Tror du han er ved at få tænder?? Min dreng på 13 måneder har også temperament, ikke noget voldsomt, men han er god til at protestere, hvis han ikke lige syntes det passer ham.
Han hader også at få skiftet ble, men vi har fundet ud af han bare skal hev lov til at stå op, så går det hele som en leg. Nu ved jeg ikke om din dreng kan gå endnu, men Alexander har kunnet gå siden han var 11 mdr., så ham kan jeg sagtens få til at stå op. Han står op alt den tid jeg skifter ble og lige vasker ham, hvilket egentlig også er nemmere for mig. Når han skal vaskes på resten af kroppen, have creme på, børstet tænder og have tøj på, så sidder han på puslebordet og leger med noget legetøj. Så syntes han bare det er helt fint.
Måske du kunne prøve det?
Selvfølgelig skal han ned at ligge, hvis han har lavet prut, men så giver jeg ham lige noget legetøj og kigge på imens, også er det hurtigt klaret.
Mht tænderne, så er Alexander absolut meget mere gal og sur, når de er ved bryde igennem. Han bliver også gal ved maden, hvis vi kommer til at hjælpe ham for meget, for han vil kun selv. Så giver ham lige sutten til han er kølet af igen - og han bider virkelig i sutten, så vi ved altis hvornår han får ondt i tænderne. Så det er jo egentlig ikke fordi vi gør noget forkert, men han kan jo kun vise han har ondt, ved at skrige og blive gal.
Ved ikke om du kan bruge mine råd til noget, men jeg tror nun ikke din drenge bare er en hidsigprop, jeg tror han prøver at fortælle dig noget.
(H) Lone
Anmeld