Hej piger, jeg skriver anonymt, da jeg egentlig synes, at det er lidt pinligt emne jeg vil tage op. Det handler nemlig om at gå og være bange hele tiden. Hvad kalder man det, angst?
Jeg er 22 år, kommer fra Færøerne men er for 2 år siden flyttet til Danmark for at studere. Lige nu bor jeg i Århus, sammen med min kæreste. Jeg kan rigtig godt lide byen og synes, at den er super hyggelig. Mit eneste problem er, at jeg overhovedet ikke kan tage ud alene om aftenen. Det er en fuldstændelig no-go og kunne ikke engang finde på at springe over i brugsen. Jeg er hele tiden bange for at blive forfulgt af en psykopat e.l., selvom jeg ikke har haft nogle traumatiske oplevelser af den karakter. Når jeg er alene hjemme, som i skrivende stund, hvor min kæreste er på arbejde, går jeg hele tiden og tjekker om der er nogen i lejligheden der vil gøre mig fortræd. Jeg tør ikke gøre ting der larmer, som f.eks at piske fløde, gå i bad eller høre høj musik, hvis jeg nu ikke skulle høre hvis der var nogen der brød ind i lejligheden. Jeg bor i en mega fredelig del af byen (godt nok har der lige været et bankrøveri og et indbrud i kiosken), hvor jeg aldrig har oplevet noget ubehageligt og kan ingen steder på nettet læse om at der nogensinde skulle være sket noget ubehageligt her.
Jeg er simpelthen så ked af, at jeg ikke kan rive mig løs fra frygten, bare nyde livet og slappe af... Suk
Er der nogen herinde, der har forslag til, hvad jeg kunne stille op med frygten for alle de her usandsynlige ting?
Anmeld