optjener man feriepenge på barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.027 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. februar 2011

Anonym trådstarter

Nu er min barsel slut, men kom til at tænke på, optjener man feriepenge når man er på barsel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

Happiness

Ved ik om der er forskel. Men jeg tjener ihvertfald ferie op under min barsel. Men får jo så også fuld løn under barslen. Jeg er pædagog.

Anmeld

22. februar 2011

pussepige

Ja det gør man.. Altså jeg får løn fra arbejdet i 20 eller 24 uger under abrsel hvor jeg optjener feriepenge.. Når jeg kommer på barselspengen fra kommunen får jeg så ferie penge derfra.. Altså når jeg så skal holde ferie og feks mangler feriepenge til 14 dage er det kommunen man skal kontakte.. Man skal dog først bruge dem fra arbejdspladsen først.. Gav det i det hele taget mening..

Anmeld

23. februar 2011

Valle81

Anonym skriver:

Nu er min barsel slut, men kom til at tænke på, optjener man feriepenge når man er på barsel?

Ja det gør du................

Noget af det optjener du normat med løn - og det afhænger jo af hvor mange uger du har fuld løn under barsel.

Resten er af dagpengesatsen:0)

Anmeld

23. februar 2011

Sille10

Når du får løn fra arbejdet optjener du selvfølgelig feriepenge (eller feriedagene afhængig af hvordan du er ansat) derfra.

Når de stopper lønudbetalingen - stopper feriepengene derfra.

Den tid du er på dagpenge, optjener du også feriepenge/dage - men beregnet udfra dagpengesatsen. De feriepenge kan du søge om -når du har afholdt alt ferie fra din arbejdsgiver - i din A-kasse.

Jeg gjorde det efter min første graviditet - og det gik meget smertefrit.

KH Charlotte

Anmeld

23. februar 2011

JacobsMoar

Skal man så selv kontakte kommunen for at få dem?

Anmeld

23. februar 2011

minbaby

For den periode af din barsel hvor du får løn fra din arbejdsgiver optjener du alm ferie. (2.08 dage pr måned)

For den periode hvor du får barselsdagpenge, optjener du mulighed for senere at kan søge feriedagpenge. Feriedagpenge bliver ikke udregnet som alm ferie. De er udregnet på barggrund af den udbetaling du har fået fra barselskontoret. ( det er derfor ikke sikkert du har penge til 25 feriedage i ferieåret. Du har dog ret til at afholde 25 dage, men kan ikke være sikker på du har økonomisk dækning til alle dagene)

For at komme i betragtning til afholdelse af ferie med feriedagpenge, skal du først afholde alle de dage du har optjent ved din arbejdsgiver og på ferie tidpunktet være medlem af en a-kasse og være berettiget til dagpenge.

MVH Maja

Anmeld

23. februar 2011

Anonym trådstarter

Okay.. Jeg er nemlig startet i skole, og er jo derfor på su. jeg kan se jeg har optjent 1,4 feriedage og 37 timers feriefridagstimer det kan jeg så godt få udbetalt? men ikke dagpengesatsen vel, når nu jeg er på su også?

Anmeld

23. februar 2011

minbaby

Nej hvis du er på SU kan du ikke søge feriedagpenge.

Anmeld

22. februar 2012

tweety

Jeg er ledig og medlem af A-kasse, og fik barselsdagpenge. Optjener jeg også feriedage og feriepenge fra min barselsperiode?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.