Suttekæder, bruger i dem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

875 visninger
13 svar
0 synes godt om
23. februar 2011

sarahb

Ja jeg viste faktisk ikke før jeg fik barn nummer 2 at suttekæder, dem i træ eller dem der er lidt tungere i det, SLET ikke er gode for børn. Det rykker deres tænder og deres svælg for der er stor belastning på når de sutter så de skal sutte ekstra meget.

Vi bruger suttekæde til den mindste men det er en satin snor og vejer derfor intet.

Men det viste jeg virkelig ikke, før min veninde der er tandplejer sagde det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

Maja_4000

Vi bruger - Men kun i stof ! .. Vidste faktisk ikke at de rykker i tænder osv. .. Men havde bare den forestilling at der skulle suttes ekstra for at holde den i munden , når der ligesom er vægt på :b

Anmeld

23. februar 2011

sarahb

Maja_4000 skriver:

Vi bruger - Men kun i stof ! .. Vidste faktisk ikke at de rykker i tænder osv. .. Men havde bare den forestilling at der skulle suttes ekstra for at holde den i munden , når der ligesom er vægt på :b

ja lige præcis.

Anmeld

23. februar 2011

Ni-ko-li-ne

sarahb skriver:

Ja jeg viste faktisk ikke før jeg fik barn nummer 2 at suttekæder, dem i træ eller dem der er lidt tungere i det, SLET ikke er gode for børn. Det rykker deres tænder og deres svælg for der er stor belastning på når de sutter så de skal sutte ekstra meget.

Vi bruger suttekæde til den mindste men det er en satin snor og vejer derfor intet.

Men det viste jeg virkelig ikke, før min veninde der er tandplejer sagde det.

du siger sgu noget Sarah... det har jeg aldrig tænkt over...

jeg har tænkt over at sutten kunne blive tung og irriterende... men ikke over at dem i træ ikke er skide gode!

godt jeg endnu ikke har indkøbt sådan een... Nikoline har en suttekæde fra teddy kompagniet, som hun har fået af sine bedsteforældre... vi har aldrig købt flere, da der ikke har været behov for det:0)

Anmeld

23. februar 2011

sarahb

Ni-ko-li-ne skriver:

du siger sgu noget Sarah... det har jeg aldrig tænkt over...

jeg har tænkt over at sutten kunne blive tung og irriterende... men ikke over at dem i træ ikke er skide gode!

godt jeg endnu ikke har indkøbt sådan een... Nikoline har en suttekæde fra teddy kompagniet, som hun har fået af sine bedsteforældre... vi har aldrig købt flere, da der ikke har været behov for det:0)

ja jeg syens også lige pludselig der gik et lys op for mig. Også dem der har en stof ble hængene i sutten det er også en stor belastning..
Jeg havde heldigvis købt en til ham i satin bånd inden jeg viste dette så vi fik aldrig brugt den suttekæde i træ som vi fik i gave.
Men isaac har brugt og han har lidt suttetænder, tiltrods for han kun bruger sut når han sover og det har han gjort i 8 mdr i dp og i 4 mdr herhjemme. Så han har den ikk om dagen, men det kan være kæden har påvirket det også.

Anmeld

23. februar 2011

Ni-ko-li-ne

sarahb skriver:

ja jeg syens også lige pludselig der gik et lys op for mig. Også dem der har en stof ble hængene i sutten det er også en stor belastning..
Jeg havde heldigvis købt en til ham i satin bånd inden jeg viste dette så vi fik aldrig brugt den suttekæde i træ som vi fik i gave.
Men isaac har brugt og han har lidt suttetænder, tiltrods for han kun bruger sut når han sover og det har han gjort i 8 mdr i dp og i 4 mdr herhjemme. Så han har den ikk om dagen, men det kan være kæden har påvirket det også.

ja det er da værd at tænke over det! Nikoline har en smule suttebid, ikke ret meget... vi forsøger så vidt muligt kun at bruge sutten til natten og middagsluren... i DP har hun den ikke hele dagen...

det er her hjemme det kniber

Anmeld

23. februar 2011

Nadia&Daniel

Vi har sutten i en stofble - så kan Laura selv styre den plus hun elsker at putte med stofbleen.. Ellers har vi en fin strik en fra Sebra (dog har vi ikke brugt den endnu)

Anmeld

23. februar 2011

sarahb

Ni-ko-li-ne skriver:

ja det er da værd at tænke over det! Nikoline har en smule suttebid, ikke ret meget... vi forsøger så vidt muligt kun at bruge sutten til natten og middagsluren... i DP har hun den ikke hele dagen...

det er her hjemme det kniber

ja det er SVÆRT... puha.. Vi giver den til trolden når han vågner og så har den søde trold lagt dem til ham når han skal sove.. Den tror han på

Anmeld

23. februar 2011

DK

Hej

Det vidste jeg godt, det var en af Kirstines SP's mærkesager! Hun var også meget obs på at sutten ikke måtte være for tung. Men jeg har aldrig brugt suttekæder i særligt stort omfang, fordi jeg ikke synes at sutten behøver være lige ved hånden for barnet hele tiden.

Jeg har kun suttekæde på flyverdragten/jakken når vi er ude, da sutten jo helst ikke må ryge på jorden når der ikke er muligheder for at skylle den! Herhjemme samler vi den bare tålmodigt op og skolder mange gange hver dag (godt vi har en hel stak, he he)

Anmeld

23. februar 2011

Nalle

Vi har aldrig brugt dem til vores

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.