hidsigprop!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

605 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. oktober 2008

tascia

Har brug for lidt hjælp her... har en søn på 14 mdr. som er så hidsig at jeg snart ikke ved hvad jeg skal stille op med ham! det starter allerede fra morgenstunde når han skal have tøj på, han skriger og skaber sig og kaster sig rundt på bordet. når vi så kommer til morgenmaden slår det også klik for ham hvis vi servere grød, for det kan han jo ikke selv spise! hver gang han ikke får sin vilje kaster han sig på gulvet og skriger og sådan fortsætter han til vi tager ham op! når vi når til aften og tøjet skal af igen ja så er det samme tur som om morgenen og tilsvarende når nattøjet skal på! derudover er det en kamp uden lige at børste tænder (men det kommer vel ike bag på nogen ud fra det andet jeg skriver)

har altid syntes min datter var udstyret med et godt tempereament, men hun når jo knap nok lillebror til sokkeholderne..

er virkelig ved at være desperat, og har i flere mdr. tænkt, det bliver nok snart bedre, men han er et monster uden lige og syntes kun han er blevet værre.

hvad filan gør vi forkert, eller hvad kan man gøre??

//Natascia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2008

moniquesmor

monique er også ene i sådan en perioe, hvor inden ting er godt nok.. bare det vi sætter hende op i indkøbes vogne begynder hun(skal lige siges hun aldrig for noget når vi er ude) og folk kigger bare helt vildt på en (og kan jo godt huske hvad man selv tænket dengang man ikke have børn):$ men når hun er hjemme og får de der anfald så smider vi hende op i seng ind til hun er nede på jorden igen, for det er ikke til af holde ud. og der går måsk lang tid og det er hårdt af høre på, men hjemme hos os er det, det endste der virker..>(:'(

Anmeld

2. oktober 2008

MorCamilla

Jeg tror ikke i gør noget forkert.. Men nogle børn bliver utrykke når de skal have tøj af og have skiftet ble eller i andet tøj. Netop fordi de føler sig trykke i det de har på og forstår ikke hvorfor de skal have det af.. Mikkel havde det sådan det første 1 til 1½ år af hans liv.. Det var et halvt år med rigtig meget skrig.. Vi begyndte at "lege" tøjet af, du ved "Nu kommer der en lille mis og tager dine strømper" - og så røg strømperne af, det sammen med bukser og bluse... Og det hjalp på Mikkel, han grinede og synes det var alle tiders..Måske du kunne prøve det...

Men hensyn til morgenmaden.. Hvorfor kan han ikke spise grød selv? Kan han ikke få skeen op til munden eller? Hvis det er derfor han bliver hidsig, så prøv at gi ham skeen i hånden og hjælpe ham med at få den op til munden. SÅ han føler han selv spiser...

Det var lige de råd jeg kunne komme med, håber du kan bruge det til noget..

Knus fra Camilla.

Anmeld

2. oktober 2008

tascia

MorCamilla skriver:

Jeg tror ikke i gør noget forkert.. Men nogle børn bliver utrykke når de skal have tøj af og have skiftet ble eller i andet tøj. Netop fordi de føler sig trykke i det de har på og forstår ikke hvorfor de skal have det af.. Mikkel havde det sådan det første 1 til 1½ år af hans liv.. Det var et halvt år med rigtig meget skrig.. Vi begyndte at "lege" tøjet af, du ved "Nu kommer der en lille mis og tager dine strømper" - og så røg strømperne af, det sammen med bukser og bluse... Og det hjalp på Mikkel, han grinede og synes det var alle tiders..Måske du kunne prøve det...

Men hensyn til morgenmaden.. Hvorfor kan han ikke spise grød selv? Kan han ikke få skeen op til munden eller? Hvis det er derfor han bliver hidsig, så prøv at gi ham skeen i hånden og hjælpe ham med at få den op til munden. SÅ han føler han selv spiser...

Det var lige de råd jeg kunne komme med, håber du kan bruge det til noget..

Knus fra Camilla.

han har ganske enkelt ikke fanget teknikken endnu... nogengange lykkedes det og vi hjælper selvfølgelig også, men der går ikke længe før klør 5 bliver taget i brug! vi gir ham en ske eller gaffel til hvert måltid, så han kan lære det. men hvis vi tager over er det han går helt bananas...

vi er begyndt om aftenen, at give ham ble på når han har været i bad, og så sniger vi nattøjet på ham mens han leger i stuen efterfølgende, og det hjælper selvfølgelig lidt på det, men bare det at få bleen på kan være en prøvelse i sig selv!

Anmeld

2. oktober 2008

lonemus

Tror du han er ved at få tænder?? Min dreng på 13 måneder har også temperament, ikke noget voldsomt, men han er god til at protestere, hvis han ikke lige syntes det passer ham.
Han hader også at få skiftet ble, men vi har fundet ud af han bare skal hev lov til at stå op, så går det hele som en leg. Nu ved jeg ikke om din dreng kan gå endnu, men Alexander har kunnet gå siden han var 11 mdr., så ham kan jeg sagtens få til at stå op. Han står op alt den tid jeg skifter ble og lige vasker ham, hvilket egentlig også er nemmere for mig. Når han skal vaskes på resten af kroppen, have creme på, børstet tænder og have tøj på, så sidder han på puslebordet og leger med noget legetøj. Så syntes han bare det er helt fint.

Måske du kunne prøve det?

Selvfølgelig skal han ned at ligge, hvis han har lavet prut, men så giver jeg ham lige noget legetøj og kigge på imens, også er det hurtigt klaret.

Mht tænderne, så er Alexander absolut meget mere gal og sur, når de er ved bryde igennem. Han bliver også gal ved maden, hvis vi kommer til at hjælpe ham for meget, for han vil kun selv. Så giver ham lige sutten til han er kølet af igen - og han bider virkelig i sutten, så vi ved altis hvornår han får ondt i tænderne. Så det er jo egentlig ikke fordi vi gør noget forkert, men han kan jo kun vise han har ondt, ved at skrige og blive gal.

Ved ikke om du kan bruge mine råd til noget, men jeg tror nun ikke din drenge bare er en hidsigprop, jeg tror han prøver at fortælle dig noget.

(H) Lone

Anmeld

2. oktober 2008

tascia

tænder, hmm, de kommer i en lind strøm, har 4 kindtænder allerede, men skal da ikke kunne sige det er dem der driller...

han går desværre ikke endnu, for har også tænkt det ville være nemmere hvis han stod op, men med 2 stk. gummiben, er det ikke det nemmeste endnu!

men hva pokker er det han vil fortælle, det jo flere mdr. det har stået på!

tak for svar

//Natascia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.