gift ? ? ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

405 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. februar 2011

Anonym trådstarter

Hvor meget må man tilsammen tjene ? Altså hvad er det højeste man kan få af indtægt før man ikke får en disse KH f.eks?

*Hvis den ene har ALM job-den anden KH. Hvor meget kan man så få i penge?

*Hvis begge får KH, hvad kan man så få i penge TILSAMMEN?

skær det gerne MEGET ud i pap for mig hehe, synes nemlig det er såååå forvirrende : D

pååå forhånd tak tøser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

Stumpen

Så vidt jeg har forstået, hvis man er gift og den ene arbejder, så skal vedkommende forsørge den anden.. Mener ikke det har noget med indkomst at gøre, men ved det ikke med sikkerhed..

Anmeld

23. februar 2011

JuelZ

jeg fik at vide at jeg ikke skulle gifte mig før jeg havde et fast arbejd. da du ikke får KH hvis man er gift, så skal manden eller omvendt. forsørge, da den med job har forsørgelsespligt.

Anmeld

23. februar 2011

Anonym trådstarter

jo det er noget med noget fratrækkelse, man kan godt få KH, men det fratrækkes hvis den med job eller bare i det hele taget man tilsammen tjæner for meget ; ) Men ved ikke hvordan reglerne er med hvor stort beløbet er osv : )

Anmeld

23. februar 2011

Anonym trådstarter

Er der ikke sådan at man må tjæne hvad DER SVARER TIL 2 * KH, altså ca 13.000 + 13.000= 26.000 Før skat, tjæner man mere, trækkes det den person som modtager KHén? 

Anmeld

23. februar 2011

Lillefe

Anonym skriver:

Hvor meget må man tilsammen tjene ? Altså hvad er det højeste man kan få af indtægt før man ikke får en disse KH f.eks?

*Hvis den ene har ALM job-den anden KH. Hvor meget kan man så få i penge?

*Hvis begge får KH, hvad kan man så få i penge TILSAMMEN?

skær det gerne MEGET ud i pap for mig hehe, synes nemlig det er såååå forvirrende : D

pååå forhånd tak tøser

hej prøv at søge på din kommunes hjemmeside

Anmeld

23. februar 2011

musse1

hej..

det forholder sig sådan, at når man er gift, så skal man forsørger hinanden, men at man dog må få 2x 13300 kr = 26600 kr i alt til sammen, så den der ik har arbejde kan få supleret op.

skal dog huske at efter ½ år, må de trække 2000 kr når man er gift/samlever.

men der er noget med at man skal ha 300 timer inden for de sidste 2 år, ellers kan man også blive nægtet det

Tina

Anmeld

23. februar 2011

Anonym trådstarter

Tina:

så 2 personer på KH som får 13.000 før skat hver, bliver IKKE trukket?

og uanset om situationen er job og KH /eller KH og KH, så trækker de ikke før man overskrider de CA 26.000 kr??

Anmeld

23. februar 2011

musse1

Anonym skriver:

Tina:

så 2 personer på KH som får 13.000 før skat hver, bliver IKKE trukket?

og uanset om situationen er job og KH /eller KH og KH, så trækker de ikke før man overskrider de CA 26.000 kr??

man kan sige hvis din mand feks for 20000 før skat kan du få de sidste 6600 kr i kh.

men som sagt efter ½ år på kh så må de trække 2000 kr.

hvis i begge er på kh for i de der 13000 kr hver. men igen må de i alt trække 2000 kr fra til sammen..

og så er der noget med timer, du skal kun vise efter et hvis tid på kontanthjælp, at du har haft mener 300 timer inden for de sidste 2 år. ellers kan du risikere, du ik kan få kh. hvis i begge er på kh. skal i begge kunne vise efter noget tid, at i har haft 300 timer inden for 2 år. ellers kan en af jer risikere retten til kh.

i skal huske i må højst ha en samlet formue på 20000 kr til sammen, ellers bliver resten trukket fra jeres kh

husk hvis i bliver gift, og den ene ik har job, eller søgt kh. og efter nogle mdr søger kh kan de nægte jer at få det, hvis ik der er sket ændringer, så der skal søges kh så snart der ik er job eller der sker ændringer..

jeg ville bestemt hører med din kommune om reglerne, da der hele tiden kommer nye..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.