altså .... når ens barn så tydeligt IKKE følger normen så er det nærmest som om de ikke tror på én ...

jeg ville ikke rigtig andet med dette indlæg end at undre mig "højlydt" -bare lidt

serinasmor

Så må u bare fortælle dem det næste gang :p

Ved ikke så meget om hvornår det er normalt at begynde , men det må da være dejligt at hun har så mange tænder

Anmeld

24. februar 2011

serinasmor

Aprilmor11 skriver:

Så må u bare fortælle dem det næste gang :p

Ved ikke så meget om hvornår det er normalt at begynde , men det må da være dejligt at hun har så mange tænder

nok er det rart hun har mange tænder .. desværre har der været 4 kindtænder på vej samtidig ... så det stakkels pus har nærmest været konstant pylret og meget nærtagende i 14 dage ...  men så håber vi på vi får det hurtigt overstået

Anmeld

24. februar 2011

Aprilmor11

serinasmor skriver:

nok er det rart hun har mange tænder .. desværre har der været 4 kindtænder på vej samtidig ... så det stakkels pus har nærmest været konstant pylret og meget nærtagende i 14 dage ...  men så håber vi på vi får det hurtigt overstået

Åhh lille pus .. Men så bliver det jo hutigt overstået

Anmeld

24. februar 2011

Joan ( Smallie )

Ej tandlæger ved ikke ret meget om sådan noget. Men det er jo også meget forskellig hvornår børn får tænder.

Min lille Anne havde 16 tænder inden hun var 14 måneder og idag bliver hun 2 år og har 18 tænder. Mangler lige at få hendes 2 års tænder for oven

Da stror bror var 2 år havde han alle 20 tænder

Anmeld

24. februar 2011

lene

det kan tandlægen da ikke vide min den store som bliver 7 nu her havde 16 tænder da han blev et år og tyve da han blev 2  det er jo forskeligt hvornår de for tænder

Anmeld

24. februar 2011

Brams

serinasmor skriver:

...

serinasmor

Lærke er 16 mdr. og vi har endnu ikke fået en indkaldelse. Kommer den automatisk eller skal man selv gøre noget? Jeg bliver da helt nervøs

Anmeld

24. februar 2011

SussieThyssen

serinasmor skriver:

...

serinasmor

Den slags oplever man ofte med mange ting, synes jeg..hvad enten det drejer sig om læger, tandlæger og alle mulige andre.
Der er jo ikke så meget andet at gøre end at trække på skuldrene og så sige Nå!

Kærligst
Sussie

Anmeld

25. februar 2011

serinasmor

Brams skriver:

Lærke er 16 mdr. og vi har endnu ikke fået en indkaldelse. Kommer den automatisk eller skal man selv gøre noget? Jeg bliver da helt nervøs

jeg tror det kommer an på kommunen og hvordan de håndterer tandpleje ... her i aalborg kommer indkaldelsen helt automatisk når barnet fylder 1 år...  der sker ikke det helt vilde den første gang ..andet end at man lærer at børnene skal have børstet tænder og ikke have saft eller juice i sutteflasken

og så lærer børnene at der engang imellem er nogen der skal kigge ind i munden ... men det er vist det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.