Kvalme og svimmelhed - hvornår kunne i gå på arbejde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.048 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. februar 2011

MajseMaja

Hej piger

Ja, så har kvalmen, opkast og svimmelhed taget overfor mig nu. Jeg er 7+0 idag. Jeg har kvalme stortset hele dagen og kaster også lidt op, jeg har det faktisk bedst når jeg sover. Jeg er lige nu i praktik, men den anden dag måtte jeg tage hjem allerede efter 45 min. fordi jeg var så skidt.

Men mit spørgsmål er til jer hvor længe i har døjet med det, og hvor mange sygedage i havde. Jeg kan slet ikke overskue andet end at være hjemme når jeg har det sådan her.

Hvad sagde jeres arbejdesgiver til det?

Mvh. Mig.

Ps. Gode råd mod at komme kvalmen til livs modtages også meget gerne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

Filippa & Liva

Kender det alt for godt..

Jeg er pt. sygemeldt pga. kvalmen men også pga. vægttab.

Har du snakket med din læge om kvalmen?

Her drikker jeg hjemmelavet smoothies med blandet frugt og is for at få nærring..

Anmeld

24. februar 2011

Tennamor

Jeg havde det også frygteligt, så var sygemeldt i 5,5 uge.. Jeg kastede ikke så meget op, men havde kraftig kvalme døgnet rundt og spiste ikke meget andet en revne æbler og drak solbærsaft. (har ikke drukket så meget som et eneste glas solbærsaft siden, selvom det ellers var min ynglingsdrik inden).

Jeg kan trøste dig med, at det bliver bedre på et tidspunkt, selvom man ikke tror det når man sidder i det. 

I de uger tænke jeg, at jeg aldrig skulle have flere børn, men nu har jeg allerede glemt HVOR slemt det var..

Anmeld

24. februar 2011

JacobsMoar

Kvalmen forsvandt omkring uge 10.. Eller var det 12 ?? Hmm.. (den forsvandt )

Jeg havde ikke nogle sygedage i pga. kvalme.. Selvom det var en KÆMPE kamp at komme ud af sengen hver morgen.. Hvis bare jeg spiste morgenmad med det samme jeg stod ud af sengen, gik det lige.. I den periode levede jeg af havregryn med masser sukker og mælk.. Og kakao til

Anmeld

24. februar 2011

LC

Jeg kastede op dagligt i de første 4 måneder i min første graviditet. Men tror det er meget forskelligt og tror også jeg var meget hårdt ramt af kvalme.

Forskellige ting der skulle hjælpe på kvalmen, men der vidst meget forskelligt hvad der virker bedst.

Kogt vand med revet ingefær i (lidt ala the, bare med frisk ingefær)

Sysygearmbånd fra Matas - kan også bruges mod graviditets kvalme.

Så kan du få din læge eller jordemoder til at henvise dig til at få akupunktur.

Anmeld

24. februar 2011

Frk.S

Har du prøvet at have nogle kiks eller lign. liggende ved din seng, som du så spiser inden du står op?

Det hjalp mig. Men ok, jeg var så heller ikke ret hårdt ramt. Jeg har ikke haft sygedage pga. kvalme. Men jeg føler mig dig - jeg ville være helt ude i tovene hvis jeg gik og kastede op hele tiden.

Anmeld

24. februar 2011

Muffinmus

eh, habde kun en sygfedag og havde kvalme fra 3+0 og frem til uge 12, skule jeg kaste op øn jeg på lokum og ellers spiste jeg mange små måltider  i løbet af dagen og drak mælk.kiks, agurk, æbler osv.

2 ting der trikkede min kvamle mere end noget andet var min opvaskemaskine og lugten af frikadeller, for fialn jeg blev syg af de lugte:-)

Anmeld

24. februar 2011

AnneBJ

MariaE skriver:

2 ting der trikkede min kvamle mere end noget andet var min opvaskemaskine og lugten af frikadeller, for fialn jeg blev syg af de lugte:-)

De var også forfærdelige for mig

Jeg havde kvalme og opkast til uge 26. Det startede omkring uge 3-4 stykker. På det tidspunkt var jeg studerende og lige netop kommet tilbage fra praktik, så jeg kunne dokumentere fraværet over for skolen og har heldigvis ikke fået problemer pga. det. 

Men havde jeg haft et fuldtidsarbejde havde det været nødvendigt med en sygemelding - hvor længe ved jeg ikke...

Håber du snart får det bedre! 

Anmeld

24. februar 2011

Mauser.

Hej .. Jeg har haft det præcis på samme måde, og jeg er som dig også i praktik .. Jeg fik nogle stik piller fra min lægen som skulle tage det værste  Jeg har det nogen lunde nu, og kommer skam også afsted om morgenen .. 

Anmeld

24. februar 2011

miss freja

Din stakkel... jeg husker kun alt for godt, hvordan det er at have det sådan.

Jeg havde kvalme og opkast fra uge 5 til uge 18. Hvis jeg kastede op 3 gange på en dag, så havde jeg en god dag  Men jeg ville bare passe mit arbejde, så jeg har ikke haft nogle sygedage pga min graviditet. Det har dog ikke altid været lige nemt. Jeg har siddet i møder, hvor jeg måtte rende ud og kaste op mv... Men er faktisk glad for, at jeg valgte at gå på arbejde trods meget ubehag. Jeg sov så også ret meget i starten når jeg så kom hjem fra arbejde.

Men jeg tror det er meget individuelt hvornår man synes man skal melde sig syg fra arbejde.

Jeg håber at du snart får det bedre i din graviditet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.