Store babyer får oftere kræft som voksne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

944 visninger
2 svar
0 synes godt om
2. oktober 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Jyllandsposten

En omfattende undersøgelse af 22.000 kvinder med brystkræft har vist, at der er en sammenhæng mellem pigers fødselsvægt og udviklingen af brystkræft.

Undersøgelsen er en samling af resultater fra de seneste 20 års studier, og resultaterne viser, at vejer en pige mere end fire kilo ved fødslen, har hun 12 procent større risiko for at udvikle brystkræft som voksen end en pige, der vejer mellem tre og tre og et halvt kilo.

Hver gang fødselsvægten øges med 500 gram, stiger risikoen for at få brystkræft med syv procent, og hver gang højden stiger med to centimeter, øges risikoen med 10 procent.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2008

twinboys

Nej føj da... En positiv ting så at jeg fødte for tidligt... Fik meget små drenge som stadig er smalle i det...
Og godt jeg har drenge...

Majbritt

Anmeld

2. oktober 2008

MorCamilla

Jamen for søren.. For noget tid siden læste jeg et eller andet i BT eller ekstrabladet om at optikeren kunne se om man ville få kræft, et eller andet med hvordan øjnene udvikler sig i tagt med at man blir ældre...
Hvis man ikke får kræft af det ene så gør man af det andet.. Det var måske en ide at forske noget mere i helberdelsen af kræft end at blive ved med at finde nye måder man kan få det på...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.